Mažiausiai informatyvūs pirmų bandomųjų važiavimų įspūdžių tekstai visuomet parašomi apie tokius automobilius kaip „Volkswagen Golf“. Juk pradėti konstruktyviai narstyti visas neigiamas jo savybes yra tolygu bandymui įtikinti publiką, kad šveicarai nemoka gaminti laikrodžių arba tarkime, kad Ispanijos rinktinė Europos čempione šiais metais tapo visai nepelnytai.
Argumentų visuomet galima rasti, juolab, kad tikrai yra žmonių, kurie su tokiais teiginiais sutinka, tačiau pakeisti publikos nuomonės praktiškai neįmanoma. Natūralu, kad geriausiu tampama ne per vieną dieną, o kuomet tai jau pavyksta niekam nesinori to statuto netekti. „Volkswagen“ puikiai žino, kai tame „olimpe“ išsilaikyti.
2012 m. rugsėjo mėnesį Paryžiaus automobilių parodoje publikai pirmą kartą pademonstruotas septintos kartos „Volkswagen Golf“ tapo kone didžiausia dvi savaites vykusio renginio žvaigžde. Išorės dizainu penkerių durų hečbekas neatrodė išskirtinis, o greta debiutuojančių superautomobilių apskritai stovėjo labai kukliai, tačiau kitaip nei pastarieji, kurių nuperkama dešimtimis arba geriausiu atveju šimtais, kompaktiškasis miesto modelis pasklis po visą pasaulį kaip virusas nuo keliasdešimt tūkstančių greitai pagausėjantis iki šimtų tūkstančių ir itin greitai perlipsiantis milijono ribą. Būtent todėl į jį ir buvo nukreipti visi objektyvai.
Visapusiškai, bet nepastebimai pasikeitęs
Jei tradicijos nebus laužomos, naujasis „Golf“ gamintojui atneš solidų pelną ir taps daugelio pasaulio miestų aplinkos dalimi. Visus dominantis klausimas tokiu atveju yra vis tas pats − kaip „Volkswagen“ tai pavyko šį kartą? Atsakymas daugelį metų irgi nesikeičia – vokiečiai tiesiog padaro naująjį modelį šiek tiek geresnį už pirmtaką.
Sunku pasakyti kaip, tačiau „Volkswagen“ konstruktoriams tas pats „ne pernelyg didelių, tačiau pastebimų“ patobulinimų „triukas“ su „Golf“ pavyksta kiekvieną kartą. Pažvelkite, kad ir į naujojo modelio išorės dizainą – nors automobilis tapo 56 mm ilgesnis, 11 mm platesnis ir 60 mm žemesnis, tačiau bendros proporcijos visiškai nepasikeitė.
Hečbekas gavo naujus priekinius žibintus, naują priekinių grotelių apdailą su chromo juostele, naujo stiliaus priešrūkinius žibintus, naujus veidrodėlius, naujas durų rankenėles, naujus galinius žibintus, naują galinį buferį, tačiau tuos pasikeitimus įmanoma pastebėti tik lyginant nuotraukas.
Galime garantuoti, kad absoliuti dauguma, o galbūt ir visos išorės dizaino detalės ir pakeistos, tačiau tai pastebėti ir įvardinti reikalauja pernelyg daug pastangų. Eilinio stebėtojo akiai abu modeliai (šeštos ir septintos kartos) atrodys kaip dvynukai. Viena vertus toks „Volkswagen“ užsispyrimas erzina, tačiau panašumo nauda toliau formuojant vieno populiariausių modelių pasaulyje įvaizdį – neabejotina.
Solidesnis ir patogesnis
Interjeras taip pat pertvarkytas vadovaujantis principu, pagal kurį keitėsi visos „Golf“ kartos, t.y. „evoliucijos“, o ne „revoliucijos“ . Viduje pastebimai patogiau ir jaukiau, mat interjero stilius „pasivijo“ visos „Volkswagen“ gamos modelius, dar šiek tiek pagerėjo medžiagų kokybė, o surinkimo technikos atliktas darbas tradiciškai nepriekaištingas.
Centrinė konsolė dabar statistiškai sulieta su prietaisų skydeliu ir kiek daugiau pasukta į vairuotoja. Kompaktinių diskų grotuvas sublokuotas SD kortelių skaitytuvu ir patalpintas daiktadėžėje – protingas sprendimas, juolab, pirmosios laikmenos tipas pastaraisiais metais naudojamas vis rečiau, o kortelės dažniau taikomos navigacijos žemėlapių talpinimui nei kam muzikos įrašams perkelti.
Nors 60 mm buvo pažemintas stogas erdvės visomis kryptimis, taip pat ir galvai apstu, juolab, kad 62 mm prailginta hečbeko bazė, taigi jei neketinate viduje vežti krepšininkų, keturi suaugę keleiviai įsitaisys labai patogiai.
Kalbant apie patogumą privalu pagirti ir fantastiškas sėdynes, kurios padarė mums įspūdį tiek savo stilingos formos, tiek ir puikiai parinkto minkštumo-kietumo balanso pagrindo požiūriu. Bandytoje prabangiausios komplektacijos „Highline“ tekstilės ir alkantaros odos derinys suteikė „Golf“ prabangaus hečbeko įvaizdį.
Apie apgalvotas malonias smulkmenas
Efektingiausiai naujojo „Golf“ interjeras atrodo naktį, kuomet apšviečiami visi įrangos mygtukai, kojų erdvė ir rankenėlės priekiniams keleiviams, o per priekinių durų apdailos juostas šviečia pratęstos diodų linijos. „Volkswagen“ pademonstravo ir dėmesį detalėms, tarkime, naktį visi įrangos mygtukai ir ženklai šviečia balta spalva, o tie, kurie tuo metu aktyvūs – geltona.
Kitas įdomus sprendimas − jei užvedus automobilį sistema registruoja neigiamą aplinkos temperatūrą, vairuotojas įspėjamas apie potencialiai slidų kelią. Kitas įspėjimas, kuris mums pasirodė ne mažiau naudingas, tai suporavus telefoną per „bluetooth“ sąsają, kiekvieną kartą užgesinus variklį centriniame monitoriuje dar iššoka priminimas „nepamirškite pasiimti telefono“.
Kompaktiškame automobilyje – įrangos gausybė
Įrangos bandytas beveik 22 tūkst eurų arba 76 tūkst. litų neskaitant PVM kainuojantis modelis turėjo daug. Jau bazinės įrangos sąraše rastume 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, sportiško stiliaus priekines sėdynes, elektroninį diferencialo blokavimą, elektroninį stovėjimo stabdį su „auto-hold“ funkcija, garso įrangą 8 garsiakalbiais, USB ir „aux-in“ lizdu bei „bluetooth“ sąsaja, „start-stop“ ir pastovaus greičio palaikymo sistemas visą žiemai skirtos įrangos komplektą, kuriame yra ir šildomos priekinės sėdynės.
Iš papildomos įrangos sąrašo rastų privalumų sąraše buvo priešrūkiniai žibintai su šviesomis reaguojančiomis į vairo pasukimą, kurie bandytam „Golf“ kainavo papildomus 3118 lt, akustinių įspėjamųjų signalų statant automobilį sistema – 1730 lt, adaptyvus važiuoklė reguliavimas – 3163 lt.
TSI ir DSG – pavyzdinga pora
Jei permainos išorės dizaine sunkiai pastebimos, salonas patogesnis ir komfortiškesnis, o įranga itin gausi – jau sudaro gerą surašą punktų, kurie „Volkswagen“ atliktą darbą leidžia įvertinti kaip vykusį, tai svarbiausi koziriai ir toliau lieka tie patys. Tai yra, solidžią techninę bazę turinčio koncerno mazgai.
Bandomajame modelyje sumontuoti 1,4 litro, 140 AG galios benzininis motoras su mechaniniu ir turbo kompresoriais bei septynių laipsnių automatinė DSG pavarų dėžė su dviem sankabom – brangus, mažiausiai 72 tūkst. kainuojantis, tačiau labai puikiai veikiantis derinys.
Maksimalus 250 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau ties 1500 aps., tačiau nėra jokio nemalonaus šalutinio poveikio – kaulus kratančios vibracijos ar erzinančio burzgimo. „Volkswagen“ automatinė transmisija su dviem sankabom – šiuo metu yra vienas iš geriausių ne sportiniams modeliams siūlomų mazgų.
Pavarų perjungimas išlieka sklandus nepriklausomai nuo to, koks yra vairavimo stilius. Aktualus šiems laikams bandyto mazgų derinio privalumas yra ir vidutinės degalų sąnaudos. Po savaitgalio, kurio metu didžiąja dalį laiko praleidome lėtai slinkdami sniegu padengtomis gatvėmis ir užmiesčio keliais jos siekė 6,3 l/100 km.
Vartotojams, bet ne vairuotojams
Neabejotina pažanga pastebima ir automobilio važiuoklėje. Šeštos kartos „Golf“ buvo pavyzdingai surinktas modelis, tačiau kietoka pakaba labai smarkia išdavė priklausymą C segmentui arba grupei įperkamų, paprastų, masiniu būdų gaminamų automobilių. 62 mm pailgėjusi bazė kartu su Makfersono tipo ir apatinėmis trikampėmis svirtimis priekyje bei keturių jungčių struktūros galine pakaba leido pasiekti konstruktoriams gerokai komfortiškesnį važiavimą.
Adaptyvus važiuoklė reguliavimas veikia efektyviai ir kartu su pavarų dėžės rėžimo pokyčiais pastebimai keičia „Golf“ charakterį, tiesa, dėl gausiai krintančio sniego ir pūgos „sport“ rėžimą išbandyti visapusiškai mums nepavyko.
Naujojo „Golf“ valdymas liko toks pat kaip ir jo pirmtako – neįtraukiantis, tačiau yra subalansuotas geriau nei bet kada anksčiau. Vairas pasukamas pakankamai lengvai, tačiau nėra pernelyg laisvas, į akceleratoriaus komandas automobilis reaguoja pakankamai greitai, o stabdžiai – pavyzdingai efektyvūs.
Kultinis hečbekas toliau išlieka pavyzdinga transporto priemone, nepretenduojančia į pavyzdingą elgesį kelyje demonstruojančio modelio vardą, todėl į valdymą niekuomet nesijauti pernelyg įtrauktas. Tai yra vienas iš tų modelių, kuriuose vairuotojas gyvena savo gyvenimą, o automobilis – savo.
Išdava:
Nupasakoti tokio modelio, kaip naujos kartos „Volkswagen Golf“ stipriąsias ir silpnąsias puses yra tas pats kaip įvertinti kokį nors visiems puikiai žinomą etaloną. Tarkime, kuo mūsų manymu geras ir kuo blogas svorio matas yra kilogramas?
Galbūt mums labiau patiktų, kad jo dydis kistų priklausomai nuo metų laiko arba kad europiečiai taip pat pradėtų viską sverti svarais? Tai yra daugiau filosofinius apmąstymus provokuojantis abstraktus klausimas nei konkreti užduotis. Tokia pati situacija ir su kultiniu C segmento hečbeku.
Kaip įsitikinome publikos apklausos metu, jis nepasikeitė tiek, kad būtų lengvai atpažįstamas kaip naujos kartos modelis, tačiau dabar yra geriau įrengtas, turi daugiau šiuolaikinius klientus labai traukiančių technologijų, yra komfortiškesnis ir vis dar toks pat pavyzdingas produktas iki paskutinio mazgo.
Renkami titulai patvirtina, kad „Golf“ konstruktoriams ir vėl pavyko įgyvendinti labai sudėtingą užduotį – padaryti modelį, kuris būtų visais atžvilgiais pranašesnis už pirmtaką. Juk to ir tereikia, kad šio modelio populiarumas ne tik išliktų dabartiniame lygyje, tačiau dar labiau augtų. Galima neabejoti, kad į jį lygiuosis visi C segmento konkurentai... prabangūs kompaktiški modeliai taip pat.
Mums patiko:
Galingas ir ekonomiškas benzininis variklis
Komfortiškesnė nei pirmtako važiuoklė
Solidžiau atrodantis interjeras
Mums nepatiko:
Pernelyg konservatyvus dizainas
Vairuotojo neįtraukiantis automobilio valdymas
Įprastinio stovėjimo stabdžio pakeitimas elektroniniu
Taip pat skaitykite:
Balsas.lt eksperimentas: ar sunku atpažinti „Golfą“?