• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Drausdamas sveikatą ar turtą žmogus paprastai tikisi, kad įvykus nelaimei ar draudžiamajam įvykiui draudimo bendrovė atskubės į pagalbą ir taip bus paprasčiau išspręsti problemas. Bet taip būna ne visuomet: kartais net atsargūs ir atsakingi šių bendrovių klientai tampa painios tvarkos ir taisyklių aukomis.

REKLAMA
REKLAMA

Į naujienų portalą Balsas.lt kreipėsi skaitytojas, kurio teigimu, draudimo kompanijos nesako visos tiesos apie poliso įsigaliojimo laikotarpį ir taip išvengia priimti įsipareigojimus įvykus draudžiamajam įvykiui.

REKLAMA

Draudimo poliso įsigaliojimo laikas – mistika

Redakcijai atsiųstame laiške skaitytojas rašė: „Apdraudžiau automobilį Kasko draudimu ERGO draudimo bendrovėje 2011 m. gruodžio 07 d., įmoką už draudimą sumokėjau 2011 m. gruodžio 10 d. (per tris dienas nuo gauto poliso) ir tą pačią dieną įvyko eismo įvykis. Kreipiausi į draudimą, bet man buvo atsakyta, kad draudimo polisas įsigalioja tik po 3 dienų nuo tada, kai sumokama įmoka, t.y. 2011 m. gruodžio 13d.“

REKLAMA
REKLAMA

Skaitytojo teigimu, glumina ir tai, kad draudimo polise nurodyta, kad draudimo galiojimo pradžia yra 2011 m. gruodžio 07 d. „Polise rašoma, kad draudžiamojo laikotarpio pradžia yra 2011-12-07 17:00 val., o pabaiga: 2012-03-06 24:00 val. Apie jokias tris dienas polise nėra užsiminta. Tokiu atveju, manau, būtų sąžininga, jei ir poliso galiojimo pabaigos data persikeltų tomis keliomis dienomis į priekį. Juk už draudimą man paskaičiavo sumokėti daugiau nei 5000 Lt, nemanau, kad tai yra maža suma atsižvelgiant, kaip ERGO reaguoja į situaciją. Draudimo bendrovė nesutiko dengti žalos ir automobilį remontavau savo lėšomis. Apie šias sąlygas bendrovė garsiai nekalba ir polise apie 3 dienų įsigaliojimo laikotarpį taip pat nieko nėra.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skaitytojas teigė patyręs nemenkų nuostolių dėl draudimo bendrovės delsimo, nes papildomai buvo mokama už automobilio transportavimą, be to, teko sugaišti nemažai laiko.

Taisyklių kopija neišduota, bet polisas pasirašytas

Skaitytojui ERGO draudimo bendrovės atsiųstame paaiškinime teigiama, kad „Transporto priemonių draudimo taisyklių Nr. 030 (ERGO Lietuva, TPDT-2011), kurių pagrindu buvo sudaryta Draudimo sutartis, 7.5.1.1. punktas nurodo: „jeigu draudimo sutartyje yra numatyta, kad visa ar pirma draudimo įmoka privalo būti sumokėta draudimo sutarties sudarymo dieną, ir draudėjas tinkamai įvykdo prievolę mokėti draudimo įmoką (t.y. nurodytu terminu ir mokėjimo būdu sumoka visą ar pirmą draudimo įmoką), tai draudimo sutartis įsigalioja nuo sutartyje nurodyto numatomo draudimo laikotarpio pradžios ir valandos.“ Kadangi sudarytos sutarties atveju numatytas pirmos draudimo įmokos sumokėjimo terminas – iki 2011-12-07, jis sutampa su sutarties sudarymo diena ir numatomo draudimo laikotarpio pradžia. Jeigu pirmoji draudimo įmoka būtų sumokėta laiku, draudimo sutartis būtų įsigaliojusi nuo 2011-12-07 17.00 val.“

REKLAMA

Svarbu ir tai, kad Draudimo taisyklių 7.5.1.3. punktas nurodo: „Jeigu draudėjas sumoka visą ar pirmą draudimo įmoką, praleidęs draudimo sutartyje numatytą įmokos sumokėjimo terminą, tai neatsižvelgiant į tai, ar draudimo įmoka privalėjo būti sumokėta sutarties sudarymo dieną, ar sutartyje buvo numatytas vėlesnis jos sumokėjimo terminas, draudimo sutartis įsigalioja tik nuo 3 kalendorinės dienos, einančios po draudimo įmokos sumokėjimo,  00 valandų“. Šiuo konkrečiu atveju draudimo įmoka buvo sumokėta 2011-12-10, taigi Draudimo sutartis įsigaliojo nuo 2011-12-13 00.00 val.

REKLAMA

Anot ERGO specialistų, trumpesnis nei liudijime numatytas draudimo laikotarpis (t.y. nuo 2011-12-13 00.00 val. iki 2012-12-06 24.00 val) yra kliento prisiimamos neigiamos pasekmės dėl draudimo sutarties sąlygų nesilaikymo – nelaiku sumokėtos pirmosios draudimo įmokos dalies.

Komentuodamas jam atsiųstą paaiškinimą, skaitytojas teigė, kad jokios taisyklių kopijos negavo ir vienintelis jo parašas yra pačiame draudimo polise.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vėlavimas – kliento atsakomybė

Nerijus Giedraitis, UAB „ERGO Lietuva“ Žalų administravimo skyriaus vadovas, situaciją komentavo taip: „Su klientu Kasko draudimo sutartis buvo sudaryta gruodžio 7 d. Sutarties sąlygose buvo apibrėžta, kad draudimas įsigalioja tą pačią dieną, tačiau tą pačią dieną klientas turėjo įvykdyti ir savo įsipareigojimus – sumokėti draudimo įmoką. Ją klientas pavėluotai sumokėjo tik po kelių dienų – tą pačią dieną, kai įvyko eismo įvykis.“

REKLAMA

Anot jo, prie draudimo poliso visuomet pateikiamos ir draudimo taisyklės – jos klientui yra išaiškinamos ir jis pasirašydamas sutartį patvirtina, kad su jomis yra supažindintas ir susipažino. Draudimo taisyklėse yra detalizuota: jeigu klientas nevykdo sutartinių įsipareigojimų ir neapmoka už draudimo apsaugą per draudimo polise nurodytą terminą, draudimo apsauga įsigalioja po trijų kalendorinių dienų nuo pavėluoto apmokėjimo. Tokia draudimo praktika yra taikoma atsižvelgus į LR įstatymus – ji tokia taikoma ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje, siekiant užkirsti kelią galimam sukčiavimui.

REKLAMA

„Draudimo apsaugos galiojimas yra numatytas draudimo polise – jeigu klientas pavėluotai sumoka draudimo įmoka, sutartis nėra koreguojama, kadangi sumokėdamas įmoką klientas patvirtina, kad draudimo sąlygos jam yra tinkamos. Jeigu klientas pageidauja, sutartis gali būti sudaroma iš naujo.

Labai apgailestaujame, kad klientui kilo neaiškumų, visuomet stengiamės būti atviri ir siekiame, kad klientams neliktų jokių klaustukų. Taip pat norime pabrėžti, kad prieš pasirašant sutartį, būtina kreipti ypatingą dėmesį susipažinimui su jos sąlygomis. Teisingas ir atsakingas išmokų mokėjimas yra bet kurios draudimo bendrovės veiklos pagrindas“, – kalbėjo N. Giedraitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Draudimo priežiūros komisija: neskaitoma, kas pasirašoma

Lietuvos respublikos draudimo priežiūros narys, Darius Andriukaitis, kalbėdamas apie situaciją sakė: „Sunku objektyviai vertinti situaciją nežinant visų įvykio aplinkybių, tačiau iš turimos informacijos galima daryti išvadą, kad jeigu draudimo polise yra įrašyta draudiminio laikotarpio pradžios data ir šalia nėra jokios papildomos informacijos ar pastabų, tokiu atveju draudimas ir turėtų įsigalioti būtent tuo metu. Tačiau pasitaiko atvejų, kai draudimo kompanijos pačiame draudimo polise įrašo, kad klientas su draudimo taisyklėmis yra supažindintas ir jų kopiją gavo ir jei po šiuo punktu yra kliento parašas, ginčas tampa komplikuotas. Tai tarsi dvi medalio pusės – draudimo kompanija turi aiškiai pateikti visą svarbią informaciją, o klientas taip pat yra atsakingas už tai, kur deda savo parašą“.

REKLAMA

Anot pašnekovo, draudimo įstatymas nenumato, kaip draudėjas turi informuoti besidraudžiantįjį dėl draudimo laikotarpio įsigaliojimo, papildoma informacija gali būti pateikiama draudimo sutartyje, polise ar bendrose draudimo bendrovės taisyklėse, tačiau svarbu atsižvelgti į tai, kad draudėjas turi paruošti tokią sutartį, kuri būtų lengvai suprantama bet kuriam besidraudžiančiajam, nes draudimo paslaugomis naudojasi labai įvairūs žmonės, kurie nebūtinai turi teisinių žinių.

Anot specialisto, tokiu atveju, kokį aprašė skaitytojas, patartina kreiptis raštu į draudimo bendrovę ir reikšti pretenzijas bei į Draudimo priežiūros komisiją (jos funkcijas nuo sausio 2-osios perims Lietuvos bankas).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų