REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šalyje netrūksta eismo įvykių, kuomet dideles avarijas sukelia pavėžėjų paslaugas teikiantys vairuotojai, rizikuojantys ne tik savo, bet ir keleivių gyvybe. Vyriausybė tokių pavėžėjų atrankai sumanė įvesti aukštesnę kartelę. Siūloma neleisti dirbti pavėžėjais tiems vairuotojams, kurie neturi dvejų metų stažo. Be to, iš tokių vairuotojų būtų reikalaujama nepriekaištingos reputacijos. Patys pavėžėjai sako, kad vairuotojo amžius ir data vairavimo teisėse ne visada nusako jo sugebėjimus.

Šalyje netrūksta eismo įvykių, kuomet dideles avarijas sukelia pavėžėjų paslaugas teikiantys vairuotojai, rizikuojantys ne tik savo, bet ir keleivių gyvybe. Vyriausybė tokių pavėžėjų atrankai sumanė įvesti aukštesnę kartelę. Siūloma neleisti dirbti pavėžėjais tiems vairuotojams, kurie neturi dvejų metų stažo. Be to, iš tokių vairuotojų būtų reikalaujama nepriekaištingos reputacijos. Patys pavėžėjai sako, kad vairuotojo amžius ir data vairavimo teisėse ne visada nusako jo sugebėjimus.

REKLAMA

Pusantrų metų pavėžėju dirbantis Gytis Eigelis teigia jau pelnęs klientų pasitikėjimą. Tačiau sako, kad pradėjus teikti šias paslaugas įvykių būta įvairių.

„Kol nėra patirties, tų nesklandumų yra. Dažnai nusuki ne ten. Bet tai nebūna avarinės situacijos“, – sako vaikinas.

REKLAMA
REKLAMA

Pavėžėjas Gytis tikina, kad vairavimo patirtis dirbančiam šį darbą tikrai būtina. Svarbu paisyti kelių eismo taisyklių, kad klientai jaustųsi saugiai, taip pat orientuotis mieste.

REKLAMA

„Kartais tiesiog keleiviai išsikviečia vairuotoją tam, kad parvežtų jų pirmoką sūnų namo. Tai patirtis tikrai būtina. Kitas dalykas, kaip tą patirtį išmatuot. Vienas žmogus gal prieš laikydamas teises lankė kartingus, autosportą ir jis bus puikus vairuotojas. Kitas gal išsilaikė teises, po dvidešimt metų nusipirko mašiną ir pradėjo važinėt“, – teigia pavėžėjas.

Vyriausybėje derinamas kelių transporto kodekso pakeitimas, kuris numato, jog pavėžėjų įmonės vairuotojais gali įdarbinti ne mažiau kaip dvejų metų vairavimo stažą turinčius vairuotojus.

REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu projektas derinamas su institucijomis. Tai nėra galutinis variantas, bet projekte numatoma, kad yra dviejų metų stažas vairuotojų ir nepriekaištingos reputacijos reikalavimai šiokie tokie. Kad nebūtų teistas už sunkų nusikaltimą“, – pasakoja Susisiekimo ministerijos atstovas Marius Pakėnas.

3000 pavėžėjų šalyje jungiančios įmonės „Taxify“ vadovas Lietuvoje sako, kad sugriežtintas taisykles, įdarbinant pavėžėjus įmonė taikė ir anksčiau.

„Turime savo vidines taisykles, vidinius reikalavimus. Jie iš tikro yra netgi aukštesni negu įstatymas reikalauja. Tai patikrinam ir žmogaus praeitį tai yra teistumo pažymos, administracinės nuobaudos. Stengiamės surinkti kuo daugiau informacijos, kad priimti teisingą sprendimą. O kitas dalykas yra – reitingų sistema“, – aiškina „Taxify“ vadovas Andrius Pacevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tiek patys pavėžėjai, tiek jų vadovai sako, kad kartais dvejų metų stažo nebuvimas vairuotojų kompetencijos nesmukdo. Galbūt atvirkščiai, jis tampa atsakingesnis, labiau paiso eismo taisyklių.

„Labai svarbu yra kaip žmogus ir bendrauja su klientais ir kaip technologijom moka naudotis. Šiais laikais gali beveik visą informaciją apie miestą rasti elektroninėj formoj ir taip toliau. Dėl to amžius nėra tas kritinis faktorius“, – sako „Taxify“ vadovas.

Jei kodekso pakeitimas įsigalios, pavėžėjų įmonės atstovai sako nuostolių nepatirsiantys, esą neturinčių reikiamo stažo vairuotojų įmonėje ir taip labai mažai. Tiesa, eismo įvykių, sukeltų pavėžėjų, šalyje tai pat netrūksta. Kai kurie iš jų – pasibaigę mirtimi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų