Žiniasklaidos planavimo ir pirkimo agentūra „Inspired UM“ paskelbė beveik metus trukusio prekybos tinklų tyrimo rezultatus. Unikalia „Share of heart“ (liet. „Širdies dalis“) metodologija pagrįsto tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti, kaip gyventojų prekybos tinklų pasirinkimą ir simpatijas paveikė praėjusiais metais į Lietuvą atėjęs „Lidl“. Rezultatai rodo, kad nusistovint mažmeninei rinkai, tik „Maxima“ prekės ženklas sugebėjo susigrąžinti vartotojų simpatijas.

„Lidl“ parduotuvės (nuotr. Organizatorių)

„Lidl“ parduotuvės (nuotr. Organizatorių)

Šiame 4 etapų tyrime, trukusiame beveik metus, sudalyvavo daugiau nei 2000 vartotojų. Jo metu, atsakinėjant apie palankumą prekybos tinklams, pirkėjai buvo prašomi įsivaizduoti gyveną kitame mieste ir taip, atsiribojant nuo savo kasdienės patirties, rinktis, kurioje parduotuvėje norėtų apsipirkti.

Dar kitais klausimais buvo vertinamas ne palankumas, o konkretus ketinimas lankytis viename ar kitame prekybos tinkle artimiausio apsipirkimo metu. Pasak žiniasklaidos planavimo ir pirkimo agentūros tyrimų vadovės Rūtos Matulaitienės, tyrimas parodė, jog „Lidl“ įžengimas į rinką palietė visus mažmeninės rinkos žaidėjus, tačiau ne visus vienodai.

REKLAMA

Lietuvos gyventojų pasitikėjimas prekybos tinklais (inf. „Inspired UM“)

Lietuvos gyventojų pasitikėjimas prekybos tinklais (inf. „Inspired UM“)

Tyrimas, vykdytas nuo 2016 m. gegužės mėnesio, parodė, kad santykinai labiausiai nukentėjo „Norfa“: tiek pirkėjų simpatijų, tiek pirmenybės pirkti konkrečiame tinkle atžvilgiu. Įdomu tai, kad į aukštesnių pajamų gyventojų grupę orientuotas prekybos tinklas „Rimi“ tyrimo eigoje smuktelėjo tiek „Simpatijų“ arba palankumo prekės ženklui dalies, tiek „Kito apsipirkimo“ rodiklio atžvilgiu ir šių pozicijų nesusigrąžino. Pirmasis rodiklis smuko nuo 12 iki 7 procentų, o antrasis – nuo 12 iki 8 procentų per visą tyrimo laikotarpį.

Panaši situacija nutiko ir „Iki“ prekybos tinklui, kuris prarastų simpatijų nebeatgavo. Šiam prekybos tinklui iš pradžių palankumą jautė 15 procentų respondentų, o tyrimo pabaigoje – jau tik 7 procentai apklaustųjų. „Maxima“, lyginant pirmąjį ir antrąjį etapus, prarado nemažai pirkėjų palankumo – nuo 38 proc. iki 26 proc. – tačiau ilgainiui atsikovojo prarastas pozicijas.

„Didžiausias pokytis įvyko gruodį, kai prekybos tinklų kovą dėl pirkėjų palankumo per šventes laimėjo „Maxima“. Nors simpatijos auga palengva, lyginant rudens ir kalėdinio periodo apklausas, ketinančių apsilankyti šiame prekybos tinkle gerokai pagausėjo – nuo 35 iki 43 procentų. Panašaus rezultato nepavyko pasiekti nei vienam kitam prekybos tinklui. Taip pat pastebėjome, jog simpatijos „Maxima“ prekybos tinklui labiausiai augo jaunų, 18–29 metų žmonių grupėje, tačiau kitam apsipirkimui ją dažniau rinkosi gyventojai nuo 30 metų amžiaus“, – tyrimą komentuoja R. Matulaitienė.

REKLAMA

Pasak, „Inspired UM“ atstovės, kuo mažesnis skirtumas tarp palankumo prekybos tinklui ir pirkėjų ketinimo ten apsipirkti kitą kartą, tuo geriau šis prekybos tinklas atliepia rinkos poreikius. „Maxima“ atotrūkis nuo kitų prekybos centrų rodo, kad ją dažniausiai respondentai minėjo ir dalindami savo simpatijas, ir nurodydami kaip planuojamą kito apsipirkimo vietą.

Apie tyrimą

Tyrimą atliko žiniasklaidos planavimo ir pirkimo agentūra „Inspired UM“. Visos apklausos buvo atliekamos internetu, vienoje didžiausių vartotojų panelių Lietuvoje „Norstat“. Iš viso apklausta beveik 2 300 respondentų. Rezultatai reprezentuoja 18–65 metų amžiaus Lietuvos gyventojų grupę. Tyrimas vyko 4 bangomis: pradžia – 2016 m. gegužės 6 dieną, o paskutinis tyrimo etapas baigtas 2017 m. sausio 2 dieną. Pirmosios apklausos pradėtos prieš pasirodant naujam rinkos žaidėjui, antroji banga vyko „Lidl“ atidarymo metu ir šiek tiek po jo, trečioji – aprimus „Lidl“ atėjimo šurmuliui, prieš pat rugsėjį, o paskutinioji atlikta iškart po didžiųjų metų švenčių.

Žinantis
2017-01-31 20:04:19
MAXIMA susigrąžino simpatijas? Gal tada paaiškinsit, kodėl apyvarta 20% (!!!) mažesnė už praėjusių metų tą patį periodą?
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Aiste 2017-02-01 12:03:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
greiciausiai pati maxima ir dare tyrima :D
   ATSAKYTI
Žinantis 2017-01-31 20:04:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
MAXIMA susigrąžino simpatijas? Gal tada paaiškinsit, kodėl apyvarta 20% (!!!) mažesnė už praėjusių metų tą patį periodą?   ATSAKYTI
Hmm 2017-02-01 09:48:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Atkeliavo Lidl, bet kaikurie dar apsiperka maximoj...  

Top Video

TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
Nepaprasta prieglaudoje gyvenančio keturkojo istorija: visus pasitinka su šypsena
DABAR RODOMA
Sunku patikėti: išsitraukė kamerą pamačius, kaip moteris pilasi kurą
DABAR RODOMA
Farai. „Farų“ operatorius tapo neblaivaus taksisto įniršio taikiniu: tokio protrūkio nesitikėjo
DABAR RODOMA
Moterys parduotuvėje susimušė dėl tualetinio popieriaus: pamatykite vaizdo įrašą
DABAR RODOMA
Užfiksuotas smurto protrūkis vienoje Lietuvos mokykloje
DABAR RODOMA
Farai. Pamatę, kas po avarijos liko iš BMW, pareigūnai liko priblokšti: išgirdo fantastinę istoriją
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Vaikų teisės su tarnybomis laužėsi į butą: mama ir dukra laukė susigūžusios
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Alkoholikės mama kreipėsi į politikus: maldauja dukrą gydyti priverstinai
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Maldeikienė parodė jautriausią savo pusę: prakalbo apie tėčio mirtį
REKLAMA
Bankai pastebi, kad paskelbtas karantinas pakoregavo paskolas ketinusių imti lietuvių planus. Žmones neskuba pasirašyti paskolų sutarčių, laukia kol situacija taps ...
(nuotr. TV3/Raimundas Maslauskas)
Karantino akivaizdoje didelis darbo krūvis atiteko parduotuvių darbuotojams. Jie sparčiai pildo vis ištuštėjančias lentynas ir aptarnauja pirkėjus, kurie šiuo metu perka gal ir ...
(nuotr. stop kadras)
Parduotuvės yra įpareigotos valdyti pirkėjų srautus taip, kad nesusidarytų grūstys ir būtų išlaikomi saugūs atstumai. Tai mėginę daryti „Lidl“ darbuotojai sako sulaukę ...
„Barbora“. Fotodiena/Justino Auškelio nuotr.
Įvedus karantiną, itin išaugo maisto produktų pristatymo į namus paslaugų paklausa. Jas teikiančių įmonių darbuotojai vos spėja suktis. Ir anot jų, įmonės pelnu ...
Vygintas Skaraitis/Fotobankas
Prasidėjus karantinui visi sporto klubai buvo priversti sustabdyti savo veiklą, visgi kai kurie klientai gavo pranešimus, kuriuose prašoma sumokėti sąskaitas, nors paslaugos ir ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų