REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiemet jau trečius metus iš eilės geriausiu Lietuvos vairuotoju bandysiąs tapti Kęstutis Taškūnas tvirtina – mūsų šalies vairuotojai žino kelių eismo taisykles ir moka elgtis tipiškose situacijose, tačiau per mažai dėmesio skiria savo vairavimo stiliui. Patyręs vairuotojas tikina, kad vairuoti patikimai padeda paprastas dalykas – važiuoti reikia ramiai ir tolygiai.

Šiemet jau trečius metus iš eilės geriausiu Lietuvos vairuotoju bandysiąs tapti Kęstutis Taškūnas tvirtina – mūsų šalies vairuotojai žino kelių eismo taisykles ir moka elgtis tipiškose situacijose, tačiau per mažai dėmesio skiria savo vairavimo stiliui. Patyręs vairuotojas tikina, kad vairuoti patikimai padeda paprastas dalykas – važiuoti reikia ramiai ir tolygiai.

REKLAMA

„Pagrindinis principas, norint tikrai gerai vairuoti – būti  ramiam ir važiuoti ramiai. Būtent tokį ramų, racionalų vairavimo stilių, kuris draugiškas ir jūsų automobiliui, ir gamtai ir piniginei propaguoja vadinamojo ekovairavimo atstovai, o ši iš Vakarų ateinanti naujovė pamažu įsitvirtina ir Lietuvoje“, - pasakoja K. Taškūnas.  

Specialistuo nuomone, didžiausias vairuotojų priešas kelyje – stresas, skubėjimas ir noras pergudrauti kitus eismo dalyvius.

REKLAMA
REKLAMA

„Skubėjimas nuo sankryžos prie sankryžos, nuolatinis akseleratoriaus bei stabdžio pedalo spaudymas, staigus manevravimas, saugaus atstumo nesilaikymas - visa tai yra agresyvaus vairavimo išraiška.

REKLAMA

Ypač daug tokio vairavimo pastebiu mieste, bet ir užmiestyje žmonės tampa nekantrūs, pasiduoda emocijoms ir įtiki, kad skubėjimas yra teisingas pasirinkimas, nors yra priešingai“, - sako K. Taškūnas.

Jo teigimu, geras vairuotojas pirmiausiai turi būti geras strategas: stebėti eismą, kelio reljefą, galvoti į priekį, matyti kitus vairuotojus kelyje ir jų veiksmus.

„Laikantis tokios strategijos, vairuotojas valdo situaciją, o ne situacija vairuotoją. Išlaikydami pastovų greitį ir saugų atstumą, įgyjame daugiau laisvės manevrams: greitėti, stabdyti, apvažiuoti kliūtį ar be streso aplenkti kitą automobilį“, - teigia geriausias šalies vairuotojas.

REKLAMA
REKLAMA

Praktiškai pritaikyti ekovairavimo įgūdžiai, eksperto teigimu, leidžia tausoti automobilį, o kuro sąnaudas sumažinti apie 10-15 procentų.   „Kiekvienas prisilietimas prie greičio ar stabdžio pedalo yra sudeginta energija, kuri automobilyje gaunama tik iš degalų. Tuo tarpu sudeginti kuro gramai virsta išmetamosiomis dujomis.

Kuo tolygiau važiuojame, tuo daugiau kuro sutaupome ir tuo mažiau teršiame aplinką. Išmokę ekovairavimo vairuotojai gali sutaupyti 10-15 proc. kuro. Tai ypač aktualu transporto įmonėms, bet ir individualiems vairuotojams tai turi reikšmės“, - tvirtina K. Taškūnas.

Pasak K. Taškūno, ekonomiškiausias ir optimaliausias greitis užmiestyje yra 90-100 km/h.

„Ten, kur leistintas greitis 130 žinokite, kad taisyklių nepažeisite važiuodami tokiu greičiu, bet ekonomiškai tai nenaudinga nes nuo 100 km per valandą greičio kuro sąnaudos ima augti“, - sako jis.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų