Aistė Baliunytė ir Simonas Dailidė (nuotr. asm. archyvo)

Spontaniškai kilusi idėja kelionės maršrutui. Nakvynės milijono žvaigždučių viešbutyje – po atviru dangumi. Pigus maistas ir pramogos. Rankų darbo pavėsinė iš susirastų šakų nuošaliame paplūdimyje. Taip atostogas praleidusi pora – Simonas Dailidė ir Aistė Baliunytė pareiškia, jog planuoti yra gerai, bet neplanuoti – įdomiau.

Keletą savaičių trunkančias atostogas pora pradėjo nuo Kuršių Nerijos, Juodrantės, Nidos, tuomet per Lenkiją patraukė Link Ukrainos kurorto – Odesos. Tiesa, kelionės maršruto idėja kilo spontaniškai. ,,Su Aiste jau prieš kelis mėnesius pasižymėjome datą, kada leisime atostogas kartu, nieko tam laikui neplanavome. Tik likus kelioms dienoms iki kelionės galutinai nusprendėme, kur bus mūsų atostogos“, - sako Simonas. Vaikinas dar šią vasarą viešėdamas Prancūzijos mieste Nicoje pamanė, kad būtų įdomu pamatyti ir šiek tiek kitokią šalį nei daugelis Europos.

Tuo tarpu Aistė būtų neprieštaravusi ir padrybsoti paplūdimyje Turkijoje, Kipre ar kitoje turistų pamėgtoje šalyje, tačiau pasitarę jaunuoliai nusprendė imtis ne tokio patogaus, bet, kaip patys sako, nuotykių ir netikėtumų kupimo keliavimo būdo. ,,Planavome važiuoti į Prancūziją, po to galvojau, kad noriu į Kiprą, Kretą ar Ispaniją. Labiausiai, aišku, norėjau pabūti kartu, dar nesame niekur kelias savaites buvę tik dviese toli nuo darbų, reikalų, kasdienybės. Tada Simas pasiūlė Ukrainą, Odesą. Abu pasiskaitėme apie šį kurortą prie juodosios jūros ir nusprendėme vykti“, - pasakoja Aistė.

Simono teigimu, smagu būti laisvam, neįpareigotam dienų skaičiui, skrydžių laikui ir panašiai, tad automobilis šiai kelionei tiko labiausiai. ,,Buvome laisvesni. Galėjome aplankyti ir daugiau miestų, nuvykome ir į sostinę Kijevą“, - sako jis.

Nakvynės po atviru dangumi

Pora sako dalį naktų praleidusi ir civilizuotose vietose, viešbučiuose ar nakvynės namuose, tačiau pačios smagiausios naktys buvo po atviru dangumi. ,,Simas tokias naktis vadina milijono žvaigždučių viešbučiu. Jam čia įprasta, jis ir visą įrangą turi, palapines, miegmaišius ir panašiai. Mano tai treti metai su juo tokios patirties po žvaigždutėmis, dangumi miegoti“, - sako mergina.

Paklausti, ar nesulaukė baudų dėl nakvojimo netradicinėse vietose, jaunuoliai pasidžiaugia, kad viskas klojosi laimingai. Tiesa, bauda visgi grėsė, tik ne dėl nakvynių. ,,Kai su išsinuomotu motoroleriu važiavome, galbūt ten pėsčiųjų taku, tai sustabdė policija, kratė mus gal 15 minučių, pasus tikrino, net pinigines iššniukštinėjo, viską. O motorolerio dokumentų tai nepaprašė, kas visai keista ir juokinga. Buvome jau išsigandę, kad nubaus, bet galiausiai paleido“, - pasakoja Simonas.

Automobilių numerių vagystės Ukrainoje

Jau prieš kelionę Simoną draugas įspėjo, kad Ukraina – pavojinga dėl specifinių vagysčių. ,,Čia paplitę automobilių numerių vagystės, tai visada nuimdavau nakčiai, kitą dieną vėl uždėdavau. Čia juos dažnai pavagia, po to prašo išpirkos kokių 500 grivinų, o be numerių iš šalies sunkiai išvažiuosi“, - sako jis.

Poros manymu, tokia kelionė leido vienas kitą labiau pažinti, pamatyti įvairiose situacijose. Paklausus, kas juos vargino, Simas ir Aistė sakė, jog nesklandumai buvo įvairūs, tačiau trumpalaikiai ir nelabai reikšmingi. Kartais šiek tiek vargindavo nežinomybė, ilgas sėdėjimas automobilyje. ,,Man jei kas sunku, tai gulėti paplūdimyje ir nieko neveikti, nes Aistė tai norėjo kartais pagulėti, pasideginti“, - juokavo Simonas.

Visgi automobilį vairavęs vaikinas pripažįsta, jog būtent Ukrainoje vairavimas - įtemptas, duobių daug, sunkūs keliai, keistos sankryžos, ne pagal europinius standartus. Tačiau, Aistės manymu, su šia užduotini susitvarkyti, susiorientuoti, sekėsi puikiai.

Džiugino mažos kainos

Aistė pabrėžė, jog ją džiugino galėjimas sau leisti mėgautis įvairiu maistu, pramogomis per daug neskaičiuojant. ,,Čia mažos kainos, už didelį Latte kavos puodelį sumokėjome 80 euro cento. Už pusę litro natūralių apelsino sulčių - maždaug pusantro euro, kas irgi gerokai mažiau nei Lietuvoje. Taip pat gali nelabai žiūrėti restorane kainų, nes tikrai negąsdina, jautiesi kaip ponas, gali laisvai užsisakyti kelis patiekalus. Ko nėra Lietuvoje ar kitose Europos sąjungos šalyse“, - įspūdžiais dalinasi Aistė.

Daiktai – tik smulkmena

Simono manymu, keliavimas be nuoseklaus plano atneša daugybę įdomybių. Jo teigimu, net daiktų per daug sureikšminti nereikia. ,,Turėk paklodę, tai sau kad ir pleže išsimiegosi, juk taip šilta vasarą“, - sako jis.

Pora džiaugiasi nauju patyrimu ne Europos sąjungos šalyje, kur susikalbėti turėjo nelabai mokėdami kalbą, bendromis jėgomis nelengvai skaitydami kirilicą užsisakinėjo maistą kavinėje ir panašiai. Paklausus, be kokių trijų daiktų kelionėje jie nebūtų išsivertę, Simonas pirmiausiai išvardino atsipalaidavimą, saulę ir žvaigždes. ,,O man tuomet užtenka Simo“, - su šypsena pareiškė Aistė.