REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prancūzija, Egiptas, Belgija, dabar Turkija, Armėnija. Ne pirma ir ne paskutinė krizė, kuri įvyksta pasaulyje. Bet visada pirma ir negirdėta mums patiems. Visada nežinome kaip turime elgtis, viskas yra nauja, vyksta chaotiškai ir paskubom. Įvykus nepavykusiam perversmui Turkijoje, ten esantys Lietuvos turistai skundėsi, kad vidury nakties Lietuvos ambasadoje Turkijoje niekas nedirba ir nekelia ragelio.

Prancūzija, Egiptas, Belgija, dabar Turkija, Armėnija. Ne pirma ir ne paskutinė krizė, kuri įvyksta pasaulyje. Bet visada pirma ir negirdėta mums patiems. Visada nežinome kaip turime elgtis, viskas yra nauja, vyksta chaotiškai ir paskubom. Įvykus nepavykusiam perversmui Turkijoje, ten esantys Lietuvos turistai skundėsi, kad vidury nakties Lietuvos ambasadoje Turkijoje niekas nedirba ir nekelia ragelio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ambasados telefonai tylėjo. Matyt todėl, kad ambasados darbuotojai darė tai, ką tuo metu įsakė perversmą darę kariškiai - sėdėjo namie ir nekišo nosies į gatves, kur vyko susišaudymas. Vėliau lyg ir pasirodė žinutė, kad ambasados darbuotojai nemiegojo, o viską naktį budėjo prie telefonų. Bent jau Užsienio reikalų ministerijoje kažkas nemiegojo ir ėmėsi psichologo vaidmens bei guodė turistus, nes daugiau nelabai ką tegalėjo pasiūlyti, nes ir patys nelabai ką žinojo. Kol ministerijos darbuotojai 3-ią nakties drastiškai bandė susisiekti su vienu mobiliojo ryšio operatoriumi, kad pastarasis nuimtų ryšio ir interneto srautų apribojimus. Apsnūdęs mobiliojo ryšio operatoriaus budėtojas pareiškė, kad normalūs žmonės 3-ią nakties miega ir pasiūlė paskambinti 8-tą ryto. Dar vienas mobiliojo ryšio operatorius tik apie 11 val. dienos pranešė, jog kompensuos pokalbius, t.y. kai visi įvykiai jau aprimo ir nebuvo didelės būtinybės.

REKLAMA

Turistinius skrydžius organizuojantys operatoriai narsiai pranešė, jog į Turkiją išsiųs du pilnus turistų reisus. Prieš tai dar atsiklausęs turistų, ar pastarieji tikrai nori skristi. Susierzinę turistai, kurie nujautė, kad tuoj gali nuplaukti jų savaitinis viskas įskaičiuota poilsis, pareiškė, kad velniop viską, jie nori į Turkiją. Kitas operatorius pagrasino baudomis tiems turistams, kurie nusprendė atsisakyti skristi. Mat jie negavo raštiško patvirtinimo iš URM, kad Turkijoje kažkas negero įvyko. O jei nėra rašto, nėra ko panikos kelti. Nenori vykti - mokėk baudą.

REKLAMA
REKLAMA

Sofų generolai, pusė jų kandidatai į Seimą, aršiai mokė kitus, kaip reikia valdyti krizes ir padėti įstrigusiems turistams. Patarimai pylėsi vienas per kitą, kurių esmė tebuvo viena – reikia kažką daryti. Ką konkrečiai, niekas nepasakė. Visame šių įvykių sūkuryje paaiškėjo, kad tarp Lietuvos institucijų ir verslo, kai kyla panašios krizės, nėra glaudaus bendradarbiavimo ir koordinacijos. Užsienio reikalų ministerija per facebook‘ą siuntinėja desperatiškas žinutes ir instrukcijas, kaip elgtis esant tokioms krizėms, kurias perskaitys gal koks 5 proc. gyventojų. Mobiliojo ryšio operatoriai, dažniausiai jau pasibaigus pačiai krizei, praneša, kad pokalbiai užsienyje bus kompensuoti, o turistinių skrydžių operatoriai nepristabdo savo skrydžių į krizės ištiktą šalį ir rizikuoja kitų žmonių gyvybėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar sudėtingas tokių krizių koordinavimas? Taip, nes niekad nežinai kaip kokia krizė gali vystytis. Tačiau galima susitarti dėl kelių elementarių ir automatinių sprendimų, nedemonstruojant viešai desperacijos ir panikos, kokią galima pastebėti stebint šiuos įvykius. Juk gyvename technologijų amžiuje. Užsienio reikalų ministerija jau seniai turėjo pasirašyti bendradarbiavimo susitarimus su verslu, kuris dažnai save įvardija, kaip socialiai atsakingas, dėl veiksmų koordinacijos esant panašioms krizėms. Sudėtingų sprendimų nereikia, reikia susitarimų dėl kelių etapų, kad kilus krizei:

REKLAMA

1. Užsienyje esantys turistai į mobiliojo ryšio telefonus gautų iš anksto suderintas bazines (instrukcijas) žinutes, kaip elgtis esant atitinkamai krizei (sekti vietos pareigūnų instrukcijas, neišeiti į lauką, jei vyksta susišaudymai ir t.t.). Pranešimą, kad yra nuimti mobiliojo ryšio apribojimai. Ambasados ir Užsienio reikalų ministerijoje kontaktus. Kitas instrukcijas, kurias būtų galima perduoti turint daugiau žinių apie krizę. Juk kiekvienas mūsų atvykęs į užsienį gauna informacines žinutes apie vietos tarifus ir Užsienio reikalų ministerijoje kontaktus. Tad kodėl nesusitarus dėl kitų bazinių žinučių, kurias būtų galima paleisti iš anksto, automatiškai, neprašant 3 nakties?

REKLAMA

2. Turistinių kelionių operatoriai teiktų duomenis apie užsienyje esančius turistus, kuriems būtų siunčiama papildoma informacija. Skrydžiai į tokias šalis, kuriose vyksta neramumai būtų atidėti be raštiško paliepimo iki Užsienio reikalų ministerija nepraneš, kad situacija toje šalyje stabilizavosi.

3. Lietuvos naujienų portalai galėtų kelti specialiuosius reklaminius banerius, kurie nukreiptų į Užsienio reikalų ministerijos portalą su instrukcijomis, kaip elgtis esant krizei. Nes vargu ar spaudos pranešimo išplatinimas ir žinutės patalpinimas savo portale yra pakankama priemonė. Tai baziniai dalykai dėl kurių susitarti nėra sunku, bet vis kažkaip tam nerandama laiko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų