• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Škoda“ per pastaruosius trisdešimt metų evoliucionavo į pasaulinio lygio kompaniją, kuriai simpatizuoja milijonai vairuotojų. 
Jeigu dešimto dešimtmečio pradžioje „Škoda“ buvo pozicionuojama kaip pigių, lengvai remontuojamų ir prižiūrimų automobilių markė, kuri galėdavo užtikrintai laimėti valstybinių įmonių konkursus pasiūlydami mažiausią kainą, dabar „Škoda“ automobilius renkasi net ir ištikimiausi kitų markių vairuotojai.
Pažvelgus į laikotarpį, kuriame prasidėjo „Škoda“ renesansas, jame išvystume keletą reikšmingų modelių. Pavyzdžiui, „Škoda Felicia“ padėjo labai tvirtus pamatus bei padėjo gamintojui išbristi iš finansinės duobės. Per septynerių metų laikotarpį čekai pagamino 1,41 mln. „Škoda Felicia“ vienetų. Įspūdingas rodiklis gamintojui, kuris „Felicia“ pasirodymo pradžioje gyveno niūraus sovietmečio nuotaikomis.

„Škoda“ per pastaruosius trisdešimt metų evoliucionavo į pasaulinio lygio kompaniją, kuriai simpatizuoja milijonai vairuotojų. 
Jeigu dešimto dešimtmečio pradžioje „Škoda“ buvo pozicionuojama kaip pigių, lengvai remontuojamų ir prižiūrimų automobilių markė, kuri galėdavo užtikrintai laimėti valstybinių įmonių konkursus pasiūlydami mažiausią kainą, dabar „Škoda“ automobilius renkasi net ir ištikimiausi kitų markių vairuotojai.
Pažvelgus į laikotarpį, kuriame prasidėjo „Škoda“ renesansas, jame išvystume keletą reikšmingų modelių. Pavyzdžiui, „Škoda Felicia“ padėjo labai tvirtus pamatus bei padėjo gamintojui išbristi iš finansinės duobės. Per septynerių metų laikotarpį čekai pagamino 1,41 mln. „Škoda Felicia“ vienetų. Įspūdingas rodiklis gamintojui, kuris „Felicia“ pasirodymo pradžioje gyveno niūraus sovietmečio nuotaikomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Škoda Felicia


Po sėkmingai prasidėjusios „Škoda Felicia“ prekybos, čekų markės inžinieriai negalėjo atsipūsti ir išeiti atostogų. Kol žiniasklaidos atstovai stebėjosi „Felicia“ paprastumu, Čekijoje vyko antrojo svarbaus „Škoda“ modelio kūrimo darbai.
Pasinaudojus „Volkswagen“ atsarginių detalių sandėliu ir „Volkswagen“ inžinierių patarimais, 1996-aisiais dienos šviesą išvydo pirmosios kartos „Škoda Octavia“, kurią netrukus įsimylėjo Vidurio ir Rytų Europos vairuotojai.

REKLAMA


Kadangi „Škoda“ su šiuo modeliu siekė įtikti gerokai išrankesniam vairuotojui, variklių gamoje netrūko nei benzininių, nei dyzelinių variklių. „Octavia“ netgi turėjo sportišką „vRs“ versiją, kurioje rastume tuomet gaminto „Volkswagen Golf GTI“ komponentus, bet ji nebuvo tokia populiari kaip to galbūt norėjo „Škoda“. Vis dėlto, didžiausiu „Škoda“ vadovų nusivylimu tapo 1998-aisiais pasirodžiusi „Škoda Octavia“ modifikacija.
Kas tai per modifikacija? Labai geras klausimas. Tai buvo biudžetinė „Škoda Octavia“ versija, kuri neturėjo elementarios komforto įrangos. Pamirškite priekinius elektra valdomus langus, pamirškite išvaizdžius lengvo lydinio ratlankius, nes didžiausia šio modelio vertybė slypėjo po variklio dangčiu.

REKLAMA
REKLAMA

Škoda Octavia


Pakėlus variklio dangtį arba pažiūrėję į automobilio techninį pasą, sužinotume, jog ji turėjo 1,4 litro darbinio tūrio, vos 60 arklio galių išvystantį variklį. Be to, šis motoras buvo suporuotas su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže, kurią „Škoda“ inžinieriai pasiskolino iš „Škoda Felicia“, bet tai nebuvo „išimu ir perdedu“ tipo operacija.
„Škoda“ inžinieriai atsižvelgdami į tai, jog automobilis daugiausiai laiko praleis mieste, pakoregavo pavarų dėžės perdavimo skaičius. Šis sprendimas turėjo užtikrinti, jog atmosferinis motoras mieste vartotų kuo mažiau kuro, tačiau realybėje užfiksuoti rezultatai buvo, švelniai tariant, prasti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Škoda Octavia


Žvelgiant į gamintojo pateikiamus duomenis, Čekijoje gimusi „Octavia“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 18,5 sekundės bei pasiekdavo 155 km/val. maksimalų greitį. Kraupiai atrodančios charakteristikos, ar ne? Kita vertus, tuomet šio automobilio kaina tesiekė vos 12 tūkst. eurų.
„Škoda“ šią modifikaciją gamyboje išlaikė iki 2000-ųjų metų. Tuomet šios versijos vietą užėmė mažesnioji „Fabia“, kuri, beje, savo variklio skyriuje panašaus tipo agregatą. Tai buvo puiki proga „Škodai“ visiems laikams palaidoti šią modifikaciją ir palikti ją ramybėje.
Iki šiol nėra žinoma kiek „Škoda“ šių versijų pardavė, bet atsižvelgiant į jų retumą, mes labai nenustebtume, jeigu iš „Škoda“ gamyklos išriedėjo vos keletas tūkstančių egzempliorių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų