• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo 2019 metų siūloma keisti varpelio formos atliekų konteinerių priežiūrą. Taip siekiama sumažinti atliekų patekimą į sąvartynus, efektyviau jas tvarkyti.

Nuo 2019 metų siūloma keisti varpelio formos atliekų konteinerių priežiūrą. Taip siekiama sumažinti atliekų patekimą į sąvartynus, efektyviau jas tvarkyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienas siūlomų pakeitimų autorių, Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys liberalas Simonas Gentvilas sako, jog siūloma leisti savivaldybėms sudaryti sutartis su vežėjais tik dėl plastiko, popieriaus ir stiklo atliekų išvežimo. Tokiu būdu jų savininkėmis taptų pakuočių gamintojų bei importuotojų įgaliotos organizacijos – „Žaliasis taškas“, PTO bei „Gamtos ateitis“.

REKLAMA

„Jos taptų atliekų, to, kas sumetama į „varpelius“, savininkėmis. Dabar savivaldybės turi „varpelius“, jos juos aptarnauja, jos yra atliekų savininkės, joms dėl jų skauda galvą, o taip neturėtų būti. Pakuotinės atliekos „varpeliuose“ turėtų priklausyti tiems, kas išleidžia į rinką pakuotes“, – BNS aiškino S. Gentvilas.

REKLAMA
REKLAMA

Siūloma pakuočių atliekų tvarkytojus įpareigoti atliekas paruošti naudojimui, o perdirbėjus – jas sutvarkyti.

„Už (atliekų – BNS) vežimą – vežėjo nusamdymą būtų atsakinga savivaldybė, o išrūšiavimu, perdirbimu, antrinių žaliavų pardavimu rūpintųsi gamintojų ir importuotojų įgaliotos organizacijos – „varpelių“ priežiūra padalinama į dvi dalis“, – teigė S. Gentvilas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis tikisi, kad nauja tvarka bus efektyvi: „Savivaldybėms atkrenta dvi funkcijos – (atliekų – BNS) išrūšiavimas ir realizavimas, liks tik išvežimas“.

Parlamentaras mano, kad savivaldybėms, be kita ko, sumažės išlaidų už atliekų išvežimą, nes „Žaliasis taškas“, PTO bei „Gamtos ateitis“ joms kompensuos išlaidas. S. Gentvilo teigimu, šių organizacijų išlaidos irgi gali sumažėti, nes jos tiesiogiai galės kontroliuoti atliekų tvarkymą.

REKLAMA

„Dabar gamintojų bei importuotojų organizacijos nesugeba įvykdyti pakuočių atliekų surinkimo užduočių, nes negali kontroliuoti procesų ir todėl moka aplinkos taršos mokestį, kuris yra kur kas didesnis už sutvarkymo kaštus“, – teigė S. Gentvilas.

S. Gentvilas sako, kad pataisų naudą pajus ir gyventojai – jiems siunčiama žinia, kad už atliekų sutvarkymą bus atsakingos trys įmonės, o rūšiuojamos atliekos į sąvartynus nebepateks.

REKLAMA

Lietuvos regioninių atliekų tvarkymo centrų asociacijos duomenimis, 3 įmonės šiemet, pavyzdžiui, tik Šiaulių regione atliekų vežėjams yra įsiskolinusios maždaug 275 tūkst. eurų. Daugiausia – beveik 150,7 tūkst. eurų – skolingas „Žaliasis taškas“, PTO – 80,2 tūkst. eurų, „Gamtos ateitis“ – 44,1 tūkst. eurų.

Pernykštės PTO skolos siekia dar apie 63,5 tūkst. eurų, o „Žaliasis taškas“ ir „Gamtos ateitis“ jų neturi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų