REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis žino, kad viešasis transportas yra puikus pasirinkimas – ekologiškas, pigus ir atsparus spūstims. Vis dėlto pasitaiko ir nemalonių situacijų, kai autobusų vairuotojai sugalvoja savo taisykles, o keleiviai, neturėdami pasirinkimo, turi prie jų taikytis.

Daugelis žino, kad viešasis transportas yra puikus pasirinkimas – ekologiškas, pigus ir atsparus spūstims. Vis dėlto pasitaiko ir nemalonių situacijų, kai autobusų vairuotojai sugalvoja savo taisykles, o keleiviai, neturėdami pasirinkimo, turi prie jų taikytis.

REKLAMA

Savo patirtimi pasidalinęs jaunuolis papasakojo, kad kai kuriems vairuotojams nuvažiuoti 5 minutėmis per anksti arba neleisti į autobusą įsinešti vandens yra norma. Ir kad tokių atvejų pasitaiko ganėtinai dažnai.

Jis nurodė, kad apie šią problemą žino didelė dalis žmonių, bet situacija nesikeičia.

Pati autobusų bendrovė tikina, kad vairuotojai yra supažindinami su elgesio taisyklėmis, gavus skundą – atitinkamai nubaudžiami, tačiau apie tokius atvejus sužinoma retai. Vis tik tokių atvejų nemažėja, o ieškoti teisybės – nėra kur.

Atvažiavo per anksti ir dar šaukė ant moksleivio

Į tv3.lt redakciją kreipėsi jaunuolis iš Ukmergės. Jis pasidalino savo patirtimi su „Ukmergės autobusais“ – jo teigimu, čia tiesiog yra netvarka.

REKLAMA
REKLAMA

Vaikinas papasakojo, kad autobusų vairuotojai Ukmergėje dažnai nesilaiko tvarkaraščių, dažnai pravažiuoja pro stoteles, kuriose laukia keleiviai. Susigalvoja savo taisykles: autobuse negalima kalbėti su garsiakalbiu, vežtis buteliuko vandens.

REKLAMA

„Buvo toks atvejis, kai, laukiant po pamokų autobuso, vairuotojas atvažiavo 5–6 minutėmis anksčiau, nei priklauso, pradėjo šaukti ant klasioko, kad paliktų stotelėje vandens buteliuką, kuris buvo užsuktas“, – prisimena ukmergiškis.

Jo teigimu, rajono laikraščiuose dažnai išeina straipsniai dėl anksčiau pravažiuojančių autobusų: „Pačiam visai neseniai važiuojant į varžybas autobusas pravažiavo 5 minutėmis anksčiau. Paskambinus į stotį buvo atsakyta, kad pravažiavo laiku.

Kai autobusų Ukmergėje nėra tiek daug kaip Vilniuje (į valandą 1–2 autobusai), tai suima pyktis. Į varžybas teko keliauti taksi, kuris ne centus kainuoja.“

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojai supažindinami su elgesio taisyklėmis

„Ukmergės autobusų parko“ direktoriaus pavaduotojas Rimvydas Olšauskas nurodė, kad kiekvienas autobuso vairuotojas, prieš priimant į darbą, privalomai ir pasirašytinai yra supažindinamas su direktoriaus įsakymu patvirtintomis „Kelių transporto priemonės ekipažo nepriekaištingo ir paslaugaus bendravimo su keleiviais elgesio normomis“.

Anot jo, bendrovė nėra gavusi informacijos apie tai, kad autobusų vairuotojai nepalauktų skubančio link autobuso žmogaus.

„Autobusai kursuoja pagal nustatytus grafikus. Intensyvumas dienos bėgyje kinta. Piko valandomis autobusai važiuoja dažnesniu intervalu, nei ne piko metu. Vairuotojai yra patyrę ir vadovaujasi reikalavimais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gali pasitaikyti atvejų, kai dėl transporto eismo intensyvumo autobusas gali nukrypti nuo nustatyto maršruto laiko grafiko“, – komentavo R. Olšauskas.

Jis paaiškino, kad autobuse per priekines duris yra įleidžiami nauji keleiviai. Autobuso vairuotojas patikrina, ar keleiviai turi mėnesinius bilietus. Jų neturintiems – parduoda bilietus už grynus pinigus.

Pašnekovo teigimu, priekinės autobuso durys yra uždaromos, kai sulipa visi keleiviai. Išlipantys keleiviai išleidžiami per kitas duris: „Visiems keleiviams išlipus konkrečioje stotelėje galinės durys yra uždaromos. Vairuotojai vadovaujasi saugos eismo principais.“

Kur kreiptis ir ko bus imtasi?

R. Olšauskas pabrėžė, kad esant netinkamam vairuotojų elgesiui, būtina informuoti Autobusų parko administraciją.

REKLAMA

„Pageidaujame, kad tokia informacija būtų pateikta rašytine forma į mūsų elektroninį paštą [email protected] . Tada  konkrečiam klientui  galime detaliai atsakyti, kokių priemonių buvo imtasi dėl įvardintos situacijos, nes mes galime nustatyti, koks vairuotojas tuo metu dirbo konkrečiame maršrute“, – dėstė „Ukmergės autobusų parko“ atstovas.

Pasak jo, keleivių nusiskundimų bendrovė sulaukia retai. O kai tokių sulaukia, aiškinasi gautą informaciją, kviečia vairuotoją pokalbiui. Taip pat informuoja klientą apie priemones, kurių buvo imtasi dėl keleivių aptarnavimo gerinimo.

„Su autobusų vairuotojais dėl darbo etikos ir kultūros bendraujant su keleiviais kalbame nuolat, todėl tokių atvejų bus minimaliai, kaip ir šiuo metu“, – tikino pašnekovas.

REKLAMA

R. Olšauskas pasidalino, kad šiuo metu dalyvauja projekte, kuris sumažins dėl kintančio tvarkaraščio kylančius nepatogumus.

Jo teigimu, autobusuose bus įdiegta elektroninio bilieto sistema, autobusų stotelėse mieste bus įrengtos elektroninės informacinės švieslentės. O keleiviai, įsidiegę programėlės, galės matyti autobusų judėjimą realiame laike, žinos, per kiek laiko autobusas atvyks į konkrečią stotelę.

Tokių atvejų – ne vienas ir ne du, o viešumas nepadeda

„Mielai pabendrautume su jaunuoliu, kuriam buvo problemų dėl važiavimo viešuoju transportu. Norėtume išsiaiškinti, kuriame maršrute, kada ir kokiu laiku tai įvyko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai leistų nustatyti konkretų vairuotoją ir detaliai išsiaiškinti situaciją, bei, esant reikalui, imtis griežtinimo priemonių darbuotojo atžvilgiu“, – rašė „Ukmergės autobusų parko“ atstovai.   Vis tik ukmergiškis pabendrauti su bendrove nesutiko, nes, anot jo, vis tiek niekas nepasikeis.

„Taip sakau, kadangi bandėme tą patį ir su rajono laikraščiu. Laikų tiksliai nenusakyčiau, kadangi į dieną tokių įvykių čia galima pamatyti ne vieną ir ne du“, – teigė jaunuolis.

Pasirodo, tokiais atvejais daugiau ir nėra kur kreiptis. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nurodė, kad nėra gavusi tokio pobūdžio skundų. 

REKLAMA

„VVTAT neturėtų kompetencijos nagrinėti skundų dėl savivaldybės įmonės darbuotojų veiksmų ir elgesio, kadangi tokiu atveju nesusiklosto vartojimo santykiai“, – teigė tarnybos atstovai.

Jie nurodė, kad dėl kilusių nesklandumų gyventojai turėtų kreiptis į pačią įmonę arba į savivaldybės administraciją. 

Vairuotojų jau trūksta, greitai galės pats jaunimėlis vairuoti ir aišku tiksliai laikysis taisyklių. Be to kodėl turi kalbėti įjungę garsiakalbį telefone ir kiti privalo klausytis? Čia jau pažeidžia kitų keleivių teisės. O vandenį irgi nebūtina rankoje laikyti, be to vairuotojas neturi galimybės tikrinti ar ten tikrai vanduo ir iš anksto galvoti kad visi tik angeliukai. Tenka važiuoti ir matyti kaip elgiasi, net žodžius prašau ir atsiprašau jau dingę iš kalbos. Tik pastovūs skundai ir pretenzijos kitiems.
reiktų domėtis jaunuoliais,keikiasi,rėkauja ,užkabinėja žmones.
Ten rasyta kad tipo vairuotojas nž ar vanduo ar kas.koks kieno sušiktas reikalas kas buteliuke.jei šnapsas ar vanduo.db nusipirkau mineralkos uztroskino tai ir gersiu.ar man ilipus rekt duot uostyt kad tikrai mineralke.uzsikruškit.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų