REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praeitais metais padidėjus alkoholinių gėrimų akcizams, o šiais metais pakeitus alkoholio prekybos laiką bei uždraudus bet kokią reklamą, aludariai susidūrė su rimtais iššūkiais. Tikinama, kad augti toliau padeda užsienio rinkos, o situacija Lietuvoje plėtoti verslą ir toliau prastės. 

Praeitais metais padidėjus alkoholinių gėrimų akcizams, o šiais metais pakeitus alkoholio prekybos laiką bei uždraudus bet kokią reklamą, aludariai susidūrė su rimtais iššūkiais. Tikinama, kad augti toliau padeda užsienio rinkos, o situacija Lietuvoje plėtoti verslą ir toliau prastės. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pristatant „Švyturio-Utenos alaus“ (ŠUA) veiklos rezultatus akcentuota, kad auginti pajamas leidžia atrastos užsienio rinkos, mat vien pernai alaus rinka Lietuvoje sumažėjo dešimtadaliu (9,2 proc.).

REKLAMA

2017 m. ŠUA pardavimo pajamos pasiekė 153 mln. Eur ir buvo 8 proc. didesnės nei ankstesniais metais. Tiesa, alkoholinių gėrimų Lietuvoje parduota mažiau, o įmonės rezultatus viršun traukė vis populiarėjantis nealkoholinis bei „kraft“ rūšies alus, išaugę vandens pardavimai ir padidintas eksportas – kitose šalyse ŠUA parduoda jau beveik 20 proc. savo produkcijos.

Lietuvoje ryškėja dvi tendencijos

„Šiuo metu alaus rinkos veidą labiausiai keičia dvi tendencijos. Pirmoji – tai visokeriopi ribojimai bei akcizų politika, dėl kurių gyventojai vis daugiau alaus perka kaimyninėse valstybėse. Antroji – auganti ir stiprėjanti alaus kultūra, mat žmonės vis dažniau renkasi įdomesnį kraftinį, o taip pat ir nealkoholinį alų“, – Lietuvos alaus rinkoje susiklosčiusią situaciją komentuoja ŠUA vadovas Rolandas Viršilas.

REKLAMA
REKLAMA

Kintančius alaus mėgėjų įpročius rodo tai, kad vien pernai ŠUA nealkoholinio alaus pardavimai pašoko net 54 proc. Gaiviųjų gėrimų segmente ŠUA pardavimai augo 27 proc.

Ganoje lietuviško sidro parduodama daugiau nei Lietuvoje

2017 m. ŠUA išvežamų gėrimų srautas paaugo 14 proc. – iki 32 mln. litrų. Didžiausios eksporto rinkos pernai buvo Jungtinė Karalystė, Airija, Rusija, Gana, Baltarusija. Šiuo metu ŠUA aktyviai tvirtina pozicijas Liuksemburge, Naujoje Zelandijoje, Tanzanijoje, Libane.

Beje, užsienyje didesnio populiarumo sulaukia ne lietuviškas alus, o sidras – vien Ganoje jo parduodama daugiau nei visoje Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kas laukia 2018-aisiais?

Pranešime spaudai rašoma, kad tendencijos Lietuvos aludariams lieka nepalankios – alaus rinkos mažėjimas dugno dar nepasiekė, tad ir šiemet darbo vietų skaičius bei mokestiniai įnašai šiame segmente mažės.

2018 m. sausį Lietuvos alaus rinka buvo 7,2 proc. mažesnė nei tą patį mėnesį pernai, o tai yra mažiausi mėnesio pardavimai per pastaruosius 20 metų.

Tuo pat metu nealkoholinio alaus pardavimai juda priešinga kryptimi – 2018 m. sausį, lyginant su praėjusių metų sausiu, jie padidėjo 66 proc. Tiesa, nealkoholinis alus, net ir sparčiai augdamas, dar neužima reikšmingos rinkos dalies.

Ribojimai išryškino ir dar vieną naują pokytį – vis daugiau alaus parduodama pakuotėse. Šių metų sausį (lyginant su pernykščiu sausiu) šis rodiklis išaugo 46 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų