REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sumaištis, pažeminimas, gėda ir be galo gilus apmaudas – taip galima apibūdinti emocijas, užplūdusias indų plovėja viename uostamiesčio restorane dirbusią klaipėdietę Emiliją (vardas pakeistas, redakcijai žinomas). „Mane atleido iš darbo“, – po kelių savaičių, kai kreipėsi į žurnalistą, galiausiai pranešė pašnekovė, prabilusi apie elgesio su darbuotojais ypatumus restorane.

Sumaištis, pažeminimas, gėda ir be galo gilus apmaudas – taip galima apibūdinti emocijas, užplūdusias indų plovėja viename uostamiesčio restorane dirbusią klaipėdietę Emiliją (vardas pakeistas, redakcijai žinomas). „Mane atleido iš darbo“, – po kelių savaičių, kai kreipėsi į žurnalistą, galiausiai pranešė pašnekovė, prabilusi apie elgesio su darbuotojais ypatumus restorane.

REKLAMA

Vasario 14-ąją, švenčiant meilės dieną, Klaipėdos azijietiško maisto restorane „Huang Gong“ sklido visai ne romantiški garsai. Pašnekovė pasakojo, kad čia buvo girdėti šauksmai ir grasinimai. Emilija guodėsi buvusi užpulta savo jaunesnės kolegės – neva ši įsiveržė į virtuvę ir ją apšaukė.

„Tai buvo paskutinis kantrybės lašas“, – apie tai, kodėl nusprendė kreiptis pagalbos į žurnalistus, tąkart kalbėjo Emilija.

REKLAMA
REKLAMA

Pokalbio metu moters nuoskaudos išsiliejo kone tvanu – ji prabilo apie darbe patiriamą psichologinį smurtą.

Esą darbuotojams neleidžiama išeiti atostogų, tarp kolegų vyksta kivirčai, o jos neužstoja ir restorano savininkai – esą jie net patys prisideda prie dar didesnio spaudimo.

REKLAMA

Emilija kalbėjo bijanti prarasti darbą, nes žino, kad radus menką priežastį ją gali atleisti be jokios išeitinės kompensacijos.

„Vakarų ekspresas“ pamėgino išsiaiškinti, kaip elgtis darbuotojams, patekusiems į tokią keblią situaciją ir kokių priemonių jie gali imtis.

Kaltina bauginimu

„Liksiu be nieko“, – prieš kelias savaites ištarė Emilija pokalbio su žurnalistu pradžioje.

Moteris jam ryžosi tik po to, kai esą buvo agresyviai apšaukta restorano administratorės virtuvėje. Emilija teigė, kad riksmas buvo toks garsus, jog girdėjo net klientai.

REKLAMA
REKLAMA

Moteris teigė esanti darbdaviams neparanki ne todėl, kad prastai atlieka savo darbą, o todėl, nes prašo pagal įstatymus priklausančių atostogų.

„Vieną darbuotoją, kai ji paprašė atostogų, buvo už tai atleidę", – sakė Emilija.

Ji tikino, kad praėjusių metų balandžio mėnesį pati paprašė jai priklausiusių atostogų.

Apie tai, kad savininkai delsia ją išleisti pailsėti, ji pranešė ir Valstybinei darbo inspekcijai.

„Inspekcija jau ketino pas mus atvažiuoti, bet šeimininkai patys pas juos nuvyko“, – kalbėjo Emilija ir pabrėžė, kad tik šios tarnybos pagalba ji išsireikalavo to, kas jai priklauso.

Tačiau šiais metais moteris ir vėl susidūrė su bėda.

„Iki pensijos – ne tiek jau ir daug, bet vis dar trūksta. Bijau, kad jei išmes, kitur galiu nesusirasti darbo“, – po įvykusio konflikto sielojosi Emilija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kivirčas perpildė kantrybės taurę

Konfliktas tarp indų plovėja dirbančios Emilijos ir restorano administratorės įvyko vasario 14-ąją pačiame restorane. Moteris pasakojo jau Valentino dienos išvakarėse trumposiomis SMS žinutėmis nesutarusi su kolege dėl įmonėje tarp darbuotojų verdančių intrigų, kasoje dingusių, bet vėliau atsiradusių pinigų.

Emilija teigė žinojusi, kad restorano administratorė pasisavino iš kasos keliasdešimt eurų – esą ši pati jai vėliau apie tai prisipažino. Tačiau kai Emilija apie tai papasakojo kitiems restorano darbuotojams, kurių atlyginimai dėl tokių vagysčių turėtų kentėti, prasidėjo tikra painiava.

Darbas susimaišė su asmeniniais reikalais. Netrukus telefonu ėmė rašinėti kolegės vyras. Jam buvo nutekinti mano asmeniniai duomenys – telefono numeris“, – piktinosi Emilija.

REKLAMA

Meilės dieną į darbą atvykusi moteris teigė bijojusi, kad ant jos šaukusi administratorė tuoj paleis kumščius. „Toks rėkimas buvo, kad jaučiausi tikrai nesaugi“, – prisipažino ji.

Teisinosi esanti garsiakalbė

Tačiau žurnalisto kalbinama restorano administratore dirbanti kita šio incidento dalyvė teigė, kad konfliktas įvyko visai ne dėl jos kaltės.

„Buvau įžeidinėjama, apšmeižta. Ji toks žmogus – pati kelia kivirčus. Šįkart nepatylėjau“, – sakė administratorė, vengusi kalbėti apie incidento detales.

Ji neigė šaukusi ir patikino esanti garsiakalbė – esą būtent dėl to Emilijai pasirodė, kad ant jos yra šaukiama: „Nėra taip, kad ramiai kalbu.“

REKLAMA

„Taip, ji priėjo, pradėjo konfliktuoti, aš jau nebeištvėriau. <...> Taip išėjo. <...> Mes su ja darbe problemų turime ne pirmą kartą. Nežinau, kaip šeiminnikai nesugeba susitvarkyti, jos atleisti“, – aiškino darbuotoja ir pabrėžė, kad konflikto metu aidėjo ir necenzūriniai žodžiai.

Restorano administratorė teigė dirbanti jau 8-erius metus, anksčiau panašių konfliktų nėra turėjusi.

Apie darbuotojų pykčius žino

„Kadangi Valstybinei darbo inspekcijai (VDI) parašytas skundas dėl šiurkštaus darbo drausmės pažeidimo, prašau incidento dalyves parašyti detalius paaiškinimus, kada, dėl ko ir kaip kilo konfliktas“, – toks restorano savininkės raštas netrukus pasiekė darbuotojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, Emilijai, kai ši apsilankė VDI, specialistai teigė, kad jos tyrimas išties nepradėtas, todėl tokia informacija – stebinanti.

Restorano „Huang Gong“ vadovė Zhang Ksuejing žurnalistui tikino, kad situacija apie minėtą konfliktą jai yra žinoma.

„Teisingai darote, kad rašote išklausę ne vien jos pusę, o aiškinatės. Tai teisinga. Tad aš irgi, vadovaujanti įmonei, turiu girdėti ne tik vieną ar kitą pusę. Turiu pasiaiškinimus“, – pasakojo Z. Ksuejing.

Ji patvirtino, kad apie incidentą VDI nebuvo informuota – tam esą nėra reikalo.

„Apšaukė vienas kitą dėl problemų. Bet nestipriai. Tik pašaukė ir viskas“, – lyg niekur nieko ištarė Z. Ksuejing.

REKLAMA

Restorano vadovė teigė, kad atostogos darbuotojams suteikiamos, dėl to konfliktų nekyla. „Kada paprašo, tada ir duodam“, – tikino ji.

Ruošiant tekstą spaudai žurnalistą pasiekė Emilijos žinutė, kurioje moteris tikino buvusi atleista iš darbo „dėl darbuotojo kaltės“, nes esą šiurkščiai pažeidė darbo pareigas. Viena iš priežasčių, teigė Emilija, įvardyta tokia: „laisvu laiku darbe naudojosi telefonu“.

„Man šokas“, – kalbėjo ji ir teigė pasiryžusi kovoti už savo teises iki galo – apie nepagrįstą atleidimą moteris praneš VDI specialistams, vėliau galbūt net kreipsis į teismą.

Paaiškino, ką daryti

VDI Klaipėdos skyriaus vedėjas, vyriausiasis darbo inspektorius Vytautas Ročys dienraščiui aiškino, kad tirti skundus, kuriuose darbdaviai kaltinami psichologiniu smurtu, yra sudėtinga.

REKLAMA

„Turime ir tokio pobūdžio skundų, pagal kuriuos darbuotojams daromas psichologinis spaudimas. Vykstame į įmonę, fiksuojame rizikos veiksnius, žiūrime, ar yra rizikos vertinimas dėl psichologinių dalykų. Bendraujame ne tik su vadovais, bet ir su kolektyvu apie tai, kaip jie jaučiasi“, – teigė V. Ročys.

Inspektorius pabrėžė, kad konfliktai darbe – natūralus reiškinys, tačiau tik iki tam tikros ribos.

„Jei visiškai perlenkiama lazda, darbuotojas turi kreiptis į policiją. Pavyzdžiui, jei yra fiziniai veiksmai“, – kalbėjo specialistas.

Jis pasakojo, kad VDI, jei nustato pažeidimų įmonėje, pateikia reikalavimus trūkumams pašalinti. „Kreiptis su skundu gali tiek darbdavys, tiek darbuotojas. Darbdavys turi būti suinteresuotas sudaryti saugias sąlygas darbuotojui, susijusias ir su psichologine atmosfera“, – pasakojo V. Ročys.

VDI Klaipėdos skyriaus vedėjas skaičiavo, kad skundų inspekcija sulaukia virš 600.

„Iš jų dėl psichologinių trukdžių labai nedaug. Štai turėjome 5 skundus dėl to. Tačiau turime daug prašymų ginčams nagrinėti – virš 900“, – statistiką pateikė V. Ročys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų