Jeigu visa pagaminta “Coca-Cola” užpildyti 180 cm gylio baseiną, jo ilgis sudarytų 33 kilometrus, o plotis – beveik 15. Į tokį baseiną vienu metu tilptų 512 mln. žmonių.

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. 9gag.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. 9gag.com)

Coca-Cola ir Pepsi – du patys populiariausi nealkoholiniai gėrimai Žemėje. Žmonija praktiškai skirstoma į tuos kurie mėgsta Pepsi ir tuos, kurie mėgsta Coca-Cola.

Prekės ženklų karas

Šis globalus susipriešinimas prasidėjo 1903-ių birželio 16-ąją, kai buvo užregistruotas Pepsi-Cola prekės ženklas. Gėrimo skonis buvo labai panašus į Coca-Cola, kuris rinkoje tuo metu jau skaičiavo 15-us metus.

Trumpa Coca-cola istorija

Coca-Cola formulės autorius – farmacininkas Johnas Stithas Pembertonas. Pagrindiniai Coca-Cola ingredientai santykiu trys prie vieno: kokos lapų ekstraktas (iš tų pačių lapų 1859-ais buvo išgautas ypatingas komponentas (narkotikas), pavadintas kokainu), sumaišyta su tropikų kolos medžio riešutų mišiniu. Gautas gėrimas buvo patentuotas kaip gydomoji priemonė “nuo bet kokių nervinių negalavimų” ir pradėtas pardavinėti didžiausioje miesto vaistinėje. Kokainas tada nebuvo uždrausta medžiaga, o apie jo kenksmingumą taip pat niekas dar nežinojo, todėl kokainas buvo laisvai parduodamas, ir jį dažnai maišydavo su gėrimais tonusui pakelti vietoje spirito – Coca-Cola šioje srityje nebuvo pionieriai.

REKLAMA

Pradžioje gėrimą kasdien pirkdavo vidutiniškai 9 žmonės. Pirmųjų metų apyvarta sudarė 50 dolerių. Gėrimas buvo nuostolingas, tačiau palaipsniui Coca-Cola populiarumas kilo ir pelnas nuo pardavimų taip pat.

1888-ais J.S. Pembertonas pardavė teises į gėrimą. O 1892-ais verslininkas Asa Griggs Candler, įsigijęs teises į Coca-Cola, įkurė “The Coca-Cola Company”, kuri užsiima Coca-Cola gamyba iki šios dienos.

1890-ais visuomenės nuomonė apie kokainą kardinaliai pasikeitė, o 1903-iais “New York Tribune” išleido rezonansinį straipsnį, tvirtinantį, kad būtent koka-kola kalta dėl to, kad gėrimo prisiragavę miesto lūšnynuose gyvenantys juodaodžiai pradėjo puldinėti baltus žmones. Po to, į koka-kolą pradėjo dėti ne šviežius kokos lapus, o jau “išspaustus”, iš kurių buvo pašalintas kokainas.

Dabar “The Coca-Cola company” jau daugiau nei 100 metų, jų gėrimai parduodami 200 pasaulio šalių. Kiekvieną dieną pasaulyje parduodama daugiau nei 1 mlrd. gėrimų buteliukų.

Tokios įspūdingos sėkmės įmonė pasiek ne tik dėl neįprasto skonio, tačiau ir dėl sėkmingų reklaminių ėjimų, apie kuriuos šiai dienai yra parašyta nemažai knygų.

Trumpa Pepsi istorija

Pepsi formulės autorius – Calebas Bradhamas. Iš pradžių gėrimas taip ir vadinosi “Brad's drink”, tačiau vėliau buvo pervadintas į “Pepsi-Cola”. Viena iš legendų teigia, kad “pepsi” pavadinimą C. Bradhamas pasiskolino iš žodžio dispepsija, kita – iš Pepsi sudedamosios dalies pepsino. 1923-iais jis turėjo paviešinti gėrimo formulę. Turėdamas įforminti bankrotą C. Bradhamas prisiekdamas federaliniam teismui pateikė sirupo formulę.

REKLAMA

Po aštuonerių metų įmonė dar sykį bankrutavo. Tačiau, 1930-ųjų JAV didžiosios depresijos metais Pepsi sugebėjo suduoti sėkmingą smūgį Coca-Cola pardavimams. 1939-ais Pepsi tapo ypač populiari vaikų tarpe. Antrojo pasaulinio karo metu aplenkė ir Royal Crown, ir Dr. Pepper, bei tapo gėrimu Nr. 2 po Coca-Cola.

50-ųjų pradžioje Coca-Cola lenkė Pepsi penkis kartus. 1961-ais pirmą sykį pasirodė reklaminė kampanija su devizu: “Pepsi – tiems, kurie jaučiasi jauni”. 1964-ais idėja įgavo klasikinę formą: “Mes – Pepsi karta”. 70-ųjų viduryje “PepsiCo” pravedė reklaminę akciją pavadinimu “Pepsi meta iššūkį”

Buvo daromi “akli” testai vertinant du gėrimus. Akcijos dalyviai pasirinko Pepsi, ne Coca-Cola santykiu 3:2, ir šis faktas buvo pateiktas televizijos reklamoje. Tokios kolosalios sėkmės įmonė pasiekė ne tik dėl neįprasto skonio, tačiau ir dėl sėkmingų reklaminių veiksmų, apie kuriuos yra parašyta nemažai knygų.

Prekės ženklų karai

Nuo pat pradžių Pepsi buvo priversti atsikovoti rinkos dalį iš Coca-Cola, privilioti savo klientus, o reklamos karas vyksta jau daugiau nei šimtą metų. Per tą laiką įmonės, o ypač Pepsi, džiugino žiūrovus provokacine reklama, kuri tapo įmanoma tik šio karo dėka.

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Kelis paskutinius dešimtmečius Pepsi reklama buvo nukreipta į jaunimą ir pabrėždavo naujienos, madingumo, populiarumo vertybes, tuo metu Coca-Cola reklama remiasi patikrintomis, amžinomis vertybėmis.

REKLAMA

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Šimtmetį trunkantis karas: Coca-Cola vs. Pepsi (nuotr. facebook.com)

Nepaisant Coca-Cola nepajudinamo gaiviųjų gėrimų lyderio statuso, su laiku persvara keičiasi. Pepsi reklamos pastangos nelieka nepastebėtos. Jūs patys galite įvertinti, peržiūrėję kelias reklamas, sukurtas žiaurioje konkurencinėje kovoje.

 

rolis
2013-11-04 21:56:34
"gerimai parsiduoda" . tai patys ateina i parduotuve ir parsiduoda kap kekses???
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
taigi. 2013-11-06 11:47:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
meslas ir tiek vienas tiek kitas   ATSAKYTI
afafa 2013-11-05 17:59:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Pepsis skanus net nudukes, o coca nudukus fuuu..   ATSAKYTI
Pepsi 2013-11-05 14:36:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
O man Pepsi skanesnė... :)   ATSAKYTI
Dzeus 2013-11-05 14:26:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Tegul Pepsi reklamuoja ką nori, Coca-Cola skanesnė, o kad šlamštas, tai jie abu toks pat šlamštas, bet skonio atžvilgiu Coca-Cola geresnė.   ATSAKYTI
Pfffffffffff 2013-11-11 12:19:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nu tikrai Pepsi skanesnė. Be konkurencijos.  
Zydrunas 2013-11-04 22:23:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
"jų gėrimai parsiduoda 200 pasaulio šalių" - geras zurnalistas :) gerimas pats PARSIDUODA   ATSAKYTI
Durnius 2013-11-04 22:02:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Ai kaip nustebino...   ATSAKYTI
rolis 2013-11-04 21:56:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
"gerimai parsiduoda" . tai patys ateina i parduotuve ir parsiduoda kap kekses???   ATSAKYTI

Top Video

Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
DABAR RODOMA
Gero vakaro šou. „TV Pagalbos“ žvaigždė Navickas prisiminė, kaip saugojo Landsbergį: pas jį prie durų miegodavom
DABAR RODOMA
Lietuvis įsiuto: bejėgio vilkiko vairuotojo nelaimė policijai sukėlė juoką
DABAR RODOMA
Gerbėjai dalijasi įrašu ir sako, kad princas Harry – svajonių vyras
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų