Paaiškino, kuo naudinga UNESCO paveldu pripažinta dieta: valgysite sočiai, o svoris kris

Prieš 10 metų UNESCO Viduržemio jūros dietą pripažino kultūriniu paveldu Italijoje, Ispanijoje, Graikijoje ir Maroke. Šiais metais ji buvo patvirtinta geriausiu subalansuotos mitybos pavyzdžiu visame pasaulyje. Ar Viduržemio jūros dieta iš tiesų tokia veiksminga aiškinosi TV3 laida „Būk sveikas“.

Šios mitybos rekomendacijos yra termiškai kuo mažiau apdorotas ir šviežias maistas. 

„Alyvuogių aliejus kiekvieno valgymo metu su daržovėmis, kad būtų maždaug nuo 300 iki 400 gramų per dieną šviežių daržovių. 

Žuvis 3 kartus per savaitę, ankštiniai apie 2 kartus per savaitę. Mažinti raudonos mėsos vartojimą iki 120 gramų per savaitę, atsisakyti rūkytų gaminių, konservuotų gaminių“, – kalbėdama apie Viduržemio jūros dietą TV3 laidai „Būk sveikas“ pasakojo biomedicinos mokslų daktarė Sandrija Čapkauskienė. 

Viena didžiausių šios mitybos naudų – alyvuogių aliejus, kuris susijęs su lėtinių ligų rizikos mažinimu. 

„Jame labai daug yra polifenolio ir vitamino E. Šie bioaktyvūs komponentai veikia kaip galingi andioksidantai. 

Mūsų organizme kaupiasi laisvieji radikalai, tačiau jų kiekį labai didina užteršta aplinka, netinkama mityba, fizinis neaktyvumas, medikamentų vartojimas. Tų laisvųjų radikalų kiekis vis didėja, ir jeigu jų yra perteklius, tada formuojasi oksidacinis stresas organizme, o dėl to pradeda vyrauti uždegiminiai procesai“, – sakė mokslų daktarė. 

Laikui bėgant dėl laisvųjų radikalų pertekliaus organizme susiformuoja lėtinės uždegiminės ligos. 

„Širdies nepakankamumas, kraujagyslių sistemos liga, nutukimas, diabetas, kai kurios vėžio formos.

Polifenoliai, oksidantai mums padeda kovoti su laisvaisiais radikalais ir tokį būdą galima taikyti kaip ligų prevenciją. Jei, tarkime, ta liga yra, galbūt mes galime padėti ją įveikti“, – teigė S. Čapkauskienė. 

Viduržemio jūros dieta taip pat naudinga ir siekiant sulieknėti, nes ji orientuota į įpročių formavimą. 

REKLAMA

„Jūs kai valgote, neišmetate kažko iš savo raciono, kas būdinga kitoms dietos. O čia viską gaunate, visas reikalingas maisto medžiagas ir jaučiatės sotūs. Jūs valgysite, bet jums kris svoris“, – sakė S. Čapkauskienė. 

Pirmomis dienomis pradėjus laikytis dietos gali būti sunku, tačiau mokslų daktarės teigimu, tai greitai praeina.

„Jei iki tol visai nevartojote daržovių, nuo didesnio kiekio gali pradėti pūsti pilvą, sukelti viduriavimą. Gali pasireikšti ir oksinis alkis, jei organizmas buvo pripratęs kiekvieną dieną gauti saldumynų.

Gali atsirasti silpnumas, rankų drebėjimas, galvos svaigimas, galvos skausmas, bet vien dėlto, kad jūsų organizmas buvo taip užsiteršęs, kad gali jus taip išbandyti ir prašyti tos saldžios bandelės“, – pasakojo biomedikė. 

Ilgainiui organizmas prie naujų įpročių įpranta, o greitai pasijaučia ir pirmieji rezultatai. 

Daugiau patarimų, kaip laikytis Viduržemio jūros dietos, ieškokite reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.

Laidą „Būk sveikas“ žiūrėkite kiekvieną šeštadienį 10:30 per TV3 televiziją.

VISĄ LAIDĄ PAMATYKITE ČIA:


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų