REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Amerikoje sausų pusryčių ir kavos rinka išgyvena ne pačius geriausius laikus. Šios savaitės pradžioje „New York Times“ publikavo straipsnį apie tai, kokius pusryčius dažniausiai valgo amerikiečiai. Dėl vienos itin įdomios teksto detalės straipsnis netruko išplisti žiniasklaidoje.

Amerikoje sausų pusryčių ir kavos rinka išgyvena ne pačius geriausius laikus. Šios savaitės pradžioje „New York Times“ publikavo straipsnį apie tai, kokius pusryčius dažniausiai valgo amerikiečiai. Dėl vienos itin įdomios teksto detalės straipsnis netruko išplisti žiniasklaidoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„The Washington Post“ apžvalgininkas Robertas A. Ferdmanas atkreipia dėmesį į tai, kad 2015 metų apklausoje 40 proc. Y kartos žmonių atsakė, kad sausi pusryčiai yra nepatogus maistas pusryčiams, nes pavalgius reikia plauti lėkštę! Negana to, toli gražu ne aukso amžių išgyvena ir kavos pupelių rinka. Pabandykime išsiaiškinti priežastis.

REKLAMA

Y kartos problema

Y karta (1984–2003 m.) – interneto, socialinių tinklų vaikai, gimę pačiame kompiuterizacijos įkarštyje. Jie tikisi galimybės augti, tobulėti ir neslepia didelių asmeninių ambicijų. Darbe Y karta yra profesionalūs ir kompetentingi specialistai, tačiau darbuotojai dažnai neturi kantrybės siekti ilgalaikių tikslų.

Panašu, kad Y kartos žmonės neberanda laiko ne tik kruopščiam siekiui kopti karjeros laiptais, bet ir paprastam rytiniam kavos su tirščiais puodeliui bei lėkštei sausų pusryčių.

REKLAMA
REKLAMA

Amerikiečių įpročiai keičiasi

Ko gero, nėra nieko paprasčiau, kaip paruošti sausus pusryčius. Tereikia atlikti vos vieną ar du veiksmus: į dubenėlį, kuriame įbėrėte dribsnius, įpilti pieno arba jogurto. Valgymas taip pat nėra skausmingai sunkus, viskas atrodytų paprasta, tačiau kodėl ekonomistai susirūpino, kad amerikiečiams nebepatinka sausi pusryčiai? Kasmet amerikiečiai dribsniams išleidžia apie 10 milijardų JAV dolerių. Taip buvo ilgus dešimtmečius. Kas nutiko vadinamajai Y kartai?

Panašu, kad šiuolaikinei kartai sausi pusryčiai tampa sunkiai įmenama paslaptis.

Ekonomistų teigimu, per pastaruosius metus sausų pusryčių pardavimai smuko beveik 30 proc., o ateitis vis dar išlieka labai neaiški. Priežastis galbūt ir nėra itin sudėtinga suprasti: dažniausiai ryte žmonės skuba į darbą, tad pusryčius ruošti namie tampa didelė prabanga, kur kas greitesnis kelias – pusryčius valgyti miesto kavinėje, tarkime, užsisakyti sumuštinį. Kiti žmonės per skubėjimą visai pamiršta pavalgyti pusryčius. Tačiau trečioji priežastis priverčia suglumti – Y karta atsisako pusryčių, nes pavalgius reikia plauti indus, mat indai patys, kaip žinia, neišsiplauna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atsižvelgiant į žmonių poreikius, produkto įpakavimai taip pat keičiasi, nes atsiranda patogesnių, įvairesnių pakuočių. Pirkėjai vis labiau kreipia dėmesį į informaciją esančią ant pakuotės, todėl tai verčia kuo smulkiau ir išsamiau aprašyti produkto sudėtį, savybes.

Tingėjimo tendencija palietė ir kavos rinką

Tiesa, sausi pusryčiai nėra vienintelis objektas, kuris kenčia dėl bendros žmonių tingėjimo tendencijos. Kavos pupelės bei kava su tirščiais patyrė panašų likimą.

„Patogumas yra svarbiausias veiksnys, kuris šiais laikas keičia vartojimo tendencijas“, – sakė pramonės rinkos tyrimų bendrovės „Euromonitor“analitikas Howardas Telfordas.

REKLAMA

Kavos pupelės išgyvena tragiškus laikus, žmonės renkasi maltą kavą.

Išsinešama kava žmonėms tapo ne tik pomėgiu, bet ir mada. Tuo naudodamiesi vieni verslininkai nesiliauja plėsti savo tinklo ir atidaryti vis naujų kavinių, o naujokai šioje konkurencingoje rinkoje nebijo ieškoti savo vietos ir savo kliento. Vieni puodelio kavos visada eina į tą pačią kavinę, kiti mėgsta išbandyti vis naujas vietas, tuo metu kavos pardavėjai skėsčioja rankomis, nes situacija ima prastėti.

Specialistai perspėja, kad kavos kainų šuolis prekybos vietose – tik laiko klausimas, o kavos mėgėjai bus priversti plačiau atverti savo pinigines.

REKLAMA

Kavos pupelių brangimo priežastis – ta pati, kaip ir metų pradžioje: kavamedžiams itin pakenkusi sausra Brazilijoje, didžiausioje kavos augintojoje pasaulyje.

Maistas į namus

Taip pat itin populiarėja maisto į namus pristatatymo mada. Ši mada populiari ne tik tarp Y kartos atstovų, tačiau, kaip pabrėžia „The Washington Post“ apžvalgininkas, šioje amžiaus kategorijoje maisto pristatymas į namus yra net 20 proc. populiaresnis.

To nereikia sieti vien tik su žmonių tingumu, pabrėžia žurnalistas. Žmonės tiesiog nebeturi laiko nuvykti į parduotuvę ir valandą vaikštinėti prekybos centre, o paskui laiką praleisti kasoje. Šeimos dirba daugiau nei bet kada. Maždaug du trečdaliai namų ūkių yra išlaikomi dviejų dirbančių žmonių vienoje šeimoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar viena tokio greito Y kartos gyvenimo pasekmė – vakarienė valgoma ne namuose, nes šeimos nebeturi laiko gaminti valgio. Žvelgiant į situaciją prieš 30 metų, tendencija buvo kitokia.

Tačau tai dar ne viskas, ką pastebi teksto autorius. Yra ir šis tas esmingesnio kasdieniame amerikiečių ir greičiausiai daugelio Y kartos visame pasaulyje žmonių gyvenime. 2014 metais atlikta apklausa atskleidė, kad 82 procentai tėvų, kai buvo vaikai, atlikdavo namų ruošos darbus, tuo tarpu tik 28 procentai šių dienų jaunimo sutiko padėti namų buityje.

Tik laiko klausimas, kaip amerikiečių jaunimas tvarkysis su šia keista problema. Visgi skamba iš tiesų keistai: nevalgyti, nes vėliau teks plauti lėkštes. Geriau to nedaryti.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų