JAV astronomai pranešė atradę pirmąją Žemės dydžio egzoplanetą, esančią vadinamojoje gyvybės zonoje, tai yra, ne per arti ir ne per toli savo žvaigždės, kad jos paviršiuje galėtų egzistuoti skystas vanduo.

Ši egzoplaneta buvo atrasta NASA kosminiu teleskopu „Kepler“ ir buvo pavadinta „Kepler-186f“, praneša „Space.com“. Ji skrieja aplink savo žvaigždę, raudonąją nykštukę, esančią už maždaug 490 šviesmečių nuo Žemės. Mokslininkų teigimu, nors ši žvaigždė yra blausesnė už mūsų Saulę, o pati planeta šiek tiek didesnė už Žemę, sprendžiant iš jos dydžio ir padėties raudonosios nykštukės atžvilgiu galima daryti prielaidą, jog „Kepler-186f“ paviršiuje gali būti skysto vandens.

Pasak vieno iš „Kepler-186f“ atradėjų Tomo Barclayaus, net jei šios planetos nebūtų galima pavadinti Žemės dvyne, ji neabejotinai yra jos pusseserė, nes savo savybėmis yra labai panaši, tik turi kitus „tėvus“.

Pranešama, kad „Kepler-186f“ yra tolimiausia iš penkių aplink „Kepler-186“ žvaigždę skriejančių planetų. Ji skrieja aplink ją maždaug 52,4 mln. kilometrų atstumu, o tai reiškia, kad „Kepler-186f“ teoriškai patenka į šios žvaigždės gyvybės zoną. Žemė skrieja maždaug 150 mln. kilometrų atstumu nuo Saulės, bet ji yra didesnė ir ryškesnė už „Kepler-186“ žvaigždę. Tad Saulės gyvybės zona prasideda žymiai toliau nuo jos lyginant su „Kepler-186“.

„Tai pirmoji Žemės dydžio planeta, aptikta gyvybės zonoje apie kitą žvaigždę“, - NASA Ameso kosmoso tyrimų centro ir SETI instituto pranešime cituojama astronomė Elisa Quintana, vadovavusi „Kepler-186f“ atradusių mokslininkų grupei. Jos kolegos šį atradimą jau pavadino istoriniu. „Kepler-186f“ spindulys yra vos 1,1 karto didesnis už Žemės. Mokslininkai mano, kad ji taip pat gali būti akmeninė planeta. „Kepler-186f“ atmosferos sudėtis kol kas nenustatyta.