REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
29
Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Vilniaus oro uoste – vėl rekonstrukcija

Vilniaus oro uoste vasarį prasidės ketverius metus truksianti ir apie 60 mln. eurų kainuosianti keleivių terminalo rekonstrukcija. Ja siekiama pagerinti keleivių aptarnavimą ir padidinti terminalo pralaidumą.

29

Vilniaus oro uoste vasarį prasidės ketverius metus truksianti ir apie 60 mln. eurų kainuosianti keleivių terminalo rekonstrukcija. Ja siekiama pagerinti keleivių aptarnavimą ir padidinti terminalo pralaidumą.

REKLAMA

„Šis terminalas buvo projektuotas aptarnauti apie 3,5 mln. keleivių per metus. Pastaruosius kelerius metus minėtas rodiklis jau ūgtelėjo iki 3,8 mln. Būtent todėl ir buvo priimtas sprendimas terminalo rekonstrukciją pradėti kuo greičiau“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė Vilniaus oro uostos vadovas Olafas Martensas.

Pasak jo, Vilniaus oro uosto terminalo rekonstrukcija vyks keliais etapais. Vasarį prasidės išvykimo zonos rekonstrukcijas – ji truks iki šių metų pabaigos. Vėliau prasidės orlaivių perono ir riedėjimo takų rekonstrukcija, truksianti iki 2020 metų pradžios.

Kitais metais taip pat prasidės orlaivių perono ir riedėjimo takų rekonstrukcija – ją numatoma baigti 2021 metais.

O. Martenso teigimu, Vilniaus oro uosto terminalo rekonstrukcija kainuos maždaug 60 mln. eurų, iš jų 23 mln eurų. bus skirti išvykimo terminalo rekonstrukcijai, 20 mln. eurų – naujos įrangos įsigijimui, 13 mln. eurų – perono ir riedėjimo takų rekonstrukcijai, 3 mln. eurų – eismo infrastruktūros rekonstrukcijai ir 1 mln. eurų – senojo terminalo rekonstrukcijai.

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus oro uostas vadovas žurnalistams teigė, kad projektui bus naudojamos nuosavos ir skolintos lėšos, tačiau jis dar negalėjo pasakyti, kiek lėšų bus skolinamasi iš bankų.

REKLAMA

„Mes esame komercinė organizacija ir mes dirbame tik su savo uždirbtais pinigais. Kaip įprasta įmonė, mes turime galimybes eiti į finansų rinkas ir skolintis pinigus, bet mes visada skaičiuojame, ar galime skolintis“, – teigė O. Martensas.

Sostinės oro uosto vadovas pažymėjo, jog būsimoji rekonstrukcija leis per dieną laisvai aptarnauti iki 20 tūkst. keleivių. Šiuo metu oro uosto terminale per dieną laisvai aptarnaujami 9,5 tūkst. keleivių, vasaros sezono metu jų skaičius siekia ir 14 000-15 000.

Nuolat augantys skrydžių ir keleivių srautai verčia didinti Vilniaus oro uosto pajėgumus jau ne pirmą sykį. Pirmą kartą pagrindiniai šalies oro vartai buvo išplėsti 1993 m., kai dar 1954 m. statytas terminalo pastatas buvo sujungtas su nauju keleivių išvykimo terminalu. Pastarasis per metus galėjo aptarnauti apie 1 mln. keleivių. 2007 m. duris atvėrė dabartinis keleivių terminalas, atitinkantis Šengeno sutarties reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, kuris valdo tris oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų skraidina 65 kryptimis į 56 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų