• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos banko Priežiūros tarnyba inicijuoja tikslinius tyrimus, kurių metu bus siekiama išsiaiškinti, kaip bankas „Swedbank“, AB, ir kredito unija „Taupkasė“ informuoja savo klientus apie teikiamų finansinių paslaugų pokyčius.

Lietuvos banko Priežiūros tarnyba inicijuoja tikslinius tyrimus, kurių metu bus siekiama išsiaiškinti, kaip bankas „Swedbank“, AB, ir kredito unija „Taupkasė“ informuoja savo klientus apie teikiamų finansinių paslaugų pokyčius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visos finansų įstaigos privalo suteikti klientams visapusišką informaciją, ypač susijusią su įsipareigojimais ar klientų prisiimama rizika, – tai įsivertinti ir padės šie tyrimai, kurių metu Lietuvos bankas atliks tiesiogines finansų įstaigų klientų apklausas“, – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos vadovas Vytautas Valvonis.

REKLAMA

Apklausai pasirinkti dalis „Swedbank“ klientų, kurie 2017 m. kovo–gegužės mėn. pasirašė atnaujintas kredito kortelės sutartis. Be kitų pakeitimų, šių klientų sutartyse su banku buvo numatytos ir pasikeitusios palūkanos. Šią savaitę Lietuvos bankas el. paštu susisieks su dalimi šių „Swedbank“ klientų ir teirausis, kokiu būdu sutarties pakeitimo metu jie buvo informuoti apie palūkanų keitimą.

REKLAMA
REKLAMA

Keičiant pagrindines sutarties sąlygas, o palūkanos yra viena iš tokių, laikoma, kad su klientu sudaroma nauja sutartis. Tokiais atvejais Vartojimo kredito įstatymas įpareigoja finansų įstaigą iki sutarties pasirašymo informaciją apie pagrindines naujos sutarties sąlygas klientui pateikti prieš protingą terminą – pakankamą klientui susipažinti su sutartimi. Tuo siekiama, kad klientas galėtų palyginti skirtingus pasiūlymus ir priimtų pagrįstą sprendimą dėl vartojimo kredito sutarties sudarymo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos bankas jau kreipėsi į dalį kredito unijos „Taupkasė“ narių siekdamas išsiaiškinti, ar ši unija tinkamai juos informavo apie specifinį taupymo produktą indėlis „PLIUS“ ir su juo susijusias rizikas.

Lietuvos bankas nustatė, kad kredito unija „Taupkasė“ teikia paslaugą indėlis „PLIUS“, kurios viena iš būtinų sąlygų – dalį (30, 50 ar 70 proc.) taupymui skirtos sumos įnešti kaip papildomą pajų į kredito unijos kapitalą.

REKLAMA

Klientų įgytiems papildomiems pajams yra taikoma speciali pajaus grąžinimo tvarka, todėl su indėliu „PLIUS“ susijusios dvi pagrindinės rizikos:

• įneštas papildomas pajus, kitaip nei indėlis, nėra apdraustas privalomuoju indėlių draudimu;

• jei unija dirbtų nuostolingai, lėšų dalis, nuo 2017 m. sausio 1 d. įnešta kaip papildomas pajus, turėtų būti proporcingai sumažinta ir galėtų būti išmokama tik nustačius, kad atsiskaitymas nekels grėsmės kredito unijos veiklos stabilumui ir patikimumui. Be to, pagal Kredito unijų įstatymą, iki 2017 m. sausio 1 d. įneštas papildomas pajus gali būti grąžinamas tik tuo atveju, jeigu jį grąžinus kredito unija vykdys kredito unijos veiklos riziką ribojančius normatyvus, priešingu atveju pajinių įnašų už pagrindinį ir papildomus pajus grąžinimas turi būti sustabdomas tol, kol bus užtikrinta, kad yra vykdomi kredito unijos veiklos riziką ribojantys normatyvai.

REKLAMA

Lietuvos bankas „Taupkasės“ klientų prašo pateikti informaciją, ar, prieš sudarant sutartis, jie buvo apie šias rizikas informuoti.

Kreditų unijų įstatymas unijas įpareigoja, prieš sudarant sutartį dėl finansinių paslaugų teikimo, suteikti klientui išsamią informaciją, susijusią su finansinių paslaugų teikimo sąlygomis, paslaugų kaina, paslaugų teikimo terminais, galimomis pasekmėmis, ir kitą informaciją, turinčią įtakos kliento apsisprendimui sudaryti sutartį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų