• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors ir vėluojantis 2011 metų „Formulės-1“ sezonas dėl įdiegtų naujovių sirgaliams žada dar daugiau intrigos.

REKLAMA
REKLAMA

Kovo 27 dieną Australijoje, Melburne, startuoja 62-asis „Formulės-1“ sezonas, jame dėl 2011 metų pasaulio čempiono titulo varžysis 24 pilotai, o dėl Konstruktorių taurės – 12 komandų. Tiesa, dėl neramumų Bahreine kovo 13 dieną turėjusios startuoti planetos pirmenybės šioje šalyje atšauktos.

REKLAMA

Dėl šio sprendimo buvo patirtas daugiau nei 100 mln. JAV dolerių (247 mln. litų) nuostolis, tačiau ir be šio etapo lieka net 19 lenktynių. Anot „Formulės-1“ lenktynių komentatoriaus Arūno Volungevičiaus, nukeltas sezono startas tokioms komandoms kaip HRT ir „Mercedes“ galėjo išeiti ir į naudą.

– Kokius įvykius įvardytumėte kaip reikšmingiausius „Formulės-1“ tarpsezoniu? – „Balsas.lt Savaitė“ paklausė A. Volungevičių.

REKLAMA
REKLAMA

– Pernai atrodė, kad išsemtas techninio vystymosi bagažas, bet šią žiemą konstruktoriai sugalvojo įdomių sprendimų. Gal iš nemalonių dalykų – Roberto Kubicos avarija ralyje. Stipriai progresavusi ir daug lūkesčių į lenką dėjusi „Renault“ ekipa – šoko būsenoje. Jį pakeisiantis Nickas Heidfeldas buvo geriausia, ką galima rasti šiuo metu rinkoje, bet iki R. Kubicos jam dar trūksta...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

– Į kokias technines naujoves reikėtų atkreipti dėmesį?

– Sunku pasakyti, ar tas reguliuojamas galinis sparnas ir jo panaudojimas pasiteisins. Sunku prognozuoti, bet man atrodo, kad tai šiek tiek dirbtinis dalykas. Kvalifikacijoje ir treniruotėse jo naudojimas bus laisvas visąlaik ir visose vietose, o lenktynėse jį bus galima naudoti nuvažiavus pirmus du ratus, tam tikroje 600 m atkarpoje ir tik tuomet, kai esi nutolęs per sekundę nuo bolido, kurį persekioji... Labai painus dalykas.

REKLAMA

– Sudėtinga ne tik žiūrovams, bet ir patiems pilotams...

– Nepavydžiu pilotams. Kinetinės energijos rekuperacijos sistemai (KERS) skirtas vienas mygtukas, galiniam sparnui – kitas... Tai papildomas informacijos kiekis. Pilotai ir taip turi darbo, tai tas sistemas reikėtų labiau integruoti.

– Nemažiau svarbus veiksnys bus ir naujojo padangų gamintojo „Pirelli“ produkcija?

– FIA pageidavimu „Pireli“ padangos sukurtos taip, kad greitai diltų. Kaip spėjame, bus trys ar keturi sustojimai ir lenktynių eigoje, priklausomai nuo padangų nusidėvėjimo, bus dideli greičių skirtumai. Tai reiškia, kad taktinių variantų bus daugybė. Gerą galvą turintys lenktynininkai galės iš to išpešti naudos. Kaip parodė testai esant žemesnei oro temperatūrai, vieno rato skirtumas tarp naujų ir nusidėvėjusių padangų buvo iki 6 sekundžių. Galbūt aukštesnėje temperatūroje jis bus mažesnis. Tikėtina, kad dėl to lenktynės gali būti nenuspėjamos. Ypač sezono pradžioje, kai komandos dar ieško, kas optimalu, kaip reaguoti į varžovų veiksmus. Turėtų būti netikėtų situacijų.

REKLAMA

– Ar galime tikėtis, kad tarp favoritų gali įsiterpti ir kitos komandos?

– Sunku pasakyti vertinant tik testus. Ranką prie širdies pridėjus atrodo, kad „Red Bull“ bolidas – greičiausias. Galbūt lenktynių režimu netoli yra „Ferrari“. Paskutiniai „Mercedes“ ratai taip pat buvo greiti. Buvo ir netikėtai gerų „Sauber“, „Williams“ rezultatų, bet tai tik testai. Prognozės gali būti netikslios.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

– Ar „Red Bull“ pilotas Sebastianas Vettelis gali pakartoti praėjusių metų triumfą?

– Gal šįmet jis bus labiau susitupėjęs ir brandžiau žiūrės į daugelį dalykų. Galbūt plačiau atskleis savo galimybes. Jeigu jo bolidas bus žymiai greitesnis už varžovų, tikrai gali būti liūdna, nes sezonas tuomet bus nuobodus. Manau, kad jo galimybės šįmet bus tikrai geresnės nei pernai. Jeigu jis pernai laimėjo čempionatą su tokiomis klaidomis ir abejotinais sprendimais, tai pagalvokite, kas bus, jeigu jis pradės realizuoti savo bolido potencialą visu 100 proc.

REKLAMA

– Michaelis Schumacheris nepaliauja kalbėti apie aštuntąjį pasaulio čempiono titulą. Kokios jo galimybės?

– Pernai lenktynėse jis buvo greitas ir manau, kad pademonstruos daug geresnę sportinę formą. Jeigu bolidas leis, jis gali būti ir pretendentu į titulą. Bet tuomet į trofėjų pretenduos ir jo komandos draugas Nico Rosbergas. Nemanau, kad pastarasis nusileis ir leis Šumiui blizgėti kaip anksčiau.

REKLAMA

– Tai kokio naujojo sezono gali tikėtis „Formulės-1“ sirgaliai?

– Jis turėtų būti įdomus ir labai geras. Galbūt net geresnis nei pernai. Tiesa, yra vienas „bet“ – „Red Bull“ greitis.

TIK FAKTAI

2011 metų „Formulės-1“ sezone varžysis net penki pasaulio čempionai: Sebastian Vettelis („Red Bull“, 2010), Jensonas Buttonas („McLaren“, 2009), Lewisas Hamiltonas („McLaren“, 2008), Fernando Alonso („Ferrari“, 2005-2006) ir Michaelis Schumacheris („Mercedes GP“, 1994-1995, 2000-2004).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarbiausi techninio reglamento pasikeitimai: grąžinama KERS, įdiegtas dvigubo difuzoriaus draudimas, atsirado reguliuojamas galinio sparno elementas, „Bridgestone“ padangų gamintoją pakeitė „Pirelli“.

2011 metų sezono „Formulės-1“ pilotai ir komandos

1. Sebastian Vettelis (Vokietija) „Red Bull“

2. Markas Webberis (Australija) „Red Bull“

3. Lewisas Hamiltonas (Didžioji Britanija) „McLaren“

4. Jensonas Buttonas (Didžioji Britanija) „McLaren“

5. Fernando Alonso (Ispanija) „Ferrari“

6. Felipe Massa (Brazilija) „Ferrari“

7. Michaelis Schumacheris (Vokietija) „Mercedes GP“

8. Nico Rosbergas (Vokietija) „Mercedes GP“

9. Nickas Heidfeldas (Vokietija) „Renault“

10. Vitalijus Petrovas (Rusija) „Renault“

11. Rubensas Barrichello (Brazilija) „Williams“

12. Pastoras Maldonado (Venesuela) „Williams“

14. Adrianas Sutilas (Vokietija) „Force India“

15. Paulas di Resta (Didžioji Britanija) „Force India“

16. Kamui Kobayashi (Japonija) „Sauber“

17. Sergio Perezas (Meksika) „Sauber“

18. Sebastienas Buemi (Šveicarija) „Toro Rosso“

19. Jaime Alguersuari (Ispanija) „Toro Rosso“

20. Jarno Trulli (Italija) „Lotus“

21. Heikki Kovalainenas (Suomija) „Lotus“

22. Narainas Karthikeyanas (Indija) HRT

23. Vitantonio Liuzzi (Italija) HRT

24. Timo Glockas (Vokietija) „Virgin“

25. Jerome d'Ambrodio (Belgija) „Virgin“

REKLAMA

2011 metų sezono „Formulės-1“ kalendorius (data, etapas, vieta, trasos ilgis, ratai):

1. Kovo 27 diena               Australijos GP    Melburnas            5,303 km              58

2.  Balandžio 10 diena     Malaizijos GP     Kuala Lumpūras 5,543 km              56

3. Balandžio 17  diena     Kinijos GP            Šanchajus              5,451 km              56

4. Gegužės  8 diena         Turkijos GP         Stambulas             5,338 km              58

5. Gegužės 22 diena        Ispanijos GP       Katalonija              4.655 km              66

6. Gegužės 29 diena        Monako GP        Monte Karlas        3,340 km              78

7. Birželio 12 diena           Kanados GP        Monrealis             4,361 km              70

8. Birželio 26 diena           Europos GP        Valensija               5,419 km              57

9. Liepos 10 diena            D. Britanijos GP Silverstonas         5,141 km              52

10. Liepos 24 diena          Vokietijos GP     Niurburgringas  5,148 km              60

11. Liepos 31 diena          Vengrijos GP      Budapeštas            4,381 km              70

12. Rugpjūčio 28 diena   Belgijos GP         SPA                          7,004 km              44

13. Rugsėjo 11 diena       Italijos GP            Monza                     5,793 km              53

14. Rugsėjo 25 diena       Singapūro GP     Singapūras           5,067 km              61

15. Spalio 9 diena             Japonijos GP      Suzuka                    5,807 km              53

16. Spalio 16 diena           Korėjos GP         Yeongam                5,621 km              55

17. Spalio 30 diena           Indijos GP           Naujasis Delis     5,137 km              60

18. Lapkričio 13 diena     Abu Dabio GP    Yas Marina          5,554 km              55

19. Lapkričio 27 diena     Brazilijos GP       San Paulas          4,309 km              71

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų