REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybės kontrolė grūmoja, kad važinėdami valdiškomis mašinomis valdininkai nepateisinamai daug iššvaisto mokesčių mokėtojų pinigų. Sukdama galvą, ką daryti, vyriausybė užsimojo sekti, kur ir kiek valdininkai važinėjasi tarnybiniais automobiliais. Ir ne tik tai, jau svarstoma visas mašinas prijungti prie elektroninės sistemos, kuri ne tik sektų, bet ir nuspręstų, kokią ir kada mašiną išduoti.

Valstybės kontrolė grūmoja, kad važinėdami valdiškomis mašinomis valdininkai nepateisinamai daug iššvaisto mokesčių mokėtojų pinigų. Sukdama galvą, ką daryti, vyriausybė užsimojo sekti, kur ir kiek valdininkai važinėjasi tarnybiniais automobiliais. Ir ne tik tai, jau svarstoma visas mašinas prijungti prie elektroninės sistemos, kuri ne tik sektų, bet ir nuspręstų, kokią ir kada mašiną išduoti.

REKLAMA

Šiandien į vyriausybės posėdžius valdininkai atvyksta tarnybiniais automobiliais, ir dažniausiai po vieną. Kur toliau mašina važiuoja – nežinia, o gal tiesiog stovės ir lauks, kada valdininką vėl reikės vežti atgal į jo įstaigą. Valstybės kontrolė tvirtina, kad toks švaistūniškas valdiškų mašinų naudojimas yra nepateisinamas.

„Išlaidos transportui skaičiuojamos nuo išlaidų darbo užmokesčiui – iki 3 proc. tai, mūsų nuomone, yra ydinga. Suprantame, kad išlaidos transportui priklauso ne nuo darbuotojų skaičiaus, o nuo funkcijų“, – aiškina Valstybės kontrolės auditorė Danguolė Krištopavičienė.

REKLAMA
REKLAMA

Štai policijos departamentas jau trejus metus naudoja elektroninę sistemą, kuri valdo departamento automobilius. Kai reikia mašinos, pareigūnas ją rezervuojasi ir sistema pasiūlo laisvą mašiną. Sistema mato ir tai, ar keliems pareigūnams pakeliui ir juos susodina kartu.

REKLAMA

„Automobilių parkas sumažėjo daugiau negu per pusę. Efektyvumas irgi išaugo dvigubai. Anksčiau automobilis važiuodavo 2-3 valandas per dieną. Dabar važiuoja 6-7 valandas. Dingo senas likęs mitas, kad kuro nėra, negalime važiuoti“, – tikina Policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris.

Vyriausybė susisgribo, kad tarnybinėms mašinoms išleidžia per daug. Štai pernai valstybinių institucijų mašinų išlaikymui išleista apie 18 mln. eurų.

Vidaus reikalų ministras sako net nežinantis, kiek įstaigos turi mašinų, tačiau jau kuria planą, pagal kurį visas ministerijų ir joms pavaldžių įstaigų tarnybines mašinas savo žinion perimtų ministerijos turto valdymo ir ūkio departamentas. Jis spręstų, kam ir kada leisti važiuoti tarnybine mašina bei sektų, kur iš tiesų važinėja valdininkai su kiekviena mašina. Taip tikimasi išlaidas sumažinti perpus.

REKLAMA
REKLAMA

„Paskaičiuota, kad tikrai galime per pusę sutaupyti, nuo 5 iki 10 mln. eurų. Tai aišku, ambicingi tikslai, bet realiai galima daug sutaupyti“, – teigia Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.

Ar centralizuota valdiškų mašinų naudojimo sistema pasiteisintų, yra ir abejojančių.

„Neretai mes turime centralizavimo reformų, kurios nieko nesuoptimizuoja, priešingai, išsipučia kaštai“, – sako Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis.

Ministras tikisi, kad centralizuotai valdant administracines mašinas, sumažėtų išlaidos ne tik degalams, bet ir užtektų mažiau mašinų bei vairuotojų nei dabar.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų