REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klementina Puolikaitė-Guobė

Kai ežerus sukausto storas ledas, atsiranda vairuotojų, norinčių savo įgūdžius patikrinti ekstremaliu pasivažinėjimu ant jo. Maža to, kartais prie tokių „ledo užkariautojų“ prisijungia ir draugai ar šeimos nariai, susėdę į rogutes, pririštas prie automobilio.

REKLAMA
REKLAMA

Netinkamos pramogos

Važinėti užšalusiu ledu motorinėmis transporto priemonėmis draudžia Kelių eismo taisyklės, bet jos – rodiklis ne visiems. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, per praėjusius 10 metų ugniagesiai gelbėtojai iš vandens traukė 14 įlūžusių automobilių. Ne vienas incidentas baigėsi tragiškai. Kaip informuoja Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, draudimas važiuoti motorinėmis transporto priemonėmis ant užšalusių vandens telkinių įtvirtintas atitinkamos savivaldybės sprendimu patvirtintose Saugaus elgesio vandenyje ir ant ledo taisyklėse. Administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau – ATPK) 78 (1) straipsnio 1 dalyje yra numatyta atsakomybė už neteisėtą važiavimą vandens telkinių ledu motorinėmis transporto priemonėmis. Už tokį pažeidimą gali būti skiriamas įspėjimas arba bauda litais nuo 50 iki 500. Draudimas paprastai netaikomas organizuojant renginius ir turint renginiui organizuoti išduotą leidimą. Vis dėlto, susisiekus su Vilniaus apskrities Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininko pavaduotoju Evaldu Tamašauskus, šis patikino, kad jokiais atvejais jokiomis motorinėmis transporto priemonėmis ant užšalusio ežero ledo važinėti negalima: „Ledu važiuoti negali nei paprasti vairuotojai, nei specialiosios tarnybos. Jei iškviečiami ugniagesiai gelbėtojai vaduoti įlūžusio žmogaus ar traukti automobilio, mes jokiu būdu ant ledo nevažiuojame: naudojame specialias gelbėjimo roges, virves, plūdurus. Niekas neturi teisės važiuoti ant ledo. Per įvairius žiemos renginius ugniagesiai gelbėtojai įspėja žmones apie tai.“

REKLAMA

Nemenkos baudos

Paklaustas, kiek vidutiniškai per žiemą Vilniuje sulaukiama iškvietimų įlūžus, E.Tamašauskas patikino, kad paprastai jų būna iki 10. Tragiškų atvejų pasitaiko retai. Yra ir dar viena gera žinia: šią žiemą Vilniuje dar nebuvo gautas nė vienas panašaus pobūdžio iškvietimas.

Toks vairavimas, kaip informuoja Policijos departamentas, įvertinus aplinkybes, paprastai traktuojamas kaip pavojingas ar chuliganiškas vairavimas. Už pavojingą vairavimą, vadovaujantis ATPK 1242 straipsniu, skiriama bauda vairuotojams 400–800 Lt su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo 3 iki 6 mėnesių, už chuliganišką vairavimą – 1 000–2 000 Lt su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo 1 iki 2 metų. Atitinkamai gali būti įvertinta ir padaryta žala gamtai.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Utenos regiono aplinkos apsaugos departamentas taip pat informuoja, kad už saugomų teritorijų režimo pažeidimą Administracinių teisės pažeidimų kodeksas numato baudas piliečiams iki 100 Lt, pareigūnams – iki 300 Lt, o jeigu padaroma žala aplinkai – piliečiams iki 300 Lt, o pareigūnams – iki 500 Lt, be to, reikės atlyginti aplinkai padarytą žalą.

Sartų lenktynės – ne ant ežero

Lietuvoje gilias tradicijas turintis renginys – Sartų lenktynės – vyks jau šį savaitgalį. Dar vis įprasta sakyti, kad Sartų lenktynės vyksta ant Sartų ežero, tačiau iš tiesų nuo 1995 metų jos organizuojamos Sartų ežero pakrantėje, Dusetų hipodrome. Susisiekus su Sartų regioninio parko direktoriumi Sauliumi Mažiuliu, šis apgailestavo, kad žmonės vis dar mano, kad lenktynės vyksta ant užšalusio ežero: „Pirmiausia, žiemos nebėra tokios šaltos, ledas nebeužšąla taip stipriai, kad juo būtų galima važiuoti. Kita vertus, nors lenktynės vyksta ne ant ledo, žmonės pagal seną papratimą sako, kad ant ledo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Zarasų kraštas – ežeringas, tad ar nebus taip, kad būtent šio krašto ežerai ir kiti vandens telkiniai kenčia nuo neatsakingai papramogauti norinčių ir adrenalino ištroškusių vairuotojų? „Turiu pasidžiaugti, kad žmonės sąmoningėja. Važiavimo ant ledo problema buvo aktuali prieš kelerius metus. Jau seniai mūsų krašte nemačiau, kad kas su motorine transporto priemone važiuotų užšalusiu ežeru“, – džiugesio neslėpė S.Mažiulis. Sartų regioninio parko direktorius išskyrė du dalykus, kenkiančius aplinkai važinėjant ežero ledu motorinėmis transporto priemonėmis: tai tarša ir triukšmas. „Žinoma, labiausiai kenkia tepalai, taip pat – išmetamosios dujos. Tai kenkia ne tik gamtai, ežerų faunai ir florai, bet ir pačiam žmogui, kuris tam ledui nutirpus, vasarą, grįžta prie tų pačių ežerų maudytis. Jau nekalbu apie tai, kiek naftos produktų patenka į aplinką, kai automobilis įlūžta ir nuskęsta.

Jei taršos padarinius galima daugiau mažiau išmatuoti, triukšmo padarinius – kur kas sunkiau. Ežere turi būti tyla, ramybė. Ir štai atvažiuoja didžiulis griozdas ir važinėjasi. Didelis stresas žuvims“, – argumentus dėstė S.Mažiulis.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų