• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienyti savo narius, siekiant plėtoti ir populiarinti automobilių sportą yra vienas iš pagrindinių Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) uždavinių. Federacija neturi būti siauro žmonių rato kontroliuojama institucija, o priešingai – kiekvienas šiuo sportu užsiiminėjantis asmuo turi jaustis reikšminga LASF dalimi. Tačiau, rodos, skaidrumas nėra dabartinių federacijos vadovų prioritetas.

Suvažiavimas – griežtai už uždarų durų


„Kovo 28-ąją dieną vyks visai Lietuvos automobilių sporto bendruomenei svarbus suvažiavimas. Jo metu LASF tikrieji nariai rinks naująjį prezidentą bei jo komandą. Deja, absoliuti dauguma suinteresuotų asmenų suvažiavimą seks už uždarų durų. Lietuvos automobilių sporto likimas artimiausiems keturiems metams bus sprendžiamas posėdyje, į kurį nuspręsta neįsileisti ne tik žiniasklaidos atstovų, bet ir automobilių sporto federacijos asocijuotųjų narių“, – kalbėjo kandidatas į LASF prezidentus Romas Austinskas.
Praeityje LASF vadovavęs kaunietis prisimena, jog šiuo klausimu jo vadovavimo laikotarpiu buvo laikomasi visiškai kitokių principų – posėdžiai buvo atviri, o jame svečio teisėmis galėjo dalyvauti ne tik balso teisę turintys tikrieji nariai, bet ir asocijuoti nariai, žiniasklaidos atstovai. Tokiu atveju reikšmingi suvažiavimo sprendimai būdavo priimami skaidriai ir viešai.
Norą matyti žurnalistus artėjančiame suvažiavime oficialiu raštu LASF administracijai išreiškė klubo „Greičio manija“ vadovas Rimvydas Agurkis. Jis paprašė šį punktą įtraukti į suvažiavimo medžiagą ir svarstyti balsuojant visiems tikriesiems federacijos nariams.
„Tačiau tarybos posėdyje, kuriame dalyvavo prezidentas, vice prezidentai ir komitetų vadovai, buvo nuspręsta žurnalistų neįleisti, vietoje to – surengti spaudos konferenciją suvažiavimui pasibaigus. Tiesa, niekas nežino kada ta konferencija bus rengiama, nes suvažiavimo pabaigos laiką prognozuoti sunku“, – pasakoja Rimvydas Agurkis.

Vienyti savo narius, siekiant plėtoti ir populiarinti automobilių sportą yra vienas iš pagrindinių Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) uždavinių. Federacija neturi būti siauro žmonių rato kontroliuojama institucija, o priešingai – kiekvienas šiuo sportu užsiiminėjantis asmuo turi jaustis reikšminga LASF dalimi. Tačiau, rodos, skaidrumas nėra dabartinių federacijos vadovų prioritetas.

Suvažiavimas – griežtai už uždarų durų


„Kovo 28-ąją dieną vyks visai Lietuvos automobilių sporto bendruomenei svarbus suvažiavimas. Jo metu LASF tikrieji nariai rinks naująjį prezidentą bei jo komandą. Deja, absoliuti dauguma suinteresuotų asmenų suvažiavimą seks už uždarų durų. Lietuvos automobilių sporto likimas artimiausiems keturiems metams bus sprendžiamas posėdyje, į kurį nuspręsta neįsileisti ne tik žiniasklaidos atstovų, bet ir automobilių sporto federacijos asocijuotųjų narių“, – kalbėjo kandidatas į LASF prezidentus Romas Austinskas.
Praeityje LASF vadovavęs kaunietis prisimena, jog šiuo klausimu jo vadovavimo laikotarpiu buvo laikomasi visiškai kitokių principų – posėdžiai buvo atviri, o jame svečio teisėmis galėjo dalyvauti ne tik balso teisę turintys tikrieji nariai, bet ir asocijuoti nariai, žiniasklaidos atstovai. Tokiu atveju reikšmingi suvažiavimo sprendimai būdavo priimami skaidriai ir viešai.
Norą matyti žurnalistus artėjančiame suvažiavime oficialiu raštu LASF administracijai išreiškė klubo „Greičio manija“ vadovas Rimvydas Agurkis. Jis paprašė šį punktą įtraukti į suvažiavimo medžiagą ir svarstyti balsuojant visiems tikriesiems federacijos nariams.
„Tačiau tarybos posėdyje, kuriame dalyvavo prezidentas, vice prezidentai ir komitetų vadovai, buvo nuspręsta žurnalistų neįleisti, vietoje to – surengti spaudos konferenciją suvažiavimui pasibaigus. Tiesa, niekas nežino kada ta konferencija bus rengiama, nes suvažiavimo pabaigos laiką prognozuoti sunku“, – pasakoja Rimvydas Agurkis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Romas Austinskas


Vieni rinkimai teismo jau pripažinti negaliojančiais


Rimvydas Agurkis primena, kad LASF istorijoje ne visi balsavimai buvo vykdomi skaidriai. 2009 metų federacijos prezidento rinkimuose balsų skaičiavimo komisija keturis biuletenius pripažino negaliojančiais. Visuose juose balsai buvo skiriami Romui Austinskui, kuris pripažintas pralaimėjusiu rinkimus.
„Tačiau šią bylą išnagrinėjęs teismas rinkimus pripažino negaliojančiais, o šiame suvažiavime išrinktas Gintaras Jonas Furmanavičius – neteisėtu prezidentu“, – pasakoja R.Agurkis.
Šis neskaidrių rinkimų šešėlis lydi organizaciją ir prieš artėjančius rinkimus. Pasak sporto klubo „Greičio manija“ vadovo, reikia imtis papildomų priemonių skaidrumui rinkimuose užtikrinti, tačiau šiuo metu LASF vadovaujantys asmenys jokių priemonių nesiima.

Į susitikimus – tik naudingi žmonės


Artėjant LASF prezidento rinkimams, Gintaras Jonas Furmanavičius pakvietė federacijos narius į susitikimus, kuriuose bus diskutuojama „Automobilių sporto praeitis, dabartis ir ateitis, problemos ir problemų galimi sprendimų būdai“.
Tai iš tiesų labai aktualūs klausimai, kurių sprendimuose turėtų dalyvauti visa automobilių sporot bendruomenė. Tačiau į šiuos susitikimus kviečiami tik tikrieji federacijos nariai, turintys balso teisę rinkimuose. Visa automobilių sporto bendruomenė, o ypač asocijuoti tos pačios federacijos nariai nekviečiami. Matyt, jų nuomonė niekam neįdomi, įdomūs tik balsuotojų biuleteniai.
„Kviečiu visus LASF tikruosius narius aktyviai dalyvauti susitikimuose-diskusijose, nes tik nuo Jūsų priklauso automobilių sporto dabartis ir ateitis“, – rašoma G.J.Furmanavičiaus kvietime.

Uždari ir konkursai, finansinės ataskaitos


Ne tik suvažiavimai, bet ir LASF finansinės ataskaitos bei konkursai yra laikomi po paslapties šydu. Su sportininkus vienijančios organizacijos finansiniais rezultatais gali susipažinti tik iš anksto užsiregistravę nariai, tik federacijos būstinėje, dokumento negalima nei skenuoti, nei fotografuoti.
Kita opi problema – federacijos konkursai. O tiksliau, jų stygius. Pasaulio ralio čempionato WRC organizavimo teisės neatlygintinai ir visam laikui perduotos įmonei, kuri neturi jokios patirties organizuojant tokios specifikos ir tokio dydžio renginių.
Geriausi Lietuvos automobilių sporto renginių organizatoriai prisidėti prie Lietuvos vardą visame pasaulyje garsinančio renginio nebuvo pakviesti. Jie ilgus metus dirba drauge, vieni kitiems padėdami organizuoti geriausius renginius. Tačiau jų kompetencijos klausimas net nebuvo svarstytas – teisės organizuoti WRC etapą Lietuvoje perduotos neaiškios reputacijos įmonei.

Skaidrumo link


Tačiau R.Austinskas pasidžiaugė ateinančiai kadencijai surinkęs naują, jauną ir perspektyvią komandą, kurią sudaro įvairiausių sričių automobilių sporto profesionalai, su kuria bus įgyvendintos sisteminės organizacijos reformos demokratijos ir skaidrumo link.
„Ketiname žengti kur kas daugiau žingsnių viešumo link. Be mano programoje akcentuojamų lenktynininkų komitetų, informacijos prieinamumo, norime išugdyti daug pozityvių tradicijų. Pavyzdžiui, neabejojame, jog privalome rengti atskirus susitikimus su komitetais, kuriuose galėtų dalyvauti bet kuris suinteresuotas asmuo iš Lietuvos automobilių sporto visuomenės. Norėdami tobulėti kokybės prasme privalome įsiklausyti į visų nuomonę. Tik taip galėsime pakelti LASF įvaizdį ir paversti ją organizacija, kurios neatsiejamu elementu bus kiekvienas narys“, – teigia R.Austinskas.
Lietuvos automobilių sporto federacijos tikrųjų narių suvažiavimas vyks kovo 28 dieną, 11:00 val. Kaune, viešbučio „Kaunas“ konferencijų salėje. Tarp kitų darbotvarkės klausimų įvyks ir naujojo LASF prezidento rinkimai. Jų metu tikrieji organizacijos nariai – iš viso 54 atstovai balsuos, kuris kandidatas, Romas Austinskas ar Gintaras Jonas Furmanavičius, vadovaus federacijai ateinančius keturis metus.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų