• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Malaizijos premjeras „viliasi“, kad „Malaysia Airlines“ lėktuvas bus surastas

niekas vis dar nepaaiškina jo dingimo priežasčių

 Malaizijos premjeras sekmadienį sakė, jog šalis lieka įsipareigojusi tęsti kol kas nevaisingą lygiai prieš metus dingusio lėktuvo paiešką ir jog jis viliasi, kad lėktuvas bus surastas.

 Malaizijos premjeras sekmadienį sakė, jog šalis lieka įsipareigojusi tęsti kol kas nevaisingą lygiai prieš metus dingusio lėktuvo paiešką ir jog jis viliasi, kad lėktuvas bus surastas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Drauge su savo tarptautiniais partneriais sekėme tais negausiais esamais įrodymais. Malaizija lieka įsipareigojusi dėl paieškos ir viliasi, kad (reiso) MH370 (lėktuvas) bus surastas“, – sakoma Najibo Razako (Nadžibo Razako) pareiškime, paskelbtame per lėktuvo dingimo metines.

REKLAMA

Metus trunkanti, Australijos vadovaujama paieška Indijos vandenyno pietuose, kur, kaip manoma, nukrito „Malaysia Airlines“ lėktuvas „Boeing 777“, kol kas nedavė jokių rezultatų.

Nepriklausoma tyrėjų komanda, kuriai pavesta išsiaiškinti šią paslaptį, sekmadienį 7 val. Grinvičo (9 val. Lietuvos) laiku Kvala Lumpūre turėjo paskelbti preliminarią ataskaitą.

REKLAMA
REKLAMA

Minimas lėktuvas, kuriuo skrido 239 keleiviai ir įgulos nariai, pernai kovo 8 dieną dingo nukrypęs nuo savo kurso „Kvala Lumpūras-Pekinas“.

Dingusiame Malaizijos lėktuve buvo pasibaigęs baterijos galiojimo laikas, bet niekas nepaaiškina dingimo priežasčių

Per tyrimą dėl dingusio Malaizijos lėktuvo nustatyta, kad buvo pasibaigęs vienos baterijos galiojimo laikas, bet nerasta nieko, kas galėtų suteikti užuominų, kodėl lėktuvas dingo – nenustatyta jokių nerimą keliančių ar dėmesį atkreipiančių dalykų dėl lėktuvo įgulos ar mechaninių sistemų, sakoma sekmadienį paskelbtoje preliminarioje ataskaitoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Povandeninio aptikimo švyturio baterijos galiojimo laikas buvo pasibaigęs metais anksčiau, sakoma ataskaitoje, kurią parengė tarptautinė tyrėjų komanda, ištyrusi virtinę klausimų, tarp jų – to „Malaysia Airlines“ lėktuvo kapitono ir antrojo piloto asmeninius, psichologinius ir finansinius profilius, ir duomenis apie 10 salono įgulos narių.

REKLAMA

Manoma, kad lėktuvas, kuriuo skrido 239 keleiviai ir įgulos nariai, pernai kovo 8 dieną nukrypo nuo savo kurso „Kvala Lumpūras-Pekinas“ ir nukrito kažkur Indijos vandenyne.

Ilgoje ataskaitoje, kuri buvo paskelbta per pirmąsias lėktuvo dingimo metines, neminima nieko, kas galėtų sukelti įtarimų dėl įgulos.

„Nebuvo jokių kapitono, pirmojo kapitono padėjėjo ir salono įgulos socialinės izoliacijos, įpročių ar interesų pasikeitimo, apsileidimo, piktnaudžiavimo narkotikais ar alkoholiu ... ženklų“, – sakoma ataskaitoje, kurioje nėra naujų dalykų dėl šios lėktuvo dingimo paslapties.

REKLAMA

Tačiau ataskaitoje sakoma, kad ir civilinis radiolokatorius trumpą laiką „matė“ nuo kurso nukrypusį lėktuvą. Ankstesniuose Malaizijos pareiškimuose buvo nurodoma, kad lėktuvas buvo stebimas tik per jos karinį radiolokatorių.

Tyrėjų ataskaitoje taip pat nurodoma, kad lėktuvo skrydžio duomenų savirašio povandeninio aptikimo švyturio baterijos galiojimo laikas turėjo baigtis 2012 metų gruodį. Tačiau pilotų kabinos pokalbių savirašio baterija buvo pakeista ir veikė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ataskaitoje pažymima, kad nors baterijos gali veikti ir pasibaigus oficialiam jų galiojimo laikui, jos gali prarasti efektyvumą, ir kad tai buvo „neapsižiūrėjimas“.

Ataskaitoje sakoma, jog oro bendrovė kaltino problemą kompiuterinėse sistemose, kurios stebi įrangą, ir jog po to ji visuose savo lėktuvuose atliko patikrinimus siekdama įsitikinti, kad įrašai yra tikslūs.

REKLAMA

„Didelis mano rūpestis yra tai, kad (paieškos laivai) galėjo praplaukti virš lėktuvo, bet dėl to negirdėjo signalų“, – kalbėdamas apie minimą bateriją ir kol kas bevaises dingusio lėktuvo paieškas sakė Džakartoje dirbantis aviacijos konsultantas Gerry Soejatmanas (Geris Sudžatmanas).

Kitais atžvilgiais, pasak jo, ataskaitoje daugiausia pakartojama tai, kas jau buvo žinoma.

„Nelabai yra ką analizuoti“, – sakė jis.

Ataskaitą parengusi tyrėjų komanda buvo suformuota kelios savaitės po lėktuvo dingimo, pagal Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (TCAO) reikalavimus, ir turėjo pateikti savo išvadas per vienus metus po lėktuvo dingimo.

REKLAMA

Ataskaitoje taip pat apžvelgiama virtinė lėktuvo mechaninių sistemų ir kiekvienu atveju pažymima, kad, sprendžiant pagal prieinamus duomenis ir eksploatacijos įrašus, nėra nieko, kas keltų nerimą.

Vis dar neaišku, kodėl tas „Boeing 777“ nukrypo nuo kurso. Įtarimai buvo kritę ant piloto Zaharie Ahmado Shaho (Zahario Ahmado Šaho) ir antrojo piloto Fariqo Abdul Hamido (Fariko Abdul Hamido). Tarp kitų teorijų buvo mechaninės problemos ar pagrobimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiausias dėmesys ataskaitoje buvo skiriamas su dingusiu lėktuvu susijusiems aviacijos saugumo klausimams. Tyrėjai netikrino duomenų apie 227 keleivius ar lėktuvo užgrobimo tikimybės.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų