Aviacijos ekspertas: Lietuvoje turime per daug pigių skrydžių

Skrydžių krypčių nutraukimo iš Vilniaus oro uosto, apie kurį paskelbė „Wizz Air“, artėjančios krizės ženklu laikyti negalima. Tačiau ir tikėtis didesnio pigių skrydžių pasirinkimo iš sostinės oro vartų nederėtų. Anot aviacijos eksperto Simono Bartkaus, Lietuvoje jau kurį laiką tiesiog buvo per daug pigių skrydžių.

 „Wizz Air“ oro linijos (nuotr. SCANPIX)
21

Kaip vertinate „Wizz Air“ sprendimą nutraukti penkias kryptis iš Vilniaus oro uosto – gal toks žingsnis yra mažas praradimas?

Vienos ar kitos krypties pakeitimas kita kryptimi būtų mažas praradimas. Bet šis sprendimas turbūt vainikuoja visą eilę kitų įmonės veiksmų, kurie prasidėjo dar praėjusių metų rudenį. „Wizz Air“ sumažino Vilniaus oro uoste bazuojamų lėktuvų skaičių nuo turėtų 4 iki 3. Tai gali būti ženklas, rodantis strateginį pokytį, susijusį su jų tolimesne plėtra čia.

(21 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Prasidėjo tikras „žiemos armagedonas“ – atšaukiami skrydžiai

„Wizz Air“ nuo pat 2011 m., kai pradėjo veiklą Lietuvoje, vien tik plėtėsi. O pastaruoju metu žengia ne vieną žingsnį, rodantį, kad mažinamos veiklos apimtys.

Bet gal Vilniaus oro uostas nėra išskirtinis, o toks bendrovės elgesys pastebimas ir kitose rinkose?

REKLAMA

Šiaip „Wizz Air“ neseniai užsisakė tikrai nemažai naujų lėktuvų. Ir šiuo aspektu yra sparčiai besiplečianti oro bendrovė. Jeigu neklystu, jie planuoja vien tik 2019 m. savo lėktuvų parką padidinti nuo 10 iki 20 naujų lėktuvų.

Kokios priežastys galėjo lemti, kad Vilnių bendrovė po truputį apleidžia? Gal įmonė atsargiau žiūri į ateitį ir taip ruošiasi galimai krizei?

Viską suvesčiau į tai, kad dviejų žemų kaštų oro bendrovių, „Ryanair“ ir „Wizz Air“ konkurencija per stipriai išpūtė skrydžių pasiūlą iš Vilniaus.

Manyčiau, kad dabartinis žingsnis labiau paremtas vietinės rinkos situacija. Pigių skrydžių segmente krypčių buvo atidaryta per daug per pastaruosius trejus metus. Dabar bendrovės rimčiau peržiūri, kurie skrydžiai turi vilties užaugti iki to, kad neštų pelną. Kiti tiesiog uždaromi. 

Tai Lietuvoje buvo per daug pigių skrydžių?

Taip, mano pagrindinis spėjimas būtų toks, kas lėmė tokį sprendimą.

O kaip vertinate „Georgian Airways“ atėjimą į Vilnių ir jos paskelbtus tiesioginius skrydžius į Tbilisį?

Pati bendrovė nėra žemų kaštų, tai nacionalinis Gruzijos vežėjas. Tbilisis yra viena iš tų krypčių, kuri ilgą laiką turėjo didesnį potencialą, bet į kurią iš Vilniaus dar nebuvo skraidoma. 

Bet kaip bendrovei seksis, sunku pasakyti. Jų pavadinimas, jų brandas nėra stipriai žinomi Lietuvoje. O ir jie turės netiesioginę konkurenciją su „Wizz Air“, skraidančiu į Gruzijos Kutaisio oro uostą.

– Kokio svarbios naujos oro krypties iš Vilniaus šįmet galime sulaukti?

Reikia tikėtis, kad, nors dar prekyba bilietais neprasidėjo, bet, kaip jau skelbta, pagaliau bus pradėti skrydžiai į Londono Sičio oro uostą. Tai bus viena didžiausių šių metų naujienų.

Aišku, ir kitos oro bendrovės gali kažką atidaryti ar pridėti kitą skrydį, bet kitas toks strateginis įvykis kaip šis, abejoju ar įvyks. Laikausi nuomonės, kad reiktų ne tiek naujų krypčių, kiek kai kurių jau egzistuojančių skrydžių didesnio dažnio. Tai darytų didesnę įtaką.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų