Interneto paslaugų bendrovės "Google", kuriai priklauso populiariausia pasaulyje paieškos sistema, pavadinimui nepavyksta "pritapti" prie kinų kalbos žodyno, kaip vienam iš naudotinų veiksmažodžių.
"Žodis "google" negali būti užrašytas kinų hieroglifais, todėl žmonės jo neištaria teisingai", - aiškino "Google" atstovybės Kinijoje prezidentas Kai-fu Lee (Kai-fu Ly). "Dauguma žmonių mus vadina tiesiog 'go go".
Kalifornijoje įsikūrusi "Google" bendrovė yra labai gerai žinoma daugelyje šalių, todėl Oksfordo anglų kalbos žodyne žodis "google" pateikiamas kaip vienas iš veiksmažodžių. Bendrovei "Google" priklauso mažiau nei pusė vietinio Kinijos paieškos serverio "Baidu.com" turimos 61 proc. rinkos dalies Kinijoje. 2005 metais iš bendrovės "Microsoft" perėjęs dirbti Kai-fu Lee teigia ketinąs plėsti "Google" paslaugas Kinijoje ir išbandys naują reklaminę strategiją, siekdamas įveikti šį kalbos barjerą.
Antra pagal dydį pasaulyje Kinijos interneto rinka, turinti 162 mln. vartotojų, po trijų ar penkerių metų gali aplenkti JAV, teigia "Oppenheimer" analitikas Sandeep'as Aggarwal'as (Sandipas Agarvalas). Reklamos apimtys internete, kurios sudaro 99 proc. visų "Google" įplaukų, Kinijoje per ketverius metus iki 2010 metų pabaigos gali išaugti keturis kartus iki 20 mlrd. juanių (2,7 mlrd. JAV dolerių), rodo Pekine įsikūrusios bendrovės "Analysys International" duomenys.
"Google" pajamos iš paieškos sistemos Kinijoje pernai sudarė 250 mln. juanių. Tai mažiau nei 1 procentas viso bendrovės pelno, kuris 2006 metais išaugo iki 7,3 mlrd. JAV dolerių.
Internetiniai adresai Kinijoje sudaromi "Hanyu Pinyin" sistemos pagrindu, pagal kurią kinų hieroglifai išverčiami į romėniškas raides. Tačiau garsų tokių kaip "gle" nėra.