• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nežiūrint į kritiką, „Pirelli“ kompanijos sporto padalinio vadovas Paulas Hembery mano, kad jų dalyvavimas „Formulės-1“ lenktynėse padidino šios italų padangų kompanijos įvaizdį pasaulyje. Interviu ispanų „El Confidential“ jis kalbėjo apie dabartį ir ateities planus, rašo F-1.lt.

Nežiūrint į kritiką, „Pirelli“ kompanijos sporto padalinio vadovas Paulas Hembery mano, kad jų dalyvavimas „Formulės-1“ lenktynėse padidino šios italų padangų kompanijos įvaizdį pasaulyje. Interviu ispanų „El Confidential“ jis kalbėjo apie dabartį ir ateities planus, rašo F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Kaip yra organizuotas „Pirelli“ darbas: kaip jūs kuriate ir gaminate padangas, kurias dar reikia nuvežti į 20 etapų. Tikriausiai tai yra tikra logistinė odisėja...

REKLAMA

- Tai išties nepaprasta operacija. Padangas mes gaminame Izmite, Turkijoje. Kiekvienoms lenktynėms mes nuvežame nuo 1800 iki 2000 padangų, dar 600, jei vyksta GP 2 etapas, ir dar 600, jei rengiamos GP3 lenktynės. Į Europos etapus padangas sunkvežimiais atvežamos iš Izmito į Didžiosios Britanijos logistikos centrą Didcotą – kelias sudaro apie 3100 km, sunkvežimiai jame užtrukta tris paras. Ten mes skenuojame barkodus, juos išsaugome „Pirelli“ sistemoje ir padangas perduodame FIA. Po to padangos vėl kraunamos į sunkvežimius, kurie jas veža į lenktynių etapus – 4 sunkvežimiai „Formulės-1“ lenktynėms ir trys – GP2 ir GP3. Kiekviename etape su padangomis dirba 55 žmonės.

REKLAMA
REKLAMA

- Kaip pasikeitė situacija „Pirelli“ kompanijoje po sugrįžimo į „Formulę-1“? Ar daug turėjote problemų?

- „Pirelli“ yra sudėtingos technologijos ir itališkas stilius. Visa tai beveik idealiai tinka „Formulei-1“. Tai labai gera aikštelė mūsų technologijoms demonstruoti, be to, mes turime daugiau galimybių bendrauti su mūsų produkcijos pirkėjais ir lenktynes daryti įdomesnėmis, nes F-1 yra vienas iš gražiausių pasaulyje šou renginių. Visose šalyse „Formulė-1“ turi aukščiausio lygio sporto įvaizdį ir tai, kad mes tapome šio sporto atpažįstamu partneriu, patvirtina mūsų produkcijos kokybė visuose lygiuose – tiek lenktynių trasoje, tiek ir įprastuose keliuose. Komercine prasme mums tai daug padėjo, mes įtvirtinome savo pozicijas komercinėje rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Ar jūsų nejaudina tai, kad daugelis sirgalių gali susidaryti klaidingą įspūdį dėl padangų patikimumo ir labai greito jų susidėvėjimo, nes to iš jūsų prašė Bernie Ecclestone?

- Svarbu žinoti skirtumą tarp lenktynių padangų ir tų, kurais mes naudojame įprastiniuose keliuose. Mes nuolat smulkiai pasakojame apie įprastines padangas. Kompanija labai lengvai gali paaiškinti dalyvavimo „Formulėje-1“ tikslus: mes pasiūlėme tokias padangas, kurios palengvina varžovo lenkimą. Bet tai nereiškia, kad mes nemokame pagaminti padangų, kurios išlaikytų visą etapą, o gal net ir penkis ar šešis etapus. Iš tikrųjų, pagaminti tokias padangas būtų kur kas paprasčiau. Mes specialiai smarkiai padidinome padangų dėvėjimąsi, padangos, kurios naudojamos „Formulėje-1“ yra visiškai nepanašios į tas, kurios naudojamos paprastuose keliuose. Mums atrodo, kad žmonės tai supranta, kadangi mūsų įprastinių padangų pardavimai pastaraisiais metais smarkiai padidėjo. O ir įvaizdžio prasme mes patenkinti per F-1 pasiektais rezultatais ir mūsų klientų reakcija.

REKLAMA

- Ar jūs toliau tieksite padangas, kai pasibaigs jūsų kontraktas su FOM? „Formulėje-1“ gresia labai rimtos permainos, ar tai paskatins „Pirelli“ toliau bendradarbiauti?

- Mes toliau tieksime padangas, jei sąlygos bus tinkamos mums. Esme ne tame, kad dabar su „Formule-1“ yra kažkas ne taip – čempionate ir dabar yra daug labai patrauklių aspektų ir dabar mes iš esmės esame viskuo patenkinti. Mes vertiname savo darbą kaip padangų tiekėjo, mes turime pakankamai ambicijų ir gerai vystomės kartu su „Formule-1“. Bet dabar atėjo laikas peržiūrėti kai kurias sąlygas ir mes ta linkme dirbame.

REKLAMA

- Kokius radikalius sprendimus jūs panaudotumėte pirmiausiai, kad „Formulė-1“ taptų gražesnė?

- Aš jau sakiau, kad šiame sporte matau daug patrauklių dalykų. Tai yra unikalus čempionatas, kuris iš tikrųjų yra pasaulinis, tarptautinis. Mes keliaujame ir lenktyniaujame beveik visuose kontinentuose. F-1 turi labai seną istoriją, ji užsikariavo pasaulinį pripažinimą, turi labai daug sirgalių, bet visuomet yra ką tobulinti. Nuolat besikeičiančiame pasaulyje bet kokiam verslui privalu adaptuotis. Kad sportas išliktų konkurencingas, reikia dar išplėsti jo auditoriją geografiškai ir sirgalių amžiaus prasme. Permainos turi būti nukreiptos į tai, kad mūsų sportas būtų arčiau žiūrovo, o pilotai turi būti tikri didvyriai, stulbinti sirgalius savo vairavimu. Sporto žmonės pasaulyje paprastai būna labai populiarūs, bet F-1 pilotai nešioja šalmus, todėl jų veidus būtina kur kas labiau populiarinti, kad juos pažintų visas pasaulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Sklinda kalbos apie „Michelin“ sugrįžimą į čempionatą 2017 metais. Ar jūs sutiksite su monopolijos panaikinimu ir ar esate pasiruošę eiliniam „padangų karui“?

- Jei atsirastų antras padangų tiekėjas, būtų svarbu, kad visi labai aiškiai suprastų lenktynių reglamentus. Bet iš dabartinės situacijos galima spręsti, kad pačios F-1 komandos nenori „padangų karo“ vien dėl ekonominių sumetimų. Galų gale, „Formulė-1“ yra komandų ir pilotų varžybos. O aš, būdamas padangų tiekėju, galiu pasakyti, kad jų gamintojų konkurencijos laikais būdavo sunku suprasti, kiek yra mūsų indėlio į vienos ar kitos komandos sėkmę. Todėl norint konkurencijos, reikia labai svarių argumentų.

REKLAMA

- Ką jums kaip inžinieriui norėtųsi pakeisti dabartiniuose boliduose?

- 2012 metais mes turėjome labai įdomų čempionatą – per pirmus 7 etapus buvo 7 skirtingi nugalėtojai, buvo labai daug lenkimų, bet mes nepadidinome, nors ir nesumažinome auditorijos. Vadinasi, svarbiausią vaidmenį vaidina nebūtinai kova trasoje. Mes turėjome įdomias ir nenuspėjamas lenktynes, o tai yra tai, ko reikia daugumai sirgalių, o man norėtųsi, kad tarp pilotų būtų kur kas artimesnė kova ir kad bolidai tai leistų daryti.

REKLAMA

- Skirtingos komandos ir skirtingi lenktynininkai turi skirtingus požiūrius į darbą su padangomis?

- Taip, egzistuoja skirtingi pilotavimo stiliai, bet visi bolidai dirba labai siaurame diapazone. Reglamentas yra labai griežtas ir vienodas visiems konstruktoriams – jie neturi ypatingos veiksmų laisvės. Akivaizdu, kad niekas nenori susidurti su didele padangų degradacija, todėl visi apriboja savo galimybes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Kiek padangų savybės yra svarbios pilotų vairavimo stiliui? Sakoma, kad Kimis Raikkonenas niekaip negali pasiekti optimalaus padangų darbo per kvalifikacijas nuo tų laikų, kai jis „McLaren“ komandoje važiavo su „Michelin“ padangomis...

- Ką gi. „Formulė-1“ būtent tokia ir yra – mūsų klientai yra labai reiklūs. Bet tai yra neišvengiama šiame sporte, kur labai sudėtingos technologijos ir labai talentingi specialistai. Komandos privalo anksčiau ar vėliau adaptuotis prie bet kokių inovacijų. Mums tai daugeliu atvejų buvo labai rimtu iššūkiu, kadangi mes turime nuolat dirbti ir pasiūlyti kažką naujo. Pilotai irgi privalo adaptuotis. Bet tokia jau yra „Formulė-1“.

REKLAMA

- Kas jums „Formulėje-1“ atrodo labiausiai sudėtinga? Ir kas labiausiai patinka?

- Geriausia mano darbe yra tai, kad aš susitinku su daugybe labai talentingų žmonių – tiek mūsų kompanijos viduje, tiek F-1 aplinkoje. Jie kiekvieną dieną įkvepia mane.

- O už kurį lenktynininką jūs labiausiai sergate?

- Aš privalau išlikti objektyvus, todėl negaliu pasakyti, ar turiu mėgstamą komandą ir pilotą. Man patinka šis sportas, aš stebiuosi Carloso Sainzo ir Maxo Verstappeno darbu – tai du labai jauni ir talentingi sportininkai. Be to, kadangi aš pats esu iš Didžiosios Britanijos, norėčiau išlikti kažkiek patriotu: man visuomet patinka, kai laimi britai, ypač Jensonas Buttonas, nes mes abu esame iš vieno miesto – Sommerseto...

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų