• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sparčiausiai auganti ekonominė galia pasaulyje šiuo metu yra ne Kinija ar Indija – tai moterys, skelbia CNN.

REKLAMA
REKLAMA

Moterų uždarbis pasaulyje, tikimasi, 2014 metais pasieks 18 trilijonų JAV dolerių – 5 trilijonais didesnę sumą nei siekia dabar, mano Pasaulio bankas.

REKLAMA

Tai taip pat būtų dukart daugiau nei 2014 metais numatomi Kinijos ir Indijos bendrojo vidaus produkto (BVP) dydžiai kartu sudėjus.

Atrodytų, kad bendrovėms auganti moterų ekonominė galia turėtų atverti akivaizdžias veiklos galimybes, tačiau, verslo konsultantų „Boston Consulting Group“ (BCG) atliktos pasaulinės studijos duomenimis, moterys mažų mažiausiai jaučiasi nepakankamai aptarnaujamos, o blogiausiu atveju – ignoruojamos.

REKLAMA
REKLAMA

„Dabartinis kelias, kuriuo įmonės bando pasiekti moteris, yra paimti produktą vyrams ir nudažyti jį rausvai“, – sako BCG partneris ir tyrimo „Moterys nori daugiau“ vienas autorių Michaelas Silversteinas.

Jis nurodo kompiuterių giganto „Dell“ nepavykusį tinklalapį „Della“, kuris pradėjo veikti gegužę. Portalo, kuriuo siekta sužadinti didesnį moterų susidomėjimą, buvo atsisakyta po kritikos, kad jis yra globėjiškas, bangos (ištrauka iš „Della“: „Pamatysite, kad nedideliais kompiuteriais galima padaryti daug daugiau nei vien pasitikrinti elektroninį paštą“).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Moterys manė, kad tai įžeidžiama“, – kalbėjo M. Silversteinas. Tačiau labiausiai moterys nepatenkintos finansinių paslaugų rinka. BCG apklausus 12 tūkst. moterų visame pasaulyje, paaiškėjo, kad, jų nuomone, finansinės paslaugos – tokios kaip elektroninė bankininkystė, investavimas ir draudimo produktai – su vartotojomis moterimis komunikuoja prasčiausiai.

REKLAMA

Anot M. Silversteino, šitaip elgdamiesi verslininkai rizikuoja atstumti sparčiausiai augančią perkamąją galią planetoje. Ar dirbtų, ar ne, moterys yra vis didesnė vartojimo varomoji jėga. Kasmetėse vartojimo išlaidose joms tenka apie 20 trilijonų dolerių, o iki 2014 metų ši suma esą gali paaugti iki 28 trilijonų.

CNN rašo, kad tarpstančių ekonomikų, tokių kaip Kinija, istorija kartu yra ir „fabriko merginų“ – jaunų moterų, kurios dėl šalies ūkio plėtros gavo galimybę užsidirbti – istorija.

REKLAMA

Anot Kinijos rinkos tyrimų grupės vykdomojo direktoriaus Shauno Reino, nepaisant finansinės krizės, per pirmuosius devynis šių metų mėnesius vidaus vartojimas išaugo 15 proc. – didele dalimi tai lėmė moterys, jaunesnės nei 35 metų.

„Moterys pradeda uždirbti tiek pat, jei ne daugiau, kaip vyrai“, – teigė jis.

Pranykusi tarp naujų blogų naujienų apie nedarbo lygį JAV, pastarojoje ataskaitoje paskelbta istorinė statistika – pirmą kartą šioje šalyje dirbančių moterų skaičius buvo iš esmės lygus vyrų skaičiui. Manoma, kad iki metų pabaigos moterys vyrus pralenks, nors atlyginimų nelygybė išlieka – kiekvienam vyro uždirbtam doleriui tenka 77 moters uždirbti amerikietiški centai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat nedidelis išlieka moterų, kurios užima generalinio direktoriaus pareigas, skaičius.

„Daugelis didžiųjų kompanijų dirba vadovaujamos vyrų ir vyrams“, – teigia M. Silversteinas, pridurdamas, kad „tik 38-ioms iš 400 didžiųjų kompanijų vadovauja moterys“.

Jis prisiminė susitikimą su vieno didelio JAV banko vadovu bei investicinės bankininkystės vadove moterimi.

REKLAMA

„Jis buvo klasikinis bankininkas, įkopęs į šeštąją dešimtį ir aiškiai atmetantis idėjas [pritraukti klientes moteris]. Ji kone daužė kumščiais į stalą. Po visko jis pasakė: „Atsitrauk, mažyte, yra didesnių žuvų“, – kalbėjo M. Silversteinas.

Anot Teri Cavanaugh, Pasaulinio bankininkavimo aljanso moterims strategijų vadovės, verslių moterų, norinčių patraukti kapitalo, problema yra priėjimas prie infromacijos.

REKLAMA

„Vyrai versle turi vadus, moterys – ne. Iš tiesų moterys nori su savo bankų užmegzti santykius, nori informacijos ir patarimo, bet bankai šia kryptimi nejuda“, – teigė ji.

Besivystančiose šalyse – priešingai, pagalbos programos, skirtos ištraukti žmones iš skurdo, dažniausiai koncentruojasi ties moterimis, nes tyrimai rodo, jog daug didesnė tikimybė, kad moterys investuos būtent į šeimos gerovę ir grąžins pinigus laiku.



Henrikas Šimkauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų