Taigi ką dar galima padaryti, kad vaikui geriau sektųsi mokykloje?
Visų pirma, tėvams derėtų suvokti, kam būtent jų vaikas gabus, kas jam patinka ir ką jis mėgsta veikti laisvalaikiu?
Meskite tinkamus iššūkius
Daugeliu atvejų dar sunkoka nuspręsti, kokia specifinė sritis domina pradinuką: ar zoologija, ar origamis. Nevertėtų leistis į tokias smulkmenas – juk vaikas dar ir pats turi išbandyti įvairią veiklą. Tačiau jau dabar būtų pats metas atsižvelgti, kokio tipo veikla jūsų atžalai įdomiausia?
Atskleidus jūsų vaiko pomėgius tereikia rasti būdą, kaip juos vaikas galėtų panaudoti ne tik laisvalaikiui, bet ir mokslams.
• Ar jis labiau mėgsta kūrybinius darbelius prie rašomojo stalo?
• Gal noriai šoka pagal muziką, maivosi ir vis surengia jums kokią jumoristinę parodomąją programą?
• Gali būti, kad knygas
metęs jis tik ir taikosi išsprukti į lauką.
Vadovaujantis šiais kriterijais jau galima parinkti vaikui ir atitinkamus būrelius arba skirti lavinamąsias užduotis namuose.
Pirmuoju atveju jūsų atžalėlei tiks kruopštumo, atidumo ir kūrybiškumo teikianti veikla. Skirkite jam užduotį ką nors pagaminti, surenkite namuose darbelių parodą, pasiūlykite įvairesnių priemonių rankdarbiams: siuvinėjimas, lipdymas, piešimas įvairiomis priemonėmis, nėrimas vąšeliu, drožinėjimas, aplikavimas.
Artistiškos prigimties vaikas jausis laimingas, jei paraginsite jį improvizuoti. Skaitydama jam knygelę pasiūlykite įsijausti į įvairius jos personažus, judesiu iliustruoti įvairias scenas, paraginkite išmokti vieną kitą eilėraštį mintinai – tokį, kurį būtų galima pritaikyti įvairiomis progomis: pasakyti močiutės gimtadienio proga arba padeklamuoti klasės šventės metu. Taip suteiksite vaikui daugiau galimybių parodyti, atskleisti savo talentą platesniame rate.
Kad sportiškas vaikas ne tik šlaistytųsi po kiemą, pakurstykite jo troškimą siekti užsibrėžto tikslo. Parodykite, jog galima ne tik kamuolį spardyti, bet ir mokytis šuolio į tolį technikos ar pagerinti savo trumpos distancijos bėgimo greičio rekordą. Beje, matuojant atstumą ir laiką nesunku pamokyti ir matematikos subtilybių – tereikia truputėlio fantazijos. Juk net ir judriausiam nenuoramai bus įdomu sužinoti, kaip apskaičiuoti, keliomis sekundėmis ar centimetrais jis pagerino savo vakarykščius rezultatus.
Stimulas
Ir psichologai, ir pedagogai dažnai pabrėžia: kad vaikas gerai mokytųsi – jam būtinas stimulas. Deja, tas stimulas neturi nieko bendro su taip tėvų mėgiamais papirkinėjimais: skanėstais, žaislais ar kitais vaiko trokštamais daiktais kaip atlygiu už gerą mokslą.
Idealu, jei stimulu galėtų tapti... kasdienis noras pademonstruoti savo žinias. O tai geriausiai padaryti bendrų užsiėmimų metu.
Nors dabar daugelis tėvų ir linkę manyti, kad pamokų ruošimas – savarankiškas vaiko darbas, ir į jį nereikėtų kištis, vis dėlto nebijokite pasimokyti kartu su vaikais. Svarbiausia – skirkite tam laiko kasdien. Ir ne tik tada, kai jūsų atžalėlės pasiekimų knygelėje suguls vienos pastabos. Patikėkite, daug lengviau tam užbėgti už akių.
• Juk jūsų vaiko niekas nemokė mokymosi sistemos. O jūs ir tik jūs pastebėsite, kaip informaciją įsiminti jūsų vaikui lengviausia, taigi pasistenkite skirti papildomų užduočių pamokoms, kurios vaikui sekasi prasčiau.
• Pradinukai, o ir kiek vyresni mokyklinukai tikriausiai nesusipras ieškoti papildomos literatūros tema, kuri juos domina. Paragindami ir parodydami tokią galimybę jūs tikrai pagilinsite jų žinių bagažą. Beje, ar ne pats metas parodyti, kad internetas taip pat skirtas ne tik naujiems žaidimams susirasti.
• Atskleiskite vaikui, ką reikia tiesiog iškalti (pvz. abėcėlę ar daugybos lentelę), o kokias taisykles ar dėsnius galima pačiam išmąstyti.