REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vietinis verslas iš Visagino atominės elektrinės (AE) gali gauti apie 30 proc. projekto vertės – apie 5,2 mlrd. litų, šiandien pristatydamas elektrinės projekto verslo planą teigė jos vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot Visagino AE generalinio direktoriaus Rimato Vaitkaus, Visagino AE statybos projektas – didžiausias infrastruktūros projektas Baltijos šalyse per pastaruosius kelis dešimtmečius. Skaičiuojama, kad jis pritrauks apie 10-14 mlrd. litų. tiesioginių užsienio investicijų, suteiks galimybių vietos verslui bei bus stimulas visai šalies ekonomikai.

REKLAMA

Ekonominė nauda

„Tai precedento neturinčio dydžio investicijos, kurios turės didelę įtaką ekonomikai. Su tuo susiję verslai išliks visus 60 metų ir kalba eina ne tik apie tuos 800 žmonių, kurie dirbs elektrinėje. Bus didelė grupė žmonių ir verslų, kurie aptarnaus elektrinę. Apie 30 proc. projekto vertės gali gauti vietinis verslas – tai apie 5,2 mlrd. litų, Lietuvoje tokio masto projekto nėra buvę. Tai dideli pinigai ir mes raginome vietinį verslą kauptis ir pasirengti būsimiems darbams“, - pasakoja R. Vaitkus.

REKLAMA
REKLAMA

Verslo plane numatoma, kad Visagino AE statybos bei eksploatacijos metu naujoji elektrinė prisidės prie Visagino ir Ignalinos rajono plėtros, suteiks teigiamą postūmį Baltijos šalių ekonomikos augimui. Skaičiuojama, kad BVP padidės 27-35 mlrd. litų, investicijos į projektą papildys biudžetą 5-6 mlrd. litų mokesčių ir gauta apie 38 mlrd. litų dividendų.

Verslo plane teigiama, kad Visagino AE projektas – ekonomiškai pagrįstas bei užtikrina tvirtą investicijų grąžą, paremtą privačių bendrovių rizikų, susijusių su statybos sąnaudomis, projekto įgyvendinimu ir elektros rinkos kainomis eksploataciniu laikotarpiu prisiėmimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat teigiama, kad Lietuvos investicijos per VAE į Visagino AE yra pagrįstos patraukliomis komercinėmis galimybėmis, numatant 8-12 proc. finansinę grąžą atskaičiavus mokesčius bei atsižvelgiant į privataus sektoriaus grąžos reikalavimus.

Rekordiškai importuojame

Energetikos viceministras Žygimantas Vaičiūnas teigia, kad rekordiškai daug importuojame elektros energijos iš trečiųjų šalių.

„Siekiant tą importą sumažinti, reikėtų turėti subalansuotą elektros energijos struktūrą, ko ir pasiektume per Visagino AE. Reikia spręsti nuosavos elektros energijos generacijos trūkumo problemą ir tai aktualu visoms Baltijos šalims“, - teigia jis.

REKLAMA

Viceministras skaičiuoja, kad šiuo metu Lietuva importuoja daugiau kaip 60 proc. elektros energijos ir 80 proc. pirminės energijos išteklių, kasmet už elektros ir jai pagaminti sunaudojamą dujų importą sumoka apie 2 mlrd. litų.

„Todėl esame izoliuota rinka ir neturime jungčių su Europos Sąjungos (ES) šalimis. Šios sistemos užgesinimas, remiantis JAV patirtimi Lietuvai kainuotų apie 500-800 mln. litų“, - sako Ž. Vaičiūnas.

Paklausa bus

Anot jo, paklausa elektrinės sukuriamam produktui formuosis iš viso regiono.

Prognozuojama, kad nuo 2016-ųjų Baltijos šalims trūks 1,3 GW papildomų elektros gamybos pajėgumų.

REKLAMA

Visagino AE projekte dalyvaus visos trys Baltijos šalys bei strateginis investuotojas „Hitachi“, paramą teiks Japonijos ir JAV vyriausybės, ES ir regiono partneriai, o jungtys bus su Švedija, Lenkija bei Suomija.

„Hitachi“ yra milžiniška kompanija, kurios metinė apyvarta apie 112 mlrd. JAV dolerių, todėl ji įgalina mus gauti paramą iš Japonijos ir JAV vyriausybių per jų instrumentus. Toks projektas komerciniams bankams yra pernelyg ilgo laikotarpio, jie gali nebent prisijungti vėliau, pavyzdžiui, refinansavimui“, - aiškina R. Vaitkus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Moody’s“ įspėjimo nekomentuoja

Šią savaitę reitingų agentūra „Moody’s“ įspėjo, kad naujos atominės elektrinės projekto įgyvendinimas gali neigiamai paveikti Baltijos šalių energetikos bendrovių kredito reitingus.

„Negaliu komentuoti „Moody‘s“ prognozių. Bet visuomet tokio dydžio projektai kelia klausimų, žiūrima į įvairias patirtis. Bet žinant „Hitachi“ statybų patirtį, ypač paskutiniųjų projektų, aišku tiek, kad jie juos pabaigė laiku ir net greičiau bei tilpdami į biudžetą. Tai svarbus rodiklis – jautrumas ekonominiams dalykams. Tie pasitikėjimai ir reitingai susiję ir su pačios valstybės reitingais, tikiu kad iki 2015-ųjų valstybės išlaikys tą fiskalinę politiką, kurią turi, kad tos įmonės galėtų išlaikyti savo parametrus, kurie yra reikalingi projektui vykdyti“, - teigė R. Vaitkus.

Planuojama, kad Visagino AE turėtų pradėti veikti 2020–2022 metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų