Planšetė (nuotr. Alloverpress.ee)

Planšetė (nuotr. Alloverpress.ee)

Per pastaruosius dvejus metus daugiau nei dešimtadaliu, 11 proc., išaugo bent kartą internetu įsigijusių prekę Lietuvos gyventojų skaičius. Šiandien internetu yra pirkę apie pusė – 49 proc. – lietuvių. Kitose Baltijos šalyse situacija panaši: Latvijoje internetu pirko 50 proc., Estijoje – 52 proc. gyventojų. Šiuos duomenis atskleidė didžiausios lietuviškos mados prekių el. parduotuvės „Stilago.lt“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atliktas reprezentatyvus Baltijos šalių tyrimas.

„Tokį augimą galima vertinti dvejopai. Viena vertus, analitikai nuolat pabrėžia, kad erdvės elektroninei prekybai dar daug ir ji turi puikias perspektyvas, tad jis galėtų būti ir didesnis. Tačiau jei pažvelgtume, kas slypi po tuo skaičiumi, pamatytume, kad tose srityse, kuriose turime įsitvirtinusias, gerai verslą valdančias ir vartotojų lūkesčius atitinkančias el. parduotuves – įvairių bilietų, mados prekių ir kitose prekybos srityse – ten augimas buvo tikrai ženklus. Pavyzdžiui, perkančių mados prekes (drabužius, avalynę, aksesuarus) išaugo net 25 procentais. Tai rodo, kad auga vartotojų pasitikėjimas ir vis mažėja su el. prekyba susijusių baimių“, – sakė „Stilago“ vadovas Šiaurės Europai.

REKLAMA

Perkamiausi – bilietai ir drabužiai

Tyrimas parodė, kad daugiausia lietuvių internetu perka bilietus į renginius (25 proc.) ir drabužius (23 proc.). Estijoje ir Latvijoje drabužiai yra perkamiausia internetu prekė, juos el. parduotuvėse yra įsigiję 30 proc. estų ir 16 proc. latvių.

Kitos Lietuvoje internetu įsigyjamos prekės – buities prekės (jas pirko 16 proc. lietuvių), avalynė (14 proc.), kvepalai ir kosmetika (14 proc.), knygos, muzika ir filmai (12 proc.), dešimtadalis gyventojų internetu pirko kompiuterius ir jų dalis.

Tyrimo duomenimis, didžiausias el. prekybos augimas užfiksuotas mados prekių segmente. „Palyginus su pirmuoju el. prekybos tyrimu, kurį pristatėme prieš dvejus metus, drabužių pardavimai internetu Lietuvoje išaugo kone dvigubai (47,4 proc.), avalynės prekybos apimtys ūgtelėjo beveik 40 procentų“, – kalbėjo „Stilago“ Baltijos šalių procesų vadovė Jurgita Videikaitė. Iš mados prekių segmento mažėjo tik aksesuarų populiarumas: jų pardavimai internetu smuko 27 procentais. J. Videikaitė sako, kad šis sumažėjimas susijęs ir su sumažėjusia jų pasiūla.

Lietuviai išleidžia mažiausiai

Ji pridūrė, kad pirkėjų statistika rodo, kad vieno pirkimo metu lietuviai vidutiniškai įsigyja mados prekių už 170 litų, latviai – 189 litus, o estai išleidžia daugiausiai – beveik 200 litų. Šis skirtumas įvardijamas kaip natūralus, nes estų pajamos didesnės, o lietuviai daugiausiai Baltijos šalyse išleidžia būstui ir maistui, todėl mados prekėms lieka mažiau. Nepaisant to, visose šalyse yra VIP klientų, kurie „Stilago“ el. parduotuvėje išleidžia po keliolika tūkst. litų per mėnesį.

REKLAMA

Rūpi, kad parduotuvė būtų lietuviška

Pasak J. Videikaitės, ieškodami pirkinių, didžioji dalis (44 proc.) šalies gyventojų renkasi apsipirkimą lietuviškose el. parduotuvėse. Tai rodo, kad pasauliniams prekybos tinklams priklausančioms el. parduotuvėms svarbu turėti vietines atstovybes ir klientų aptarnavimo skyrius, į kuriuos galėtų kreiptis vartotojai. „Lietuvoje mūsų skambučių centras vidutiniškai sulaukia apie 100 pirkėjų skambučių kasdien. Dažniausiai tiesioginį kontaktą mėgsta moterys, kurios prieš įsigydamos prekes internetu nori pasikonsultuoti dėl įvairių gamintojų drabužių dydžių. Pavyzdžiui, standartiniai Vokietijos gamintojų dydžiai beveik visada būna didesni nei lietuviški, prancūzų drabužiai atitinka mūsų standartus, o ispanų dažnai labai skiriasi“, – detalių atskleidė J. Videikaitė.

Privalumai – kaina ir patogumas

„Stilago“ tyrimas atskleidė, kad drabužius internetu šalyje dažniau perka didžiųjų miestų ir kaimo vietovių gyventojai. Kaimo vietovėse juos įsigyja 23,8 proc. interneto pirkėjų, didžiuosiuose miestuose šiek tiek daugiau – 24,1 procento, o mažesniuose miestuose apdarus el. parduotuvėse perka beveik penktadalis (19,4 proc.) gyventojų.

Šalies gyventojai, paklausti apie tai, su kuo jiems asocijuojasi el. parduotuvės, dažniausiai minėjo žemesnes nei įprastose parduotuvėse kainas (17 proc.). Tyrimo duomenys taip pat atskleidė, kad vartotojai interneto parduotuves sieja su patogumu pirkti (14 proc.), nes prekes užsakyti galima bet kuriuo paros metu.

Apie tyrimą

Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai" šių metų sausio pabaigoje „Stilago“ užsakymu atliko reprezentatyvią viešosios nuomonės apklausą. Tyrime dalyvavo 1011 respondentai nuo 18 iki 75 metų.

REKLAMA

Išsamiau apie „Stilago“

„Stilago“ – didžiausia lietuviška elektroninė parduotuvė, prekiaujanti mados prekėmis (drabužiais, avalyne, aksesuarais ir namų apyvokos reikmenimis). „Stilago“ prekės ženklas (kartu su „Stil2go“) sėkmingai veikia 14-oje Centrinės ir Rytų Europos šalių ir pasiekia apie 300 mln. klientų. „Stilago“ priklauso Vokietijos nuotolinės prekybos bendrovei „Klingel“.  

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Nepaklausęs tėčio vaikinas labai pasigailėjo: dabar juokiasi visas internetas
DABAR RODOMA
Tarp gyventojų kilo panika: kiemuose užfiksavo nevaldomą pavojų
DABAR RODOMA
Reporterė netvėrė pykčiu: vyro poelgis tiesioginio eterio metu sukėlė sąmyšį
DABAR RODOMA
Dietistas atskleidė, kodėl stengiasi nevartoti pieno produktų
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
DABAR RODOMA
Bijojo judėti net automobilyje: „ledo bombos“ talžė automobilio langą
DABAR RODOMA
Vyras nufilmavo, kaip degalinė apgavo ir priskaičiavo daugiau už kurą
REKLAMA
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay

Top Video

Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Nepaklausęs tėčio vaikinas labai pasigailėjo: dabar juokiasi visas internetas
DABAR RODOMA
Tarp gyventojų kilo panika: kiemuose užfiksavo nevaldomą pavojų
DABAR RODOMA
Reporterė netvėrė pykčiu: vyro poelgis tiesioginio eterio metu sukėlė sąmyšį
DABAR RODOMA
Dietistas atskleidė, kodėl stengiasi nevartoti pieno produktų
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
DABAR RODOMA
Bijojo judėti net automobilyje: „ledo bombos“ talžė automobilio langą
DABAR RODOMA
Vyras nufilmavo, kaip degalinė apgavo ir priskaičiavo daugiau už kurą
Valstybinės institucijos patyliukais skirsto šimtus milijonų, o informaciją – slepia
DABAR RODOMA
Valstybinės institucijos patyliukais skirsto šimtus milijonų, o informaciją – slepia
DABAR RODOMA
Šios savivaldybės Lietuvoje gyvena geriausiai: pasitikrinkite, kur gyvenate jūs
DABAR RODOMA
Lietuviai švenčia ne tik prie stalo: populiarėja kelionės net į egzotines šalis
DABAR RODOMA
Žvyneline Lietuvoje serga vis daugiau: trūksta paramos ir supratimo
DABAR RODOMA
Henriko Daktaro žmona nusivylusi: kaip dar jis gali geriau elgtis?
DABAR RODOMA
Negailestinga kritika Lietuvos švietimo sistemai: ruošiam pašalpų ėmėjus
DABAR RODOMA
Aiškėja daugiau detalių apie Kaune siautėjusį nuogą vyrą
DABAR RODOMA
Skvernelis apie skirtas lėšas: asfaltas nesibaigia ties premjero namais
DABAR RODOMA
Pasižvalgykite: gražiausios Vilniaus vitrinos, prie kurių nesustoti – neįmanoma
DABAR RODOMA
Užfiksuota, kaip iš „Achemos“ kyla dūmai
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų