• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusį savaitgalį Ispanijoje baigėsi Pasaulio „Baja“ taurės etapas „Baja Aragon“. Jame startavo pasiruošimo Dakaro raliui programą vykdantis Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas. Ekipažas demonstravo išties puikų tempą ir konkuravo su itin garsiomis automobilių sporto pasaulio pavardėmis, tačiau šįkart nuo lietuvių nusisuko fortūna – teko keisti ir pramuštus ratus, ir važiuoti be stabdžių.
Keliaudami į Pasaulio „Baja“ taurės etapą Ispanijoje lietuviai nesitikėjo, kad šios varžybos sulauks tokio populiarumo ir dalyvių gausos. Vien FIA T3 ir T4 kategorijų bagių čia buvo registruota net 56, o dar antra tiek varžėsi Nacionalinėse įskaitose.
Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas
Be to, dalyvių sąrašas pasižymėjo ne tik kiekybe, bet ir kokybe. Čia startavo tokios Dakaro ir klasikinio ralio legendos kaip Nasseras Al-Attiyah, Yazeed`as Al-Rajhi, Dani Sordo ir kiti, pasaulinio lygio pilotai. Kaip sako Egidijaus Valeišos šturmanas Mindaugas Varža, jei rikiuotėje būtų buvusi įtraukta ir sunkvežimių kategorija, tai būtų visiškas Dakaro lenktynių analogas Europoje, tik su mažiau kilometrų. Be to, lietuviams čia teko kovoti ne tik su oponentais, bet ir su neįprastomis oro sąlygomis. Dienomis temperatūra Ispanijoje perkopdavo ir 40 laipsnių ir tai tapo dar vienu iššūkiu.
„Esame gana greiti, bet labai neprognozuojami ir tai jau tampa mūsų ekipažo klasika. Pirmą šimtą kilometrų iki neutralizacijos zonos važiavome savo ritmu, viskas klostėsi gerai, apart to didelio karščio jautėmės gana komfortiškai. Paskui pasižiūrėjome, kad tuo metu T4 klasėje buvome antri, į priekį praleidę tik vieną greitą katarietį. Antroje dalyje prasidėjo reikalai – upės vagoje pramušėme vieną padangą. Bet ją pasikeitėme tikrai greitai. Vėliau nagrinėjant telemetrijos duomenis pamatėme, kad padangos keitimui sugaišome ne ilgiau kaip tris minutes nuo sustojimo iki pajudėjimo. Tačiau nuvažiavus vos 20 ar 30 kilometrų pramušėme dar vieną ratą. Kadangi atsarginių ratų daugiau nebeturėjome, teko važiuoti su pramuštu ratu ir tempo demonstruoti jau nebegalėjome“, - sakė Mindaugas Varža.
Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas
Pramuštu ratu grįžę į finišą ekipažo nariai savo bagį atidavė į mechanikų rankas. Remontui buvo skirta vos pusė valandos. Išnaudoję šią pertrauką trumpam poilsiui ir šiek tiek atsipūtę, Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža pajudėjo į antrąjį tos dienos greičio ruožą, kuriame laukė dar 200 km distancija.
„Keturi šimtai kilometrų per dieną mums buvo tikras iššūkis. Tai tas pats, kas per vieną dieną įveikti keturis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapus. Aišku, jautėsi šioks toks nusivylimas dėl to pramušto rato, nes atrodo, kad greitis yra, tempas yra, bet vis pritrūksta tos sportinės sėkmės. Antrame greičio ruože kartais pristabdydavau Egidijų net ir ten, kur galbūt nereikėtų to daryti. Labai norėjosi važiuoti be tų incidentų, tai tas atsargumas lėmė, kad rezultatas nebuvo labai geras. Varžovai tikrai greiti, todėl negali nei kiek sumažinti tempo vardan atsargumo ir saugumo. Rezultatas čia nebuvo blogas, atvažiavome gal šešti ar septinti, bet jautėmės tarsi ne savose rogėse.
Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas
Apie tai, kad „Baja Aragon“ konkurencija buvo išties didelė byloja ir rezultatų protokolai. Paskutiniame greičio ruože per 160 km į pusantros minutės „sulindo“ šeši bagiai. Kaip jau minėjo Mindaugas Varža, greitai pakeisti ratą įmanoma per tris minutes, tad galima įsivaizduoti, kaip kardinaliai kiekvienas incidentas keičia ekipažo situaciją rezultatų suvestinėje.
„Smagu, kad greitis yra ir tai motyvuoja. Kai pasižiūri „splitus“ ir pamatai, tarp kokių pavardžių važiuojame, tai tikrai džiugina. Faktas, kad mums reikia įveikti kuo daugiau kilometrų, kad atsirastų ne tik patirtis, bet ir stabilumas. Paskutinę dieną su ta mintimi ir startavome, kad bandome važiuoti greitai, bet nerizikuojame „va bank“.
Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas
Startavome pakankamai gerai, pavijome vieną varžovą, bet po maždaug 40 kilometrų mus pasivijo ir aplenkė T3 kategorijos bagis. Gavome šiek tiek dulkių. Vėliau greičio ruožo pabaigoje buvo ir šlapios trasos, tai turėjome nemažai purvo vonių.
Kai jau atrodė, kad viskas einasi pagal planą, likus 20 km iki finišo baigėsi stabdžiai. Turbūt nereikia pasakoti, koks važiavimas be stabdžių autosporte. Teko saugotis, kad nenulėktume nuo šlaito, nes tikrai buvo pavojingų vietų. Galiausiai finišavome šešti ar septinti, nuo mūsų T4 klasės lyderio atsilikome tik dvi minutes per 160 kilometrų. Žinant tai, kad teko važiuoti ir be stabdžių, rezultatas nėra blogas. Dabar mūsų pagrindinė užduotis ekipaže - ieškoti greičio, saugumo ir sėkmės balanso“, - sakė Mindaugas Varža.
Galutinėje T4 klasės rikiuotėje šįkart Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža užėmė aštuntąją vietą. Šių metų Pasaulio „Baja“ taurės sezono kalendoriuje numatyti dar keturi etapai. Artimiausias iš jų vyks Lenkijoje, tad lietuviams čia bent jau greičio ruožų reljefas ir klimato sąlygos bus kur kas artimesnės. Komanda šiemet taip pat ketina sudalyvauti ir papildomose varžybose Maroke, kur semsis papildomos patirties naviguojant smėlynuose.

GALERIJA


Praėjusį savaitgalį Ispanijoje baigėsi Pasaulio „Baja“ taurės etapas „Baja Aragon“. Jame startavo pasiruošimo Dakaro raliui programą vykdantis Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas. Ekipažas demonstravo išties puikų tempą ir konkuravo su itin garsiomis automobilių sporto pasaulio pavardėmis, tačiau šįkart nuo lietuvių nusisuko fortūna – teko keisti ir pramuštus ratus, ir važiuoti be stabdžių.
Keliaudami į Pasaulio „Baja“ taurės etapą Ispanijoje lietuviai nesitikėjo, kad šios varžybos sulauks tokio populiarumo ir dalyvių gausos. Vien FIA T3 ir T4 kategorijų bagių čia buvo registruota net 56, o dar antra tiek varžėsi Nacionalinėse įskaitose.
Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas
Be to, dalyvių sąrašas pasižymėjo ne tik kiekybe, bet ir kokybe. Čia startavo tokios Dakaro ir klasikinio ralio legendos kaip Nasseras Al-Attiyah, Yazeed`as Al-Rajhi, Dani Sordo ir kiti, pasaulinio lygio pilotai. Kaip sako Egidijaus Valeišos šturmanas Mindaugas Varža, jei rikiuotėje būtų buvusi įtraukta ir sunkvežimių kategorija, tai būtų visiškas Dakaro lenktynių analogas Europoje, tik su mažiau kilometrų. Be to, lietuviams čia teko kovoti ne tik su oponentais, bet ir su neįprastomis oro sąlygomis. Dienomis temperatūra Ispanijoje perkopdavo ir 40 laipsnių ir tai tapo dar vienu iššūkiu.
„Esame gana greiti, bet labai neprognozuojami ir tai jau tampa mūsų ekipažo klasika. Pirmą šimtą kilometrų iki neutralizacijos zonos važiavome savo ritmu, viskas klostėsi gerai, apart to didelio karščio jautėmės gana komfortiškai. Paskui pasižiūrėjome, kad tuo metu T4 klasėje buvome antri, į priekį praleidę tik vieną greitą katarietį. Antroje dalyje prasidėjo reikalai – upės vagoje pramušėme vieną padangą. Bet ją pasikeitėme tikrai greitai. Vėliau nagrinėjant telemetrijos duomenis pamatėme, kad padangos keitimui sugaišome ne ilgiau kaip tris minutes nuo sustojimo iki pajudėjimo. Tačiau nuvažiavus vos 20 ar 30 kilometrų pramušėme dar vieną ratą. Kadangi atsarginių ratų daugiau nebeturėjome, teko važiuoti su pramuštu ratu ir tempo demonstruoti jau nebegalėjome“, - sakė Mindaugas Varža.
Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas
Pramuštu ratu grįžę į finišą ekipažo nariai savo bagį atidavė į mechanikų rankas. Remontui buvo skirta vos pusė valandos. Išnaudoję šią pertrauką trumpam poilsiui ir šiek tiek atsipūtę, Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža pajudėjo į antrąjį tos dienos greičio ruožą, kuriame laukė dar 200 km distancija.
„Keturi šimtai kilometrų per dieną mums buvo tikras iššūkis. Tai tas pats, kas per vieną dieną įveikti keturis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapus. Aišku, jautėsi šioks toks nusivylimas dėl to pramušto rato, nes atrodo, kad greitis yra, tempas yra, bet vis pritrūksta tos sportinės sėkmės. Antrame greičio ruože kartais pristabdydavau Egidijų net ir ten, kur galbūt nereikėtų to daryti. Labai norėjosi važiuoti be tų incidentų, tai tas atsargumas lėmė, kad rezultatas nebuvo labai geras. Varžovai tikrai greiti, todėl negali nei kiek sumažinti tempo vardan atsargumo ir saugumo. Rezultatas čia nebuvo blogas, atvažiavome gal šešti ar septinti, bet jautėmės tarsi ne savose rogėse.
Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas
Apie tai, kad „Baja Aragon“ konkurencija buvo išties didelė byloja ir rezultatų protokolai. Paskutiniame greičio ruože per 160 km į pusantros minutės „sulindo“ šeši bagiai. Kaip jau minėjo Mindaugas Varža, greitai pakeisti ratą įmanoma per tris minutes, tad galima įsivaizduoti, kaip kardinaliai kiekvienas incidentas keičia ekipažo situaciją rezultatų suvestinėje.
„Smagu, kad greitis yra ir tai motyvuoja. Kai pasižiūri „splitus“ ir pamatai, tarp kokių pavardžių važiuojame, tai tikrai džiugina. Faktas, kad mums reikia įveikti kuo daugiau kilometrų, kad atsirastų ne tik patirtis, bet ir stabilumas. Paskutinę dieną su ta mintimi ir startavome, kad bandome važiuoti greitai, bet nerizikuojame „va bank“.
Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas
Startavome pakankamai gerai, pavijome vieną varžovą, bet po maždaug 40 kilometrų mus pasivijo ir aplenkė T3 kategorijos bagis. Gavome šiek tiek dulkių. Vėliau greičio ruožo pabaigoje buvo ir šlapios trasos, tai turėjome nemažai purvo vonių.
Kai jau atrodė, kad viskas einasi pagal planą, likus 20 km iki finišo baigėsi stabdžiai. Turbūt nereikia pasakoti, koks važiavimas be stabdžių autosporte. Teko saugotis, kad nenulėktume nuo šlaito, nes tikrai buvo pavojingų vietų. Galiausiai finišavome šešti ar septinti, nuo mūsų T4 klasės lyderio atsilikome tik dvi minutes per 160 kilometrų. Žinant tai, kad teko važiuoti ir be stabdžių, rezultatas nėra blogas. Dabar mūsų pagrindinė užduotis ekipaže - ieškoti greičio, saugumo ir sėkmės balanso“, - sakė Mindaugas Varža.
Galutinėje T4 klasės rikiuotėje šįkart Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža užėmė aštuntąją vietą. Šių metų Pasaulio „Baja“ taurės sezono kalendoriuje numatyti dar keturi etapai. Artimiausias iš jų vyks Lenkijoje, tad lietuviams čia bent jau greičio ruožų reljefas ir klimato sąlygos bus kur kas artimesnės. Komanda šiemet taip pat ketina sudalyvauti ir papildomose varžybose Maroke, kur semsis papildomos patirties naviguojant smėlynuose.

GALERIJA


REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų