REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didelės nuolaidos tik didina vidutinę prekių kainą parduotuvėje. O nuolaidų kuponai tinkliniuose restoranuose rodo, kad niekuo kitu šios vietos negali patraukti klientų. Taip teigia marketingo specialistas Linas Šimonis, kurio manymu minėti kuponai panaikina ir dažno žmogaus baimę permokėti.

Didelės nuolaidos tik didina vidutinę prekių kainą parduotuvėje. O nuolaidų kuponai tinkliniuose restoranuose rodo, kad niekuo kitu šios vietos negali patraukti klientų. Taip teigia marketingo specialistas Linas Šimonis, kurio manymu minėti kuponai panaikina ir dažno žmogaus baimę permokėti.

REKLAMA

„Nuolaidų kuponai naudojami todėl, kad žmonės, kurie atsakingi už marketingą šiuose restoranų tinkluose neturi jokio supratimo, kas yra marketingas“, – tokios nuomonės apie lietuviškose viešojo maitinimo įstaigose paplitusius nuolaidų kuponus laikosi L. Šimonis.

Anot marketingo eksperto, prieš dedant pinigus ant prekystalio, kiekvienas žmogus svarsto, ar siūloma kaina už tam tikrą prekę yra optimaliausia. Nuolaidų kuponas esą šį nuogąstavimą panaikina, įtikindamas, kad nėra permokama.

Tiesa, labai dažnai šis psichologinis triukas naudojamas tų restoranų ir kavinių, kurios esą neturi unikalaus veido.

„Kai nebeturi išskirtinumo, o už strateginius pokyčius restorane yra atsakingi tik vadovai, ne marketingo žmonės, tai tuomet tik ir belieka remtis reklamėlėmis ir kuponiukais. Be to, tinkliniuose restoranuose vadovas dažnai nebūna taip įsitraukęs į verslą, nes jis būna samdytas žmogus. Jo tikslas nėra ilgalaikis vertės kūrimas, o tik noras, kad jo neišmestų iš darbo.

REKLAMA
REKLAMA

Samdytas direktorius yra kaip valdininkas, reikia jį skirti nuo verslininko. Jeigu pažiūrėsime į tiek pigius, tiek brangius restoranus, kurių vadovas yra ir jų savininkas, tai ten jokių kuponų nerasite. Triukšmas dėl visokių kuponų kyla kai marketingu užsiima tie, kas nelabai supranta, kas jis yra“, – įsitikinęs L. Šimonis.

REKLAMA

Kartu jis pripažįsta, kad nuolaidų kuponų praktika ypač pasiteisina dideliuose prekybos centruose, kuriuose vieną greta kito galima rasti nemažai panašius patiekalus siūlančių restoranų. Pasak L. Šimonio, jeigu iš čia veikiančių penkių panašių užeigų keturios siūlys nuolaidas ir kuponus, o viena to nedarys, tai pastaroji sulauks ženkliai mažiau lankytojų.

Kuponų fanų mažėja 

Kaip tv3.lt sakė tokius restoranus kaip „Charlie pizza“, „La Crepe“, „Katpėdėlė“ ir kitus valdančios įmonės „Amber Food“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė, nuolaidų kuponai vis dar išlieka populiarūs. Tiesa, tas populiarumas pastaruoju metu nuosekliai mažėja.

REKLAMA
REKLAMA

„Amber Food“ priklausančiuose restoranų tinkluose nuolaidas su kuponais taikyti pradėjome dar 2013 m. Tuo metu jie išties buvo populiarūs ir tas populiarumas augo dar trejus metu, tačiau 2015-aisiais pradėjo mažėti.

Šiuo metu vis daugiau koncentruojamės į kitas rinkodaros priemones. Vis tik kuponai išlieka nebloga priemone, siekiant palyginti greitai sugeneruoti lankytojų srautą maitinimo įstaigose", – tikino L. Nikonovaitė.

Jos teigimu, kuponų pranašumas prieš įprastą reklamą yra tas, jog gavę kuponą žmonės geriau išanalizuoja, kam ir kokia konkrečiai nuolaida siūloma – todėl yra labiau linkę tokiais pasiūlymais pasinaudoti. Populiariausi tokie nuolaidų kuponai visame tinkle yra „Charlie pizza“ ir „La Crepe“ restoranuose. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akcijos mainais į informaciją 

Kritiškos nuomonės L. Šimonis laikosi ir daugelyje šalies parduotuvių siūlomų lojalumo kortelių atžvilgiu. Nors su jomis ir galima sutaupyti, bet bendrą kainų lygį įvairios nuolaidos taip pat kelia.

„Visokios 30 proc. nuolaidos, akcijų darymas kelia vidutinę reguliarią prekių kainą. Nes nori ar nenori, vis tiek metų bėgyje turi būti pasiekta tam tikra pelno marža. Jeigu dalį prekių parduodi su 30 proc. nuolaida, tai kitą dalį turi parduoti brangiau.

Todėl įsigaliojus akcijoms ir nuolaidoms, vidutinė prekių kaina automatiškai tampa didesnė. Galiausiai ir pats akcijų organizavimas kažkiek kainuoja, taip keldamas savikainą“, – aiškina pašnekovas.

REKLAMA

Be to, pirkėjams aktyviai naudojantis lojalumo kortelėmis, prekybininkai gali trinti rankomis ir dėl įgyjamos vertingos medžiagos apie klientų įpročius.

Lojalumo kortelės iš esmės reikalingos prekybos tinklui, kad galėtų sekti pirkėją ir jam pritaikyti asmeninius pasiūlymus. Realiai tinklas susimoka kelių procentų dydžio nuolaidomis, kad gautų duomenis apie žmogų“, – sako L. Šimonis.

O šie duomenys gali būti išmaniai panaudoti įvairiose situacijose. Marketingo specialistas iliustracijai duoda pavyzdį: staiga pirkėjas pradeda pirkti sauskelnes. Tuomet automatizuota sistema jam jau gali siūlyti papildomas nuolaidas perkant vaikišką maistą.

Galiausiai su turimais duomenimis apie pirkėjo įpročius ir poreikius galima nueiti pas sauskelnių tiekėją ir jam pasiūlyti sandorį: tūkstančiams sauskelnes perkančių vartotojų už tam tikrą kainą išsiųsti specializuotas reklamas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų