• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Ford“ automobilių vairuotojai automobilių salone turbūt jau atprato girdėti triukšmą, nes inžinieriai sąžiningai įvykdė tikslą – sumažino variklio triukšmą ir padidino salono garso izoliaciją. Tačiau sportinių automobilių mėgėjams variklio gausmas yra sudedamoji vairavimo malonumo dalis. Todėl „Ford“ inžinieriai sugalvojo unikalų elektroninį sprendimą – leisti vairuotojui kelionės metu pačiam nuspręsti, ar jis nori girdėti sportinio automobilio variklio riaumojimą, ar mėgautis tylia kelione.

REKLAMA
REKLAMA

„Ford“ inžinieriai sukūrė „Sound Sympose“ įrenginį, kuris, padidinęs variklio garsą, perteikia jį į automobilio salono vidų. Elektra valdomas prietaisas „Focus ST“ automobiliui suteikia sportiškesnį variklio garsą, kuris staiga greitėjant pagarsėja beveik dvigubai, o lėtai važiuojant nutyla.

REKLAMA

„Ford Focus ST“ interjeras (nuotr. Gamintojo)„Ford Focus ST“ interjeras (nuotr. Gamintojo)

„Focus ST“ vairuotojai nuspaudę greičio pedalą nori išgirsti variklio melodiją. Mūsų automobiliai sukonstruoti taip, kad salono viduje būtų kuo tyliau, todėl reikėjo kelių inžinerinių triukų, kad pašėlę vairuotojai galėtų mėgautis trokštamu variklio garsu. Štai čia „Sound Symposer“ įrenginys ir atėjo į pagalbą“, - sakė Bjoernas Boettche, „Ford of Europe“ automobilių garso kokybės ekspertas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot profesionalaus lenktynininko Tomo Chiltono, vairavusio „Ford Focus EcoBoost“ pasaulinėse „Touring Car“ lenktynėse, variklio garsas ne tik malonumas ausims, bet jis kartu suteikia vertingos informacijos vertinant automobilio būklę.

„Sound Sympose“ sistema sukurta specialiai 2.0-litrų benzininiams „EcoBoost Focus ST“. Elektronikos pagalba stipriau nuspaudus greičio pedalą, vožtuvai atidaromi, ir sustiprėjęs variklio garsas užpildo salono vidų, o važiuojant lėčiau, kai norisi tylesnio važiavimo, sklendė užsidaro.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jei išimtume „Sound Sympose“ įrenginį, automobilio salone variklio gausmo visiškai nesigirdėtų, o tai būtų gana netikėta patirtis vairuojant tokią galingą mašiną kaip „Focus ST“, - sakė B. Boettche.

Anot jo, tol kol pavyko gauti norimą garsą, buvo begalės bandymų, kūrėjo dėmesys buvo sutelktas į smulkiausias detales. Po to, kai garso laboratorijoje pavyko išgauti tinkamą garsą įrenginiui, toliau garsas buvo šlifuojamas važiuojant trasoje. „Galutinis rezultatas „Focus ST“ tinka idealiai: pakankamai tylus, kad vairavimas dieną būtų malonus, ir pakankamai garsus, kai norisi smagaus įsibėgėjimo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų