Vilniaus valdžios kontroliuojamai skrydžių bendrovei „Air Lituanica“ pardavus skrydžių maršrutus Latvijos „airBaltic“, tai būtų išsigelbėjimas miestui, sako analitikas Nerijus Mačiulis. Tačiau jis perspėja, jog sandorio kaina tikėtina nepadengtų visos „Air Lituanica“ skolos.

Air Lituanica (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Air Lituanica (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Pati „Air Lituanica“ galimų derybų su „airBaltic“ nekomentuoja, o Vilniaus savivaldybės atstovas teigia neturintis informacijos.

Neoficialūs šaltiniai treigia, kad „Air Lituanica“ siekia parduoti visus jos skrydžių maršrutus, padengti įsiskolinimus ir likviduotis. Pasak N.Mačiulio, toks variantas būtų labai geras savivaldybei ir Lietuvai.

REKLAMA

„Čia būtų idealus scenarijus „Air Lituanica“ ir idealus scenarijus Lietuvai, jeigu „airBaltic“ perimtų tuos maršrutus, vykdytų skrydžius iš Vilniaus. Tuomet nukrenta našta nuo savivaldybės, bet tuo pačiu išlaikome skrydžius ir galime tikėtis jų augimo ateityje. Bet aš manau, kad tokį rezultatą būtų sudėtinga pasiekti, kad būtų parduoti tie maršrutai už tokią sumą, už kurią pavyktų padengti visas skolas. Reikia derybininkams susitaikyti, kad dalis nuostolių išliks ir pardavimo kaina bus mažesnė“, - BNS sakė „Swedbank“ vyriausias ekonomistas N.Mačiulis.

Tačiau, pasak jo, nereikėtų tikėtis, kad bendrovei pavyks gauti tokią sumą, kad pakaktų padengti visiems įsiskolinimams, kurie gali siekti iki 10 mln. eurų.

„Geriau vis tik savivaldybei perimti dalį skolų ir bent jau užtikrinti, kad mes turėsime ateityje iš Vilniaus pakankamai daug skrydžių, nes tai yra pagrindinis kriterijus. Tai, kad avialinijos turi nemažai skolų - nemalonus faktas, tačiau mes turime užtikrinti, kad turėtume daug skrydžių, o „airBaltic“ yra turbūt vienintelis partneris, su kuriuo būtų galima greitai susitarti dėl to“, - aiškino ekonomistas.

Anot jo, pakaktų, kad „airBaltic“ iš 25 lėktuvų penktadalį laikytų Vilniuje, ir padėtis pagerėtų: „Užtektų, kad „airBaltic“ penktadalį lėktuvų laikytų Vilniuje ir mes būtume daug geresnėje padėtyje, nei esame dabar su vienu „Air Lituanica“ lėktuvu“.

Anot jo, geriausia, jeigu viena bendrovė tenkintų visų Baltijos šalių skrydžių poreikius, kadangi Baltijos šalys yra nedidelės ir neturi pakankamai potencialių klientų.

REKLAMA

„Vienintelė išeitis ieškoti sinergijos galimybių tarp visų trijų Baltijos valstybių - tuomet galima sukurti didesnę rinką ir bandyti pritaikyti modelį, kurį taiko Skandinavijos valstybės, kai SAS aptarnauja tris valstybes ir lėktuvai laikomi visose sostinėse“, - tikino N.Mačiulis.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius tikisi, kad bendrovė viešai pateiks atsakymus dėl galimų derybų.

„Air Lituanica“ valdybos pirmininkas Kęstutis Binkauskas BNS sakė „spekuliacijų nekomentuojantis: „Mes derybas jau vykdome nuo pat įkūrimo pradžios su visais besidominčiais investuotojais, galimais partneriais ir skrydžių maršrutus derinamės tiek su „airBaltic“, tiek su „Estonian air“, tiek su „Brussels Airlines“ ir panašiai“.

Vilniaus mero atstovas Aleksandras Zubriakovas BNS teigė daugiau pakomentuoti negalintis. Pasak jo, Remigijaus Šimašiaus pozicija dėl lėšų skyrimo „Air Lituanica“ nepasikeitė - savivaldybė neketina skirti daugiau pinigų įmonei.

K.Binkauskas tokios mero pozicijos nekomentavo, jis taip pat nesakė, kaip toks sprendimas paveiktų bendrovę.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
Nepaprasta prieglaudoje gyvenančio keturkojo istorija: visus pasitinka su šypsena
DABAR RODOMA
Sunku patikėti: išsitraukė kamerą pamačius, kaip moteris pilasi kurą
DABAR RODOMA
Farai. „Farų“ operatorius tapo neblaivaus taksisto įniršio taikiniu: tokio protrūkio nesitikėjo
DABAR RODOMA
Moterys parduotuvėje susimušė dėl tualetinio popieriaus: pamatykite vaizdo įrašą
DABAR RODOMA
Užfiksuotas smurto protrūkis vienoje Lietuvos mokykloje
DABAR RODOMA
Farai. Pamatę, kas po avarijos liko iš BMW, pareigūnai liko priblokšti: išgirdo fantastinę istoriją
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Vaikų teisės su tarnybomis laužėsi į butą: mama ir dukra laukė susigūžusios
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Alkoholikės mama kreipėsi į politikus: maldauja dukrą gydyti priverstinai
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Maldeikienė parodė jautriausią savo pusę: prakalbo apie tėčio mirtį
REKLAMA
(nuotr. stop kadras)
Parduotuvės yra įpareigotos valdyti pirkėjų srautus taip, kad nesusidarytų grūstys ir būtų išlaikomi saugūs atstumai. Tai mėginę daryti „Lidl“ darbuotojai sako sulaukę ...
„Barbora“. Fotodiena/Justino Auškelio nuotr.
Įvedus karantiną, itin išaugo maisto produktų pristatymo į namus paslaugų paklausa. Jas teikiančių įmonių darbuotojai vos spėja suktis. Ir anot jų, įmonės pelnu ...
Vygintas Skaraitis/Fotobankas
Prasidėjus karantinui visi sporto klubai buvo priversti sustabdyti savo veiklą, visgi kai kurie klientai gavo pranešimus, kuriuose prašoma sumokėti sąskaitas, nors paslaugos ir ...
Darbas Andrius Ufartas/Fotobankas
Kovo mėnesį apie atleidimą įspėta 360 darbuotojų – iš viso devynios grupės, iš jų trys grupės, arba 144 žmonės darbo neteks dėl paskelbto karantino.    „Dauguma ...
Paieška internete (nuotr. Shutterstock.com)
Sulėtėjęs tempas, saviizoliacija ir viruso aktualumas neabejotinai išaugino laiką, skiriamą medijoms. Net 80 proc. žmonių naujienas apie koronavirusą, situaciją šalyje ir ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų