Padangų keitimas: kaip iš 3 tipų išsirinkti geriausią

Artėjant kelių eismo taisyklėse nustatytam terminui, lapkričio 10 d., kai vasarinės padangos turi būti pakeistos į žiemines, vairuotojams kyla daugybė klausimų. Tv3.lt kalbinti pašnekovai pateikia svarbiausią informaciją, kurią būtina žinoti.

automobilio remontas, Fancycrave.com nuotr. (nuotr. Pexels)

Nors padangas galima pasikeisti iš anksto, dauguma to nedaro. Dėl to prie autoservisų driekiasi eilės, kuriose praleidžiama tiek laiko, kiek užtektų nuvažiuoti nuo Vilniaus iki pajūrio.

Autoservisų ir padangų parduotuvių tinklo „Melga“ prekybos direktorius Tadas Kuliešius teigė, kad padangų kainos labai skiriasi ir siekia nuo 30 iki 1000 eurų už vieną. Pakeitimo kaina taip pat svyruoja: už darbą servise turėtumėte sumokėti nuo 30 iki 60 eurų.

T. Kuliešius pažymėjo, kad padangų keitimo kaina skiriasi ir skirtingose Lietuvos vietose. Didmiesčiuose – brangiau, o mažesniuose miestuose ir miesteliuose už tą patį darbą sumokėsite kiek mažiau.

Padangas pasirinkti pagal kelią

Alytuje įsikūrusio „Bosch Car Service“ direktorius Rytis Zautra tvirtinimu, renkantis padangas, svarbiausia yra atsižvelgti į kelius, kuriais ketinama važinėti.

REKLAMA

Žieminės padangos būna trijų tipų: minkšto (šiaurinio tipo) mišinio, kieto (europinio) mišinio ir dygliuotos.

R. Zautra pasakojo, kad važinėjantiems keliuose su kieta, sausa, geros kokybės danga, nereikalingos minkštos arba dygliuotos padangos, kadangi jos dažniausia pasižymi prastesnėmis stabdymo bei valdymo savybėmis esant aukštesnei temperatūrai, ypač ant šlapios kelio dangos.

Tuo metu vairuotojui, važinėjančiam prasčiau prižiūrimais keliais, rekomenduotina rinktis minkšto mišinio padangas.

Dygliuotas padangas reikėtų naudoti kaimo vietovėse, kur dažnai pasitaiko slidaus, suvažinėto sniego ir ledo arba gyvenantiems vietovėse su itin prastai prižiūrimais keliais.

„Kita vertus, nereikėtų pamiršti, kad kaimyninėje Lenkijoje ir piečiau naudoti dygliuotas padangas draudžiama, tad planuojantiems keliones į tą pusę, vertėtų jų atsisakyti“, – patarimus dalijo R. Zautra.

T. Kuliešius teigė, kad dygliuotos padangos prarado populiarumą tarp mūsų Lietuvos vairuotojų. Prieš penketą metų lietuviai dažnai rinkosi būtent šias padangas, bet vėliau jų pardavimai krito.

Netinkamos padangos – grėsmė netekti techninės apžiūros

Lietuvos kelių policijos tarnybos tvirtinimu, jei transporto priemonių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, atsakomybė užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 40 eurų.

Tačiau šaltajam sezonui netinkamos padangos gali užtraukti ne tik baudą. Gali būti panaikinta ir privalomoji techninė apžiūra. Ji naikinama, jei motorinės transporto priemonės arba jos priekabos padangos protektoriaus rašto gylis mažesnis nei nustatyta techniniuose reikalavimuose.

Taip pat, jei nuo lapkričio 11 d. iki kovo 31 d. motorinės transporto priemonės, kurios bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos, eksplotuojamos su padangomis, neskirtomis važiuoti žiemą (nepažymėtos ženklais „M+S“, „*“ arba užrašu „All seasons“). Tas pats galioja ir transporto priemonės su priekabomis, kuriose įrengti stabdžiai.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, 2017 metais dėl padangų neatitikimo keliamiems reikalavimams buvo panaikinta 321 privalomoji techninė apžiūra, o 2018 m. sausio 1–spalio 23 d. – 548 techninė apžiūra. 

Nors autoservisai skatina klientus anksčiau susirūpinti ir susitvarkyti pasikeisti padangas, patirtis rodo, kad žmonės į tai nekreipia didelio dėmesio ir pagrindinis antplūdis servisus pasiekia paskutinę spalio savaitę ir lapkričio pradžioje.

Nors užsiregistruoti dėl keitimo galima iš anksto, žmonės nepasinaudoja ir šia galimybe bei atvyksta nepranešę iš anksto. Tuomet prie servisų formuojasi eilės: „Būna ir porą valandų reikia palaukti, būna ir daugiau.“

Stebėkite meistrų darbą

Autoserviso vadovas R. Zautra pasakojo, kad apie jums padangas keičiančių meistrų kvalifikaciją galima sužinoti stebint jų darbą.

„Automobilio ratai turi būti užveržiami tik dinamometriniu raktu, reikiama tvarka ir automobilio gamintojo rekomenduojamu sukimo momentu. Nuvažiavus apie 50 – 100 kilometrų, reikia patikrinti, ar tvirtai laikosi ratų varžtai. Netinkamas automobilio ratų priveržimas gali turėti skaudžių pasekmių“, – kalbėjo R. Zautra.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų