REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
72
„Wizz Air” (nuotr. bendrovės)

Vengrijos pigių skrydžių aviakompanija „Wizz Air“ sako, jog svarsto galimybę šiemet mažinti skrydžių skaičių iš ir į Lietuvą dėl augančių pagrindinių šalies oro vartų mokesčių. Vilniaus oro uosto valdytojai teigia, jog mokesčiai auga dėl padidėjusių sąnaudų.

72

Vengrijos pigių skrydžių aviakompanija „Wizz Air“ sako, jog svarsto galimybę šiemet mažinti skrydžių skaičių iš ir į Lietuvą dėl augančių pagrindinių šalies oro vartų mokesčių. Vilniaus oro uosto valdytojai teigia, jog mokesčiai auga dėl padidėjusių sąnaudų.

REKLAMA

„Vilniaus oro uostas nusprendė gerokai padidinti mokesčius – maždaug 20 proc. ir, žinoma, tai bus mūsų lūkesčių ir veiklos sutrukdymas šalyje. Mes žiūrime į priemones, kaip atsverti šią situaciją“, – BNS sakė „Wizz Air“ generalinis direktorius Jozsefas Varadis.

Paklaustas, ar mokesčių didėjimas reiškia, kad šiemet „Wizz Air“ gali sumažinti skrydžių skaičių iš ir į Vilnių, jis atsakė, kad tai tokia galimybė yra reali.

„Labai tikėtina, kad mes dirbsime mažesniu pajėgumu negu planavome. Mes peržiūrime situaciją ir pranešime rinkai, kai išspręsime situaciją iki galo“, – kalbėjo J. Varadis.

REKLAMA
REKLAMA

Jis negalėjo pasakyti, kiek tiksliai „Wizz Air“ galėtų sumažinti skrydžių iš ir į Vilnių.

„Mes planavome savo pajėgumus Vilniuje didinti 20 procentų. Dabar mes gauname 20 procentų padidintą mokestį. Todėl, aš manau, mes lengvai galėtų atšaukti iki 20 proc. pajėgumų“, – teigė J. Varadis.

REKLAMA

Tris šalies oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai kol kas apie Vilniaus oro uosto mokesčių pakeitimus viešai pranešusi nėra.

Lietuvos oro uostų atstovė spaudai Indrė Baltrušaitienė BNS komentavo, kad Vilniaus oro uosto mokesčiai aviakompanijoms didės nuo balandžio, o pagrindinė šio sprendimo priežastis – augančios oro vartų sąnaudos.

„Nustatymo principas yra pagal sąnaudomis pagrįstą kainodarą. Tokio paties principo laikosi daugelis Europos Sąjungos oro uostų – iš didesnių Hamburgas, Kopenhaga, Ryga ir Oslas. Didėjant oro uosto patiriamoms sąnaudoms, didesnis mokestis taikomas ir jomis besinaudojančiomis oro linijoms. Pernai įgyvendinome orlaivių kilimo–tūpimo rekonstrukcijos projektą, tai jis iš esmės buvo pagrindinė priežastis, kodėl smarkiai išaugo sąnaudos“, – kalbėjo J. Baltrušaitienė.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, mokesčių didėjimui dar įtakos darė kapitalo, personalo ir turto priežiūros augančios sąnaudos.

J. Baltrušaitienė negalėjo pasakyti, kiek tiksliai augs Vilniaus oro uosto mokesčiai aviakompanijoms, nes kiekvienu atveju tai priklauso nuo orlaivių ir pačios kompanijos dydžio.

Pasak J. Baltrušaitienės, aviakompanijos apie mokesčių didėjimą buvo įspėtos nuo praėjusių metų spalio ir Lietuvos oro uostai sulaukė tik kelių įmonių neigiamų reakcijų. Anot jos, viešai mokesčių didėjimas nebuvo komunikuojamas, nes tai daryti dar per anksti.

Praėjusių metų vasarą per 35 dienas už 18,7 mln. eurų buvo rekonstruotas Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas. Rekonstrukciją atliko Latvijos kelių statybos bendrovė „A.C.B.“ ir Kauno statybų bendrovė „Autokausta“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visoje Lietuvos oro uostų sistemoje „Wizz Air“ pernai užėmė ketvirtadalį rinkos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų