• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasenęs automobilių parkas – tai problema, kurios Lietuvai nepavyksta išspręsti jau daugybę metų. „Regitros“ duomenys rodo, kad vidutinis šalies keliais važinėjančių transporto priemonių amžius siekia beveik 15 metų. Pagal šį parametrą Lietuva yra pačioje ES „uodegoje“. Savo ruožtu, automobilių rinkos ekspertai perspėja, kad pasenęs automobilių parkas ne tik brangiau kainuoja, bet ir kelia grėsmę tiek žmonėms, tiek aplinkai. Sprendimus, kaip keisti esamą situaciją, siūlo ir patys naujų automobilių pardavėjai.
Automobilių parko amžius užšalęs laike
„Regitros“ statistika atskleidžia, kad vos 7 proc. šalyje eksploatuojamų automobilių yra naujesni nei 5 metų. Maža to, beveik pusė (47 proc.) iš jų yra 15 metų ar dar senesni. Vidutinis automobilių amžius Lietuvoje siekia 14,9 metų. Palyginimui, visos ES vidurkis yra 8,3 metų.
Kaip sako Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) generalinis direktorius Rokas Knyva, nepaisant to, kad šalis sau kelia tikslą priartėti prie ES vidurkio, o naujų automobilių pardavimai auga, vidutinis automobilių parko amžius nesikeičia. Tai, anot jo, verčia galvoti apie pribrendusį poreikį taikyti tam tikras reguliacinio poveikio priemones. Kaip vieną veiksmingesnių R.Knyva siūlo prisiminti daugelyje šalių taikomą transporto priemonių apmokestinimą taršos pagrindu. Vis dėlto, tokį žingsnį jis siūlytų daryti labai atsargiai.
„Jei Lietuva ryžtųsi įsivesti tokios formos apmokestinimą, vartotojams atsirastų daugiau ekonominių paskatų keisti savo naudojamą transportą į naujesnį, mažesnės galios, eikvojantį mažiau degalų. Tačiau tam visų pirma reikia aiškaus visuomenės supratimo, kodėl tokie mokesčiai atsiranda“, – teigia jis.
Pasenę automobiliai šaliai gana brangiai kainuoja. Jie pasižymi prastomis saugumo savybėmis, teršia aplinką, dėl jų greičiau dėvisi keliai. Anot LAA generalinio direktoriaus, valstybei reikalingi ilgalaikiai parko atnaujinimo tikslai, bet daugybę metų šiai problemai nėra skiriamas deramas dėmesys.
„Poveikio priemonių, kurios ilgalaikėje perspektyvoje galėtų pakeisti kokybinę automobilių parko sudėtį, tikrai yra. Tai visų pirma griežtesnė naudotų automobilių verslo kontrolė, griežtesni reikalavimai techninei automobilių būklei, įvairios skatinimo programos netaršioms transporto priemonėms. LAA nuolat teikia šiuos pasiūlymus atsakingoms institucijoms, bet procesai vyksta labai lėtai“, – sako R. Knyva.

Pasenęs automobilių parkas – tai problema, kurios Lietuvai nepavyksta išspręsti jau daugybę metų. „Regitros“ duomenys rodo, kad vidutinis šalies keliais važinėjančių transporto priemonių amžius siekia beveik 15 metų. Pagal šį parametrą Lietuva yra pačioje ES „uodegoje“. Savo ruožtu, automobilių rinkos ekspertai perspėja, kad pasenęs automobilių parkas ne tik brangiau kainuoja, bet ir kelia grėsmę tiek žmonėms, tiek aplinkai. Sprendimus, kaip keisti esamą situaciją, siūlo ir patys naujų automobilių pardavėjai.
Automobilių parko amžius užšalęs laike
„Regitros“ statistika atskleidžia, kad vos 7 proc. šalyje eksploatuojamų automobilių yra naujesni nei 5 metų. Maža to, beveik pusė (47 proc.) iš jų yra 15 metų ar dar senesni. Vidutinis automobilių amžius Lietuvoje siekia 14,9 metų. Palyginimui, visos ES vidurkis yra 8,3 metų.
Kaip sako Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) generalinis direktorius Rokas Knyva, nepaisant to, kad šalis sau kelia tikslą priartėti prie ES vidurkio, o naujų automobilių pardavimai auga, vidutinis automobilių parko amžius nesikeičia. Tai, anot jo, verčia galvoti apie pribrendusį poreikį taikyti tam tikras reguliacinio poveikio priemones. Kaip vieną veiksmingesnių R.Knyva siūlo prisiminti daugelyje šalių taikomą transporto priemonių apmokestinimą taršos pagrindu. Vis dėlto, tokį žingsnį jis siūlytų daryti labai atsargiai.
„Jei Lietuva ryžtųsi įsivesti tokios formos apmokestinimą, vartotojams atsirastų daugiau ekonominių paskatų keisti savo naudojamą transportą į naujesnį, mažesnės galios, eikvojantį mažiau degalų. Tačiau tam visų pirma reikia aiškaus visuomenės supratimo, kodėl tokie mokesčiai atsiranda“, – teigia jis.
Pasenę automobiliai šaliai gana brangiai kainuoja. Jie pasižymi prastomis saugumo savybėmis, teršia aplinką, dėl jų greičiau dėvisi keliai. Anot LAA generalinio direktoriaus, valstybei reikalingi ilgalaikiai parko atnaujinimo tikslai, bet daugybę metų šiai problemai nėra skiriamas deramas dėmesys.
„Poveikio priemonių, kurios ilgalaikėje perspektyvoje galėtų pakeisti kokybinę automobilių parko sudėtį, tikrai yra. Tai visų pirma griežtesnė naudotų automobilių verslo kontrolė, griežtesni reikalavimai techninei automobilių būklei, įvairios skatinimo programos netaršioms transporto priemonėms. LAA nuolat teikia šiuos pasiūlymus atsakingoms institucijoms, bet procesai vyksta labai lėtai“, – sako R. Knyva.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota Yaris (9)


Taupo laiką ir mažina aplinkos taršą
Valstybinėms institucijoms snaudžiant, sprendimus siūlo patys naujų automobilių pardavėjai. Vienas iš tokių pavyzdžių – automobilių gamintojas „Toyota“, šiemet pradėjęs Lietuvoje taikyti tarptautinę programą „Toyota Next“. „Toyota“ vairuotojams ji suteikia galimybę savo automobilį kas 4 metus pakeisti į naujesnį modelį, išlaikant tas pačias finansines sąlygas.
Anot „Toyota“ atstovo Lietuvoje „Mototoja“ pardavimų vadovo Gedimino Jekentos, transporto priemonių savininkams ši programa patraukli visų pirma todėl, kad pati atstovybė pasirūpina visais formalumais: parduoda seną automobilį, pasiūlo naują, sutvarko reikalingus dokumentus ir t.t.
„Vairuotojai paprastai nenori net galvoti apie naują automobilį tol, kol nėra pardavę senojo. Be to, šis procesas paprastai būna ilgas ir nemalonus. Tenka gaišti laiką skelbimų talpinimui, susitikimams su potencialiais pirkėjais, dokumentų tvarkymui ir pan. „Toyota Next“ suteikia ne tik galimybę už tą pačią kainą vairuoti naują automobilį, bet ir taupyti savo laiką bei jėgas“, – sako jis.
„Mototoja“ pardavimų vadovas tiki, kad naujoji programa prisidės ir prie šalies automobilių parko atsinaujinimo proceso, kuris jam atrodo būtinas ir neišvengiamas, ypač turint omenyje vis aktualesnes ekologines problemas.
„Pastebime, kad programa pasinaudoję mūsų klientai dažniausiai renkasi hibridinius modelius. Tai nuteikia optimistiškai. Hibridai pasižymi itin mažomis degalų sąnaudomis, todėl yra ne tik ekonomiškesni, bet ir nepalyginamai draugiškesni aplinkai“, – teigia G. Jekenta.
Šių metų sausio – rugsėjo mėnesiais hibridinių automobilių gamintojo „Toyota“ modelių „Auris“, „Yaris“, „Prius“, „C-HR“ ir „RAV4“ su hibridiniais varikliais pardavimai Lietuvoje pasiekė 898 automobilius arba beveik 50 proc. daugiau nei 2016 m. tuo pačiu laikotarpiu. Planuojama, kad per 2017 m. šalyje bus parduota 3500 naujų „Toyota“ automobilių.

REKLAMA

Skoda Kodiaq (1)


Formuoja asmeninius pasiūlymus
Sprendimus, skatinančius keisti seną automobilį į naują, savo klientams siūlo ir oficialus „Škoda“ atstovas Lietuvoje „ARX“.
„Pasenęs automobilių parkas iš tikrųjų yra opi problema. Stengiamės kuo labiau prisidėti prie jos sprendimo. Norintiems pakeisti savo seną „Škoda“ automobilį į naują siūlome geresnes senojo pardavimo bei naujojo įsigijimo sąlygas. Kiekvienas klientas skirtingas, todėl kiekvieną sykį suformuojame asmeninį pasiūlymą“, – teigia įmonės marketingo ir komunikacijos vadovas Linas Barščevičius.
Jo teigimu, naują „Škoda“ automobilį įsigyti pirkėjus paskatina ir galimybė juridiniams asmenims susigrąžinti 21 proc. PVM mokestį. Gamintojas daugelį „Škoda“ modelių yra sertifikavęs tarptautinėse institucijose ne tik kaip asmeninės, bet ir kaip komercinės paskirties.
„Škoda“ jau kelis metus išlieka trečiu populiariausiu automobilių prekės ženklu Lietuvoje. „ARX“ kasmet parduoda apie 2000 naujų „Škoda“ automobilių.
„Iš lėto augant rinkai, atitinkamai auga ir paklausa, todėl užimama rinkos dalis menkai keičiasi. Stiprios pozicijos leidžia tikėtis, kad artimiausioje ateityje pavyks efektyviau spręsti ir automobilių parko amžiaus problemą“, – sako L. Barščevičius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų