• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Galbūt tai tik sutapimas, tačiau devintame dešimtmetyje sukurti „Audi“ markės automobiliai Lietuvoje gavo pravardes, kurios asocijuojasi su maistu. Štai, kad ir legendinė „Audi 100“ iki šiol pravardžiuojama Silkės vardu, o ne ką mažiau populiarumo sulaukusi „Audi 80“ ir „Audi 90“ gavo Bulkos pravardę.
Jeigu dėl Silkės suteiktos pravardės dar norėtųsi ginčytis, tai „Audi 80“ ir „Audi 90“ modelių šeimai skirtas apibūdinimas tinka kone idealiai. Apvalių, nulaižytų formų kėbulas savaime kelia asociacijas su karšta bulkute.
Jeigu jau prakalbome apie bulkutes, šį kartą norime jums papasakoti apie vieną, itin karštą bulkutę, kurios apžiūrėti nuvykome į Alytų, kur mūsų laukė skrupulingai prižiūrėtos „Audi 90“ savininkas – Domas.

Galbūt tai tik sutapimas, tačiau devintame dešimtmetyje sukurti „Audi“ markės automobiliai Lietuvoje gavo pravardes, kurios asocijuojasi su maistu. Štai, kad ir legendinė „Audi 100“ iki šiol pravardžiuojama Silkės vardu, o ne ką mažiau populiarumo sulaukusi „Audi 80“ ir „Audi 90“ gavo Bulkos pravardę.
Jeigu dėl Silkės suteiktos pravardės dar norėtųsi ginčytis, tai „Audi 80“ ir „Audi 90“ modelių šeimai skirtas apibūdinimas tinka kone idealiai. Apvalių, nulaižytų formų kėbulas savaime kelia asociacijas su karšta bulkute.
Jeigu jau prakalbome apie bulkutes, šį kartą norime jums papasakoti apie vieną, itin karštą bulkutę, kurios apžiūrėti nuvykome į Alytų, kur mūsų laukė skrupulingai prižiūrėtos „Audi 90“ savininkas – Domas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi 90


Pastebėjo – atsitiktinai
Absoliutūs atsitiktinumai automobilių entuziastų tarpe, regis, yra pakankamai dažnas reiškinys. Ypač, kai ateina metas įsigyti norimą automobilį. Kaip ir Domo bičiulis,
Edgaras, kuris projektinio automobilio statusą suteikė ne pasirinkimų sąraše buvusiai mašinai, taip ir Domas vokišką bulkutę įsigijo visiškai atsitiktinai.
„Dar tik svajodamas apie vairuotojo pažymėjimą visuomet galvodavau apie B2 kartos „Audi 90“. Toks „Old school“ tipo automobilis su įžymiąja „Quattro“ pavara“, – pasakoja Domas.
Nors Domo svajonė buvo pakankamai kukli ir, teoriškai, lengvai įgyvendinama, tačiau pirmuosius metus su ką tik iškeptu vairuotojo pažymėjimu jis praleido sukinėdamas garsiosios „Ceškės“ vairą, tačiau tai nereiškia, jog didesnis ir patogesnis analogas privertė atsisakyti bet kokių minčių apie „Audi 90“.

REKLAMA

Audi 90


„Pradėjus žvalgytis automobilio, kuriuo galėčiau pakeisti „Audi 100“, apžiūrėjau keletą variantų. Netgi vykau į Žemaitiją, kur apžiūrėtas egzempliorius nuvylė mane dėl savo stovio, tačiau ta diena buvo lemtinga. Grįždamas namo, netikėtai atradau šios „Audi 90“ skelbimą. Nutariau nieko nelaukti, paskambinti pardavėjui, susitarti dėl susitikimo ir apžiūrėti 5 cilindrų variklį turėjusią mašiną“, – pasakoja Domas.
„Apžiūrėjus automobilį ir trumpai su juo pasivažinėjus mane labiausiai sužavėjo 5 cilindrų variklis. Paprastas, bet ne prastas.“, – priduria jis.

REKLAMA
REKLAMA

Audi 90


Buvo absoliučiai originalus
Vargu ar perskaitę tai labai nustebote. Juk kone kiekvienas modifikuotas automobilis kadaise buvo absoliučiai standartinis. Vis dėlto, pasitaiko ir tokių atvejų, kai jau pradėtą projektą nusprendžiama perleisti kolegai ar savanoriui, galinčiam į banko sąskaitą pervesti norimą sumą europietiškų kupiūrų.
Tuo tarpu toli nuo gimtojo miesto atrasta „Audi“ nebando laužyti nusistovėjusių standartų ir į Domo garažą Alytuje atvyko ne tik standartinėje formoje, bet ir su keliais defektais, kuriuos imtasi šalinti tuojau pat.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi 90


„Pirmasis darbas, kurį reikėjo būtinai atlikti – sutvarkyti pavarų dėžę. Stipriai ūžiantis 5 bėgis kaip reikiant užgoždavo 5 cilindrų variklio skleidžiamą garsą. O po to atėjo metas ir išmetimo kolektoriui, dėl kurio buvo nemalonu su automobiliu važiuoti ilgesnius atstumus“, – pirmuosius žygdarbius garaže įvardija Domas.
Jeigu šie pokyčiai buvo reikalingi tam, jog automobilis galėtų funkcionuoti toliau ir tiesiog važiuoti ten, kur užsimanytų Domas ir su juo keliaujantys bičiuliai, tai sekantis etapas parodė tikrąsias senos „Audi“ žaizdas.

REKLAMA

Audi 90


Ne vieną šaltą ir karštą laikotarpį pragyvenusi „Audi“ turėjo ne vieną, bet keletą rimtų korozijos židinių, kurie kaip reikiant sumažino visapusiškos automobilio restauracijos eigą. Visgi, išlaižyti senas ir skaudžias žaizdas nėra labai lengva.
Kėbulo korozija buvo pirmasis, bet tikrai nėra paskutinis iššūkis, pareikalavęs kantrybės ir užsispyrimo: „Vienas iš pavyzdžių – nekokybiškas automobilio kėbulo dažymas (akriliniais dažais). Tai buvo skaudi, bet reikšminga pamoka, kuri paskatino pagilinti žinias atitinkamose srityse. Ir svarbiausia, visiems rekomenduoju naudoti tik kokybiškas medžiagas. Tokiu būdu išvengsite papildomų problemų“, – priduria Domas.

REKLAMA

Audi 90


Parduoti neplanuoja
Porą metų trukęs pasisėdėjimas garaže, panašu, pradeda atsipirkti su kaupu. Nors šiųmetinė situacija pakoregavo ne tik renginių organizatorių, bet ir dalyvių planus, tačiau Domas likusius metus sieks išnaudoti besimėgaudamas tvarkingai funkcionuojančiu automobiliu.
„Kadangi tai yra mano pirmasis projektas, jis man kaip reikiant padėjo praplėsti mano žinių bagažą automobilio kėbulo paruošime ir dažyme. Taipogi sustiprinau žinias apie automobilių elektroninę dalį ir svarbiausia – išmokau iš toli pastebėti duobes ir kitus kelio nelygumus“, – juokdamasis pasakoja Domas.
Tad ar jau galima sakyti, jog automobilis-projektas pasiekė finišo tiesiąją? Būtumėte labai naivūs tikėdamiesi išgirsti teigiamą atsakymą. Domas neslepia, jog šiai dienai atliktinų darbų sąraše yra variklio skyriaus perdažymas ir važiuoklės tvarkymas, o tiksliau – pašalinti visas dalis, kurios buvo paveiktos korozijos. O toliau? Bus matyt.
Atliktų darbų sąrašas:


  • „Kamei“ apdaila

  • Reguliuojamo aukščio amortizatoriai

  • Odinis salonas

  • Juodos spalva medžiaga aptrauktos lubos

  • Įrengtas tvarkingas bagažinės skyrius

  • Nauja išmetimo sistema

  • Sumontuot klimato kontrolė

  • Visi keturi langai reguliuojami elektra

  • „Sport“ vairas

  • „BBS“ stiliaus 16 colių skersmens ratlankiai


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų