REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Socialiniuose tinkluose ir nespecializuotuose karjeros puslapiuose sparčiai plinta skelbimai, kviečiantys tapti pavežėjais. Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kiek galima užsidirbti iš šios veiklos ir vairuotojų užmokestį palygino su kitų specialistų gaunamais atlyginimais.

Socialiniuose tinkluose ir nespecializuotuose karjeros puslapiuose sparčiai plinta skelbimai, kviečiantys tapti pavežėjais. Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kiek galima užsidirbti iš šios veiklos ir vairuotojų užmokestį palygino su kitų specialistų gaunamais atlyginimais.

REKLAMA

Vienoje facebook esančioje darbo skelbimų paskyroje, kurioje susibūrė daugiau kaip 11 tūkst. aktyvių vartotojų, gausu įmonių, siūlančių prisijungti prie pavežėjų komandos. Būtent čia darbuotojų ieško ir viena stambiausių sostinės taksi ir pavėžėjimo paslaugų bendrovė.

Jų pranešime pateikiamas darbo pobūdžio aprašymas ir reikalavimai kandidatams. Taigi, įmonė siūlo pamaininį darbo grafiką – nuo 7 val. ryto iki 19 val. vakaro, arba nuo 19 val. vakaro iki 7 val. ryto. Taip pat priduria, kad pavėžėjo veiklą galima derinti prie pagrindinio darbo kaip papildomą užsiėmimą.

Reikalavimai šiam darbui pateikiami vos keli – tai B kategorijos vairuotojo pažymėjimas ir mandagumas.

Visgi, apie darbo užmokestį skelbime nutylima. Tačiau paskambinus nurodytu kontaktiniu numeriu pavyko išsiaiškinti daugiau detalių.

REKLAMA
REKLAMA

Telefonu atsiliepęs vyras papasakojo, kad pavežėjas įsipareigoja darbdaviui mokėti automobilio nuomos mokestį. Jo minimali kaina yra 18 eurų už pamainą, arba 10 euro centų už vieną pravažiuotą kilometrą. Tačiau pridūrė, kad jeigu vairuotojas per pamainą nepravažiuoja kilometražo už minėtąją minimalią nuomos sumą, vistiek privalo ją sumokėti. Taip pat pravažiavęs daugiau nei už 18 eurų, turi padengti viršytą likutį.

REKLAMA

Taip pat pavežėjas privalo atsiskaityti už sunaudotą kurą, užsakymus. Jam tektų pakloti apie 18 proc. nuo vieno užsakymo, o kuro išlaidas tektų susiskaičiuoti pačiam – automobiliai varomi dujomis.

„Jei per dieną surenkama 90 eurų, pravažiavę 200 km, tai lieka 70 eurų, kuras – dujos, jis kainuoja apie 9 eurus. Ir užsakymų procentinė dalis apie 15-17 eurų. Taigi, neatskaičiavus mokesčių, 46 eurai lieka. Grubiai suskaičiavus, 40-50 proc. lieka darbuotojui“, – pasakojo pavežėjų įmonės atstovas.

„CV Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė paaiškino, kad pavežėjams skirtuose darbo pasiūlymuose nurodomas mėnesinis atlygis į rankas siekia 800–1000 Eur.

REKLAMA
REKLAMA

Atlyginimas priklauso nuo darbo rezultatų. Dažniausiai pavežėjų ieškoma ne specializuotuose karjeros portaluose, o skelbimų tinklapiuose, socialiniuose tinkluose. Čia vyraujantys atlyginimai yra nuo 700 iki 1200 eurų. Manoalga.lt portalo duomenimis, pavežėjo atlyginimo vidurkis – 800 eurų atskaičius mokesčių“, – paaiškino R. Karavaitienė.

Ekspertė taip pat palygino pavežėjų gaunamą atlygį su kitų paslaugų sektoriaus darbuotojų uždarbiais.

„Bendrai paėmus paslaugų sektoriuje dirbančių darbuotojų atlyginimų vidurkis yra 700 eurų, bet, žinoma, priklauso nuo darbo pobūdžio, meistriškumo, paklausos rinkoje ir panašiai. Pavyzdžiui, kirpėjų atlyginimo vidurkis siekia 1000 eurų neatskaičius mokesčių (bruto). Palyginimui, patyręs vyr. buhalteris vidutiniškai uždirba apie 1500 eurų neto – tam reikalingi mokslai, darbo patirtis ir specifinių programų išmanymas, užsienio kalbų žinios. Pavėžėjui reikalavimų ne tiek ir daug“, – kalbėjo R. Karavaitienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip naujienų portalui tv3.lt pasakojo papildomai pavežėju kitoje sostinės įmonėje kone 2-ejus metus su pertraukomis dirbęs 23-ių vilnietis, krepšinio teisėjas Marius (pavardė redakcijai žinoma), sprendimą tapti pavežėju lėmė ne tiek noras papildomai užsidirbti, kiek pati darbo specifika.

„Mėgstu vairuoti, puikiai pažįstu miestą, todėl apsispręsti nebuvo sunku. Reikėjo tik gauti individualios veiklos pažymą iš VMI, pažymą dėl neteistumo, savivaldybės leidimą vykdyti pavežėjo veiklą, neturėti galiojančių nuobaudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Reikiamus dokumentus gavau per savaitę“, – patikino vaikinas.

REKLAMA

Vilnietis patikino, kad darbui rinkosi savą, nors buvo galimybė nuomotis įmonės, automobilį. Šiam buvo pateikta keletas reikalavimų: automobilis turi būti keturių durų, techniškai tvarkingas ir ne senesnis nei 15 metų.

„Dirbau su nuosavu automobiliu, tad nuomotis nereikėjo. Turėjau užregistravęs du automobilius – vieną 2015 metų gamybos, o kitą – 2003-ių. Kurą pildavausi pats, 100 kilometrų nuvažiuoti kainuoja apie 6-7 eurus. Nuo visos uždirbtos sumos įmonė atskaičiuodavo 20 proc., mokesčiams valstybei tekdavo atsidėti panašiai dar tiek pat. Tie, kas nuomojasi automobilius, per mėnesį už jų nuomą moka apie 100-150 eurų, patys moka už degalus, tačiau jiems nekainuoja automobilio priežiūra, remontas“, – pridūrė pavežėju dirbęs Marius.

REKLAMA

Jis taip pat papasakojo, kad darbo užmokestis priklausydavo nuo laiko, kurį praleisdavo kelyje, paros meto bei savaitės dienos.

„Per valandą kartais galima užsidirbti ir 15-20 eurų, o kartais liksi tik su vienu keleiviu ir 5 eurais. Kartais būdavo ir taip, kad užsakymai plaukdavo vienas po kito. Ypatingai pasisekdavo, kai būdavo įjungti daugikliai, didinantys kainą.

Pavyzdžiui, Naujųjų naktį įprasta kaina pakildavo netgi 5 kartus, t.y., jei kelionė įprastai kainuotų 5 eurus, tai tą kartą už ją keleivis sumokės 25 eurus. Įprastomis dienomis kainų daugikliai daugiau dviejų kartų nepakyla.

O per 8 valandų laikotarpį vidutinė suma galėtų siekti apie 65-75 eurus. Taigi, paskaičiavęs kuro išlaidas, mokesčius įmonei ir valstybei, galima nuimti lygiai pusę nuo uždirbtos sumos – tai apytikslis paskaičiavimas, tačiau gauta suma bus labai arti tiesos“, – paaiškino Marius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų