REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusijos kapitalo pavėžėjimo paslaugų įmonės „Yandex. Taxi“ atėjimo į Vilnių sostinės taksi ir pavėžėjimo paslaugų rinkos senbuviai, panašu, kol kas nepajuto. Atvirkščiai – vienas iš jos konkurentų, „Taxify“, tikina šią vasarą fiksavęs rekordinį kelionių kiekio augimą. Smarkių pokyčių tvirtina nepajutę ir tradicinio taksi vairuotojai. Savo ruožtu jau tris mėnesius Vilniuje veikiančio „Yandex. Taxi“ atstovai džiaugiasi augančiu klientų ratu ir užsimena apie plėtrą į kitus Lietuvos miestus.

Rusijos kapitalo pavėžėjimo paslaugų įmonės „Yandex. Taxi“ atėjimo į Vilnių sostinės taksi ir pavėžėjimo paslaugų rinkos senbuviai, panašu, kol kas nepajuto. Atvirkščiai – vienas iš jos konkurentų, „Taxify“, tikina šią vasarą fiksavęs rekordinį kelionių kiekio augimą. Smarkių pokyčių tvirtina nepajutę ir tradicinio taksi vairuotojai. Savo ruožtu jau tris mėnesius Vilniuje veikiančio „Yandex. Taxi“ atstovai džiaugiasi augančiu klientų ratu ir užsimena apie plėtrą į kitus Lietuvos miestus.

REKLAMA

Premjero nepaklausė

Liepos pabaigoje į Vilniaus pavėžėjimo paslaugų rinką įžengęs „Yandex. Taxi“ sulaukė itin didelio dėmesio iš įvairių šalies institucijų pusės. Apie tai, kad su tam tikromis Kremliaus oligarchų grupėmis siejama įmonė savo programėlę gali panaudoti neteisėtam asmens duomenų rinkimui perspėjo kibernetinio saugumo centras, o programėle nesinaudoti ragino ir premjeras Saulius Skvernelis.

Vis dėlto, kaip tv3.lt tikino už tarptautinę „Yandex. Taxi“ strategiją atsakingas Aramas Sargsyanas, vien tik per pirmas tris veiklos Vilniuje dienas jų programėle pasinaudojo 10 tūkst. žmonių.

REKLAMA
REKLAMA

„Galiu pasakyti, jog Vilniuje mūsų augimas yra toks pats, koks ir buvo vos įžengus į Rygos rinką. Kiek žinome, siūlome vidutiniškai 15 – 20 proc. pigesnes keliones nei mūsų pagrindiniai konkurentai Vilniuje. Taigi, panašu, jog dabartinis mūsų kainų lygis vartotojams yra patrauklus“, – tikino A. Sargsyanas.

REKLAMA

Tačiau vieno iš pagrindinių rusiško kapitalo pavėžėtojo konkurentų, „Taxify“ Lietuvoje vadovas Andrius Pacevičius tvirtina, kad bazinės pavėžėjimo kainos Vilniuje nesikeičia jau daugiau nei pusmetį. Žemesnius kai kurių bendrovių įkainius gali lemti tik laikinos akcijos ir nuolaidos. Maža to, kritiškai A. Pacevičius įvertino ir veiklos pradžioje „Yandex. Taxi“ siūlytas nemokamas keliones programėlę atsisiuntusiems vilniečiams, tokią akciją vadindamas keista.

„Skaičiuojame, kad nuo liepos pabaigos bendru atliktų kelionių kiekiu paaugome 30 proc., o vairuotojų valandų skaičiumi net 40 proc. Tad bent jau mes poveikio nepajutome. Atvirkščiai, ši vasara buvo rekordinė, seniai tokios nematėme, mūsų pozicijos tik sustiprėjo“, – teigė A. Pacevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Anot „Taxify“ atstovo, neoficialiais šios įmonės skaičiavimais, bendrovė užima apie 65 proc. sostinės pavėžėjimo rinkos, o „Yandex. Taxi“, kartu su dar vienu pavėžėtoju, tenka nepilnas dešimtadalis. Pats A. Sargsyanas nesutiko atskleisti tikslaus „Yandex. Taxi“ vartotojų ir atliekamų kelionių skaičiaus. Tiesa, paklaustas, ar mąsto apie plėtrą į kitus Lietuvos miestus, įmonės atstovas tokios galimybės neatmetė.

„Tai labai tikėtina. Jau sulaukėme keleto pasiūlymų iš potencialių partnerių skirtinguose Lietuvos miestuose“ , – patikino A. Sargsyanas.

Skundžiasi nelygiomis sąlygomis

Aistras sukėlęs pavėžėjimo paslaugų teikėjas nesutrikdė ir tradicinio taksi vairuotojų darbo ritmo. Tiesa, pastarieji dideliu augimu džiaugtis negali.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas aiškino, kad situaciją iš esmės rinkoje pakeitė prieš kelerius metus Vilniuje paslaugas pradėję teikti „Uber“ ir „Taxify“, paskui kuriuos vėliau atsekė ir kitos įmonės.

„Todėl „Yandex“ nieko papildomai nepakeitė. Ar „Uber“, ar „Yandex“, ar „eTAKSI“, ten aptarnauja tie patys automobiliai, čia tiesiog vyksta karas, kas nugalės. Mano žiniomis, „Uber“ kol kas smarkiai pralaimi, nes atėjo tokie dideli žaidėjai kaip „Yandex“ ir „Taxify“, kurie generuoja pakankamai didelius pinigus“, – tikino R. Kriukovas. Kartu pažėrė priekaištų ir dėl esą nesąžiningos konkurencijos.

REKLAMA

Asociacijos vadovo teigimu, keleivius vežantiems taksi automobiliams ir pavėžėjams turėtų galioti tos pačios taisyklės, nes jų veikla yra identiška, tačiau taksistams dabar taikomi daug griežtesni veiklos reikalavimai.

Tai, kad tokios programėlės kaip „Uber“ ir panašios, yra transporto kompanijos, 2017 m. pabaigoje paskelbė ir Europos Teisingumo Teismas.

„Remiantis įstatymais, visi darbuotojai, dirbantys paslaugų sferoje, privalo kalbėti lietuviškai, o jeigu išsilavinimą žmogus įgijo ne lietuvių kalba, tai turi turėti pažymėjimą. O dabar pavėžėjimo paslaugas teikia bet kas, bet kaip, net nešnekantys lietuviškai“, – kaip vieną iš nesąžiningos konkurencijos pavyzdžių įvardijo R. Kriukovas. Jis pridūrė, kad neva vis daugiau klientų nusivilia pavėžėjimo paslaugomis dėl nepakankamos kokybės.

REKLAMA

„Be to, tais automobiliais atvažiuoja ukrainiečiai, kurie nelabai orientuojasi erdvėje, atvažiuoja arabai, atvažiuoja dar kažkas“, – piktinosi R. Kriukovas.

Prieš tris mėnesius į Vilnių atėjęs „Yandex. Taxi“ šiuo metu veiklą vykdo 12-os Rytų Europos šalių, daugiausiai buvusių sovietinių respublikų, miestuose. Kitos dvi užsienio kapitalo pavėžėjimo įmonės sostinėje, „Uber“ ir „Taxify“, paslaugas teikia daugiau pasaulio šalių nei jų rusiškasis konkurentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų