• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Turbūt daugelis matėte bent vieną antraštę, kurioje sakoma, kad dyzeliniai varikliai yra pasmerkti, jų vairuotojai po truputėlį gali ruoštis kelionei į laidotuves, nes elektra varomos mašinos yra visų mūsų ateitis. Kad ir kaip kai kurie leidiniai mėgsta sutirštinti spalvas, vargu ar dyzeliniai varikliai išnyks po 5 ar 10 metų.
Ženevos automobilių parodos metu paramą dyzeliniams motorams išreiškė beveik visi europietiškų mašinų kūrėjai. Kodėl? Nes automobiliuose iki šiol neatsirado kitos jėgainės, kuri pasižymėtu tokiu efektyvumu ir mažesne emisija (išskyrus NOx) negu dyzelinis motoras, ypač „Euro 5“ ir „Euro 6“ standartus atitinkantys jėgos agregatai.
„Alpina“ norėdama paneigti įvairiausius gandus, jog automobilių gamintojai žada atsisakyti dyzelinių variklių, į Ženevą atsivežė keletą raumeningų krosoverių, kurių ratus suka ne benzininis, o dyzelinis motoras. Ir, oj brolyti, tikrai ne bet koks dyzelinis motoras.
Nuo šiol į „XD3“ ir „XD4“ modelius bus montuojamas 3 litrų, 6 cilindrų dyzelinis motoras, kuriam kompaniją palaikys net KETURIOS turbinos. Taip, brangieji, gerbiamieji automanai – keturios turbinos, kurių dėka 6 cilindrų motoras išspaus 388 arklio galias esant 4000 - 5000 aps/min. ir 770 Nm sukimo momentą esant 1750 - 3000 aps/min.
BMW X4“ pagrindu sukurta „Alpina XD4“ su šiuo motoru iki 100 km/val. įsibėgės per 4,6 sekundės (!) ir pasieks 268 km/val. greitį. Tai yra geriausi parametrai klasėje!
Tad dabar atsakykime į klausimą – „Kokiems velniams reikalingos keturios turbinos?“ Dvi mažesnės turbinos veikia žemesniuose sūkiuose ir padeda varikliui įgauti pirmąjį kvėpavimą. Vėliau jų darbą perima kitos, didesnės turbinos, kurios stengiasi maksimalų efektyvumą išlaikyti iki pat aukščiausių variklio sūkių. Tokiu būdu pašalinama „turboduobė“.
Kaip ir pridera „Alpina“ kūriniams, šie žavūs krosoveriai iš gamyklos išrieda turėdami adaptyvius amortizatorius, trumpesnes ir standesnes spyruokles. Standartinius stabdžių diskus pakeitė 395 mm (priekyje) ir 370 mm (gale) analogai.
„Alpina XD3“ ir „XD4“ bus galima užsisakyti šių metų vasarą.

GALERIJA


Turbūt daugelis matėte bent vieną antraštę, kurioje sakoma, kad dyzeliniai varikliai yra pasmerkti, jų vairuotojai po truputėlį gali ruoštis kelionei į laidotuves, nes elektra varomos mašinos yra visų mūsų ateitis. Kad ir kaip kai kurie leidiniai mėgsta sutirštinti spalvas, vargu ar dyzeliniai varikliai išnyks po 5 ar 10 metų.
Ženevos automobilių parodos metu paramą dyzeliniams motorams išreiškė beveik visi europietiškų mašinų kūrėjai. Kodėl? Nes automobiliuose iki šiol neatsirado kitos jėgainės, kuri pasižymėtu tokiu efektyvumu ir mažesne emisija (išskyrus NOx) negu dyzelinis motoras, ypač „Euro 5“ ir „Euro 6“ standartus atitinkantys jėgos agregatai.
„Alpina“ norėdama paneigti įvairiausius gandus, jog automobilių gamintojai žada atsisakyti dyzelinių variklių, į Ženevą atsivežė keletą raumeningų krosoverių, kurių ratus suka ne benzininis, o dyzelinis motoras. Ir, oj brolyti, tikrai ne bet koks dyzelinis motoras.
Nuo šiol į „XD3“ ir „XD4“ modelius bus montuojamas 3 litrų, 6 cilindrų dyzelinis motoras, kuriam kompaniją palaikys net KETURIOS turbinos. Taip, brangieji, gerbiamieji automanai – keturios turbinos, kurių dėka 6 cilindrų motoras išspaus 388 arklio galias esant 4000 - 5000 aps/min. ir 770 Nm sukimo momentą esant 1750 - 3000 aps/min.
BMW X4“ pagrindu sukurta „Alpina XD4“ su šiuo motoru iki 100 km/val. įsibėgės per 4,6 sekundės (!) ir pasieks 268 km/val. greitį. Tai yra geriausi parametrai klasėje!
Tad dabar atsakykime į klausimą – „Kokiems velniams reikalingos keturios turbinos?“ Dvi mažesnės turbinos veikia žemesniuose sūkiuose ir padeda varikliui įgauti pirmąjį kvėpavimą. Vėliau jų darbą perima kitos, didesnės turbinos, kurios stengiasi maksimalų efektyvumą išlaikyti iki pat aukščiausių variklio sūkių. Tokiu būdu pašalinama „turboduobė“.
Kaip ir pridera „Alpina“ kūriniams, šie žavūs krosoveriai iš gamyklos išrieda turėdami adaptyvius amortizatorius, trumpesnes ir standesnes spyruokles. Standartinius stabdžių diskus pakeitė 395 mm (priekyje) ir 370 mm (gale) analogai.
„Alpina XD3“ ir „XD4“ bus galima užsisakyti šių metų vasarą.

GALERIJA


REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų