REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinės magistralės „Via Baltica“ ruožas nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos turėtų būti rekonstruotas iki 2023 metų - maždaug tuo patu metu šalių sieną pasieks ir keturių juostų kelias iš Lenkijos pusės. 40 kilometrų ruožo Lietuvoje atnaujinimas gali kainuoti apie 200 mln. eurų. Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas sako, kad projekto finansavimo modelis kol kas neaiškus.

Tarptautinės magistralės „Via Baltica“ ruožas nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos turėtų būti rekonstruotas iki 2023 metų - maždaug tuo patu metu šalių sieną pasieks ir keturių juostų kelias iš Lenkijos pusės. 40 kilometrų ruožo Lietuvoje atnaujinimas gali kainuoti apie 200 mln. eurų. Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas sako, kad projekto finansavimo modelis kol kas neaiškus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Aš sakyčiau, kad jis nėra labai tolimas projektas. Mes Kelių direkcijoje esame projektų vadovus nusimatę ir šis projektas bus mums vienas svarbiausių. Mes matome didelių problemų su žemės paėmimu, nes žmonės gali nenorėti atiduoti, bet jei neiškils ši problema, tai mes tikimės ruožą statyti 2021-2022 metais. 2023 metais lenkai pabaigs savo keturias juostas nuo Varšuvos. Jeigu mes iki 2023 metų pasistatytume, tai toks ir turi būti mūsų tikslas“, - BNS sakė Egidijus Skrodenis.

REKLAMA

Anot jo, Vyriausybei patvirtinus sprendimą dėl ruožo Kaunas-Marijampolė-Suvalkai nuo 57 iki 97 kilometro specialiojo plano rengimo, Kelių direkcija jį ir poveikio aplinkai vertinimą parengtų per dvejus metus, apie 2020-uosius būtų pradėtas rengti techninis projektas, o 2021-2022 metais vyktų rangovo konkursas. Manoma, kad vien žemės paėmimas visuomenės poreikiams užtruks 3 metus.

E.Skrodenio žodžiais, kol kas neaiškus magistralės rekonstrukcijos finansavimo modelis.

„Reikės ieškoti ir galvoti sprendimus dėl finansavimo, nes bus nauja Europos Sąjungos finansavimo perspektyva, jeigu ji bus (...) Kol kas aiškumo nėra dėl finansavimo. Gali būti paskola, gali būti būti biudžeto lėšos, koncesija. Mes, matydami, kad lenkai pasistato keturias juostas iki sienos, ir žinodami, kad tai svarbiausia mūsų ekonominė arterija, tikrai ieškosime pinigų, kad šį projektą įgyvendintume“, - teigė direkcijos vadovas. Anot jo, kelio rekonstrukcija dabartinėmis kainomis gali kainuoti apie 200 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministerija parengė ir viešai paskelbė Vyriausybės nutarimo projektą dėl ruožo specialiojo plano rengimo. Jį netrukus turėtų svarstyti ministrų kabinetas.

Kelias nuo Marijampolės iki sienos su Lenkija yra viena intensyviausių ir pagrindinių šalies transporto arterijų, kuria iš Vakarų Europos per Lenkiją važiuoja daug krovininio transporto. „Via Baltica“ jungia Prahą, Vroclovą, Varšuvą, Kauną, Panevėžį, Rygą, Taliną ir vandens keliu - Helsinkį. Šiuo metu rekonstruojami arba rengiamasi rekonstruoti 60 kilometrų ilgio 5 magistralės ruožus nuo Kauno iki Marijampolės. Darbai jau vyksta Kauno rajone ir Kazlų Rūdoje - ruožą nuo 17 iki 23 kilometro už 38,5 mln. eurų atnaujina kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai“, o nuo 35 iki 45 kilometro - už beveik 29 mln. eurų - Suomijos kapitalo „Lemminkainen Lietuva“, „Kauno tiltai“ ir „Alkesta“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maždaug 10 kilometrų ruožo Marijampolėje rangovo konkursas turėtų būti paskelbtas netrukus, tokio pat ilgio ruožo Prienų rajone - gruodį, o atkarpos šalia Marijampolės - kitų metų pradžioje. Planuojama, kad visi etapai bus baigti 2018 metais.

Atnaujinus visą kelią nuo Kauno iki Lietuvos ir Lenkijos sienos, jis bus 4 juostų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų