REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienas automobilio savininkas žino apie būtinybę prižiūrėti savo transporto priemonę. Tiesa, siekiant užtikrinti gyventojų saugumą, automobilius reguliariai tikrina ir specialistai. Visgi viena iš kaimyninių valstybių žengė kitu keliu – atsisakė privalomų automobilių tikrinimų techninių apžiūrų centruose. Ar toks pat sprendimas galėtų būti įgyvendintas Lietuvoje?

Kiekvienas automobilio savininkas žino apie būtinybę prižiūrėti savo transporto priemonę. Tiesa, siekiant užtikrinti gyventojų saugumą, automobilius reguliariai tikrina ir specialistai. Visgi viena iš kaimyninių valstybių žengė kitu keliu – atsisakė privalomų automobilių tikrinimų techninių apžiūrų centruose. Ar toks pat sprendimas galėtų būti įgyvendintas Lietuvoje?

REKLAMA

Visai neseniai Rusijoje panaikinta būtinybė automobiliams ir motociklams atlikti privalomą techninę apžiūrą. Šis sprendimas motyvuotas tuo, kad esą nuspręsti, ar transproto priemonę yra saugu vairuoti, turi pats vairuotojas, o ne kažkas kitas.

Tiesa, techninę apžiūrą toliau privalės atlikti komercinės transporto priemonės, pavyzdžiui, taksi, autobusai, sunkvežimiai. 

REKLAMA
REKLAMA

Automobilių patikra bus reikalinga ir asmeninėms transporto priemonėms, kurios naudojamos tarnybiniais tikslais. Tuo metu senesnių kaip 4 metų transporto priemonių savininkai techninę apžiūrą privalės atlikti tuo atveju, jeigu ji yra parduodama arba registruojama.

REKLAMA

Teigiama, kad tokie įstatymo pakeitimai Rusijoje yra aktualūs apie 50 mln. automobilių ar motociklų savininkų.

Sprendimą vadina keistu

Techninių apžiūrų įmonių asociacijos komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas teigia, kad sprendimas panaikinti privalomą automobilių patikrinimą yra mažų mažiausiai keistas.

„Rusijos įstatymų leidėjų sprendimas privačių transporto priemonių savininkus atleisti nuo prievolės reguliariai atlikti privalomą techninę apžiūrą yra, švelniai tariant, keistokas.

Eismo įvykių analizė liudija, kad koreliacija tarp automobilių amžiaus, techninės būklės ir eksploatavimo intensyvumo yra tiesiogiai susijusi su nelaimėmis keliuose ir jų padariniais“, – kalbėjo R. Gabartas.

REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovas pastebi, kad jau dabar yra konkrečių pavyzdžių, kurie nieko gero nerodo, kai buvo atsisakyta būtinybės tikrinti transporto priemones techninių apžiūrų centruose.

„Sprendžiant kaip tenykštę techninę apžiūrą aprašo specializuota, automobilininkams skirta žiniasklaida, Rusijoje tai buvo visiškas formalumas, panašus į prekybą indulgencijomis.

To rezultatas – vieni liūdniausių statistinių rodiklių, skaičiuojant žuvusių skaičių milijonui gyventojų. Prastesnė padėtis, rodos, yra tik Sakartvele (Gruzijoje), kur techninė apžiūra prieš kelerius metus taip pat buvo panaikinta“, – kalbėjo R. Gabartas.

Savo ruožtu Susisiekimo ministerijos atstovai paaiškina, kad periodiškai tikrinti automobilių techninę būklę yra svarbu dėl eismo saugos.

Be to, Europos Sąjungoje tai daryti įpareigoja ES direktyva dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų periodinės techninės apžiūros.

Čia lietuvai apie racionalius sprendimus tik pasvajot gali.Musu biudžetnikai(kas neviena riebalini sluoksni ant to užsiaugines) greičiau venas sau persipjaus nei atsisakys tokios melžemos karvės.
Būtinai reikia atsisakyti tų apžiūru ir skersa dėti ant tų ES reikalavimų.
Kažkodėl visą laiką primena, kad daug eismo įvykių įvyko dėl netvarkingo automobilio, tai kaip pereina tiek daug netvarkingų auto techninę. Nors mano nuomone čia yra tik akių dūmimas liaudžiai
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų