REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo bylą dėl UAB „Acta iuventus“ vykdytos nesąžiningos komercinės veiklos, klaidinant vartotojus dėl sudaromos sutarties.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo bylą dėl UAB „Acta iuventus“ vykdytos nesąžiningos komercinės veiklos, klaidinant vartotojus dėl sudaromos sutarties.

REKLAMA

Manė, kad dalyvauja apklausoje, o iš tiesų sudarė sutartį

Tarnyba gavo vartotojų prašymų dėl viename iš Vilniaus miesto daugiabučių vykdytos gyventojų apklausos, kurios metu UAB „Acta iuventus“ atstovas gyventojams siūlė pasirašyti į apklausos lapą ir taip pateikti savo nuomonę dėl vaizdo stebėjimo kamerų daugiabutyje įrengimo galimybių. Vartotojai Tarnybą informavo, kad bendrovės atstovas nesiūlė sudaryti paslaugų teikimo sutarties ir neinformavo, jog pasirašydami pateiktuose lapuose vartotojai patvirtina, jog sudaro kolektyvinę sutartį su bendrove. Po kurio laiko gyventojai pradėjo gauti sąskaitas už suteiktas vaizdo stebėjimo paslaugas, kurių jie neužsisakė.

Bendrovė aiškina, kad gyventojai buvo informuoti

Nors bendrovė Tarnybai nurodė, kad apie vaizdo stebėjimo projektą buvo iš anksto skelbiama pranešime daugiabučio laiptinėje, o sutarties pasirašymas vyko po dviejų savaičių, tačiau UAB „Acta iuventus“ Tarnybai nepateikė įrodymų, kad vartotojams buvo pateikiama sutartis dėl vaizdo stebėjimo kamerų įrengimo, o ne apklausos lapas, kaip teigė vartotojai.

REKLAMA
REKLAMA

Už klaidinimą ir agresyvią komercinę veiklą – sankcija

Nagrinėdama bylą, Tarnybos komisija pažymėjo, kad UAB „Acta iuventus“, kaip verslo subjektui, keliami didesni profesinio atidumo reikalavimai, todėl bendrovė privalėjo tinkamai ir laiku suteikti vartotojams išsamią ir neklaidinančią informaciją apie teikiamas paslaugas, paslaugos kainas, sudaromos sutarties sąlygas, sutarties atsisakymo galimybes ir kt. Komisija pažymėjo, kad konkrečiu atveju vartotojai nebuvo tinkamai informuoti, o priešingai – suklaidinti, jog pasirašo anketinėje apklausoje.

REKLAMA

Direktoriaus pavaduotojas, atliekantis Tarnybos direktoriaus funkcijas, Taurintas Rudys atkreipė dėmesį, kad bendrovių reikalavimas nedelsiant susimokėti už komercinės veiklos subjekto suteiktas paslaugas ar prekes, kai vartotojas jų neužsisakė, yra agresyvi komercinė veikla, o tokie bendrovės vykdomi veiksmai akivaizdžiai apriboja vidutinio vartotojo pasirinkimo laisvę siūlomo produkto atžvilgiu ir skatina priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio kitomis aplinkybėmis jis nebūtų priėmęs.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, už vykdytą nesąžiningą ir agresyvią komercinę veiklą UAB „Acta iuventus“ skirta 5 000 eurų bauda.

Tarnyba primena, kad vartotojas neprivalo mokėti už prekes ir paslaugas, kurių neužsakė. Pareiga įrodyti, kad vartotojas išreiškė valią sudaryti vartojimo sutartį tenka verslininkui. Vartotojus, kurie mano, kad buvo suklaidinti dėl UAB „Acta iuventus“ siūlymo sudaryti sutartį dėl vaizdo stebėjimo kamerų daugiabutyje, Tarnyba ragina kreiptis į bendrovę dėl kolektyvinės sutarties nutraukimo ir sąskaitų už vaizdo stebėjimo paslaugą anuliavimo, o nepavykus ginčo išspręsti taikiai – pateikti prašymą Tarnybai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų