Dyzelinių automobilių „Volkswagen“ savininkai, turintys taršos rodiklius klastojančius automobilius, kompensacijų turės ieškoti užsienio teismuose. Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos narys Kęstutis Kupšys sako, jog Lietuvos vairuotojai tam turi nedaug laiko.

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

„Lietuvos vartojams reikia susigriebti. Jie turi laiko, bet jau nebedaug. Europinėje erdvėje atsirado viena teisinga strategija. Mes bendradarbiaujame su platforma „MyRight“, kuri leidžia efektyviai ir nebrangiai administruoti didžiulį besikreipiančių vartotojų skaičių“, - spaudos konferencijoje antradienį kalbėjo K.Kupšys.

Anot jo, per specializuotą Vokietijos ieškinių kaupimo platformą „MyRight“ vartotojų skundai dar šiais metais gali būti pateikti kaip kolektyviniai ieškiniai. Jie bus teikiami pagal „Volkswagen“ grupės būstines, pavyzdžiui, „Volkswagen“ ir „Audi“ - Vokietijoje, „Škoda“ - Čekijoje, o „Seat“ - Ispanijoje.

REKLAMA

K. Kupšio teigimu, skundas per „MyRight“ vartotojui nekainuos, tačiau jei pavyktų gauti kompensaciją iš „Volkswagen“, 29 proc. jos pasiimtų „MyRight“. Be to, kiekvienas savininkas gali asmeniškai kreiptis į užsienio teismą, tačiau, K. Kupšio nuomone, tai yra sudėtinga.

Aljanso duomenimis, Lietuvoje yra maždaug 8 tūkst. taršos rodiklius klastojančių „Volkswagen“ pagamintų automobilių.

„Dabar mums jau liko vieneri metai, kai pasibaigs senaties terminas, nes jam yra skirti treji metai nuo skandalo sužinojimo, o viskas kilo 2015 metų rugsėjį“, - tvirtino K. Kupšys.

2015 metų rugsėjį Vokietijos kompanija pripažino, kad vienuolikoje milijonų parduotų automobilių buvo įdiegta speciali programinė įranga, leidusi klastoti taršos duomenis. Šis įvykis buvo pramintas „dyzelgeitu“.

„Volkswagen“ sutiko sumokėti kompensacijas JAV automobilių savininkams, tačiau Europoje ji tai padaryti atsisakė ir pasiūlė tik pašalinti pažeidimus.

Praėjusių metų pabaigoje Europos Komisija (EK) ėmėsi veiksmų prieš Lietuvą ir dar šešias valstybes nares, nesiėmusias priemonių prieš „Volkswagen“ automobilių taršos duomenų klastojimą. Briuselis, kuris nesiėmė veiksmų prieš „Volkswagen“, dėl to sulaukė aršios kritikos.

EK trūksta įgaliojimų kovoti su „Volkswagen“. Už kasdienį automobilių sektoriaus reguliavimą, įskaitant jų tipo patvirtinimą, tebėra atsakingos valstybių narių vyriausybės.

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
DABAR RODOMA
Vilniaus centre užpultas Anušauskas su žmona: ieško kaltininko
REKLAMA
Asociatyvi nuotrauka (nuotr. TV3)
Artėjanti vasara atneša ne tik pramogas, bet ir darbus. Vienas jų – žolės pjovimas. Sodybose ar soduose įsikūrę tautiečiai dažniausiai šio darbo imasi patys. Tačiau atokesnėms ...
(Andrius Ufartas/Fotobankas)
Dažnai sakoma, kad Lietuvos žemės ūkis išaugina gerokai daugiau produkcijos, nei suvartoja šalies gyventojai. Dėl to dalį produkcijos ir eksportuoja. Tačiau kone kiekvieną ...
Modulinis namas. „Insta house“ nuotr.
Karantino metu nekilnojamo turto (NT) specialistai pastebi, kad beveik dvigubai išaugo susidomėjimas sodybomis ar vasarnamiais. Žmonės domisi kainomis ir galimybėmis turėti ...
Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)
Lietuvos darbo užmokesčio fondas, kurį lemia dirbančiųjų skaičius ir jų vidutinės darbo pajamos, balandį buvo beveik 220 mln. eurų (14 proc.) mažesnis nei prieš koronaviruso ...
Tęsiantis karantinui Vilniaus naujų būtų pardavimai beveik sustojo. Balandžio mėnesį buvo parduota 93 procentais mažiau butų negu prieš karantiną, apie tai feisbuke paskelbė NT ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų