Oro uostas (ELTA nuotr.)

Oro uostas (ELTA nuotr.)

Skrydžius į svarbiausius Europos miestus užsitikrinęs Vilniaus tarptautinis oro uostas planuoja maždaug per penkerius metus tapti pagrindiniu Baltijos regione. Tik kol kas dar nežino ar šį tikslą pasieks plėtodamas atvirą oro rinką, ar ras bendrovę, kuri taps nacionaliniu vežėju. Iki galo dar nėra apsisprendę ir ketinimų tapti tokia bendrove anksčiau pareiškę kaimynai latviai, praneša LTV naujienų laida „Šiandien“.

Kalbos apie bendroves, norinčias skraidyti į Vilnių ar kurti šiame oro uoste savo bazę, kartas nuo karto atsinaujina. Tačiau Susisiekimo ministerija sako neturinti nė vieno tikro kandidato į nacionalinius oro vežėjus, o ir norintys pradėti veiklą esą tampa vis išrankesni.

„Šiandien vyksta tarp oro uostų konkurencija: kuris ne mokesčius sumažins, o daugiau primokės, kad atskristų. Ir šita sistema naudojasi labai nemaža dalis regioninių Europos Sąjungos oro uostų, kurie neįeina į didžiųjų oro uostų sąrašą. to pavyzdžiai gali būti vakarietiški oro uostai bei Kauno oro uostas“, – teigė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.

REKLAMA

Vilniaus oro uostą savo baze pasirinkti ketino kaimynų latvių oro bendrovės „airBaltic“ akcininkai, kalbėję ir apie nacionalinės oro bendrovės kūrimą Lietuvoje. Tačiau jų planams pasipriešino dalį „airBaltic“ akcijų valdanti Latvijos vyriausybė.

Vis tik pirmadienį „airBaltic akcininkai ėmėsi keisti bendrovės įstatus taip, kad galėtų savo bazę iš Rygos perkelti ir į kitą miestą. Tik ar tai bus Vilnius – dar nežinia.

„Keičiami įstatai, kad būtų panaikintas draudimas steigti bazę kažkur kitur. Tai yra prašymas iš „Baltic Aviation Systems“ savininko Bertoldo Flico. Bet ar ta bazė bus čia, Vilniuje, negaliu atsakyti. To reikėtų pono B. Flico ir Latvijos vyriausybės paklausti. Jie yra akcininkai ir jie spręs toliau, kur bus bazė bus – ar liks Rygoje, ar bus kažkur kitur“, – kalbėjo „airBaltic“ vykdomasis viceprezidentas Tadas Vizgirda.

„Šiai dienai nei „airBaltic“, nei „Baltic Aviation Systems“ jokių žingsnių nerodo, todėl mes sakom rinkai: „Atviras oro uostas, atviras Kauno ir Palangos oro uostai. Ateikit į Lietuvą, sąlygos tikrai labai geros, ir skriskite“, – sakė R. Vaštakas.

Vilniaus oro uostas ilgokai trukusį nuosmukį įveikė ir maršrutus beveik visomis keleiviams patraukliomis kryptimis užsitikrino savo paslaugas nupiginęs iki žemiausių įkainių regione ir įsileidęs pigių skrydžių vežėjus „Ryanair“ ir „Wizair“. Nors ir žadėjusios, šios neišstūmė iš Vilniaus tradicinių oro bendrovių, skraidinančių keleivius su didesniais patogumais.

„Jau trečią mėnesį mes augam ne mažiau kaip 30 proc. ir visos aviakompanijos, tiek pigios, tiek tradicinės, rodo neblogus augimus“, – tvirtina Vilniaus tarptautinio oro uosto direktorius Tomas Vaišvila.

REKLAMA

Šiemet Vilniaus oro uostas žada aptarnauti beveik 2 milijonus keleivių (maždaug tiek jų buvo prieš sunkmetį) ir jau kitąmet dirbti be nuostolių. O per penkerius metus tikisi tapti pagrindiniu regiono oro uostu.

„Jeigu tais tempais, kaip dabar judam, ir skatinimu, perkamosios galios augimu Lietuva išeis iš krizės, tai 5 metų laikotarpyje mes galim tapti labai stiprūs“, – mano susisiekimo viceministras.

„Mes turime nemažą galimybę atsikovoti didelę dalį keleivių nuo mūsų kaimyninių oro uostų, nemažą gabaliuką keleivių, kurie šiandien, sakykim, neranda tinkamos galimybės išskristi iš Lietuvos, skrenda iš Rygos, Varšuvos ir kt. Šitą galimybę mes tikrai išnaudosim“, – tikina T. Vaišvila.

Anot penkerius metus didžiąją dalį Vilniaus oro uosto rinkos valdančios bendrovės atstovo, be tranzitinių keleivių oro uostas regiono lyderiu tikrai netaps. O tranzitui reikia nacionalinio vežėjo.

„Be tranzito Vilniaus oro uostas niekaip nepasidarys regioniniu. Ir tai buvo kaip amžinas daiktas, amžina problema Vilniaus oro uostui. Bazinis vežėjas, ar tai „airBaltic“, ar kažkas kitas, bent tą duotų ir tranzitą galėtų sukurti. Nes dabar jeigu nėra 51 proc. lietuviško kapitalo, tai su lietuviška vėliava registruotais orlaiviais negalima į daugelį Rytų šalių skraidyti“, – kalbėjo „airBaltic“ vykdomasis viceprezidentas T. Vizgirda.

Lietuvos oro transporto strategai tikina norimą tikslą galintys pasiekti ir plėtodami atvirą oro rinką.

Aurelija MAKALAUSKAITĖ

jonas
2011-07-25 22:17:02
Vilniaus orouostas yra per arti nuo senamiescio beveik miesto centre. ilginti pakilimo taka galymybiu nera. todel siulau Vilniaus orouosta iskelti i laukus tarp Vilniaus ir elektrenu. o teritorija kur siuo metu yra orouostas parduoti. sioje vietoje iskiltu naujas modernus Vilnius.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
jonas 2011-07-25 22:17:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Vilniaus orouostas yra per arti nuo senamiescio beveik miesto centre. ilginti pakilimo taka galymybiu nera. todel siulau Vilniaus orouosta iskelti i laukus tarp Vilniaus ir elektrenu. o teritorija kur siuo metu yra orouostas parduoti. sioje vietoje iskiltu naujas modernus Vilnius.    ATSAKYTI

Top Video

Policininką nužudžiusio vyro žmona: jis sirgo depresija, bet daug metų nesigydė
DABAR RODOMA
Policininką nužudžiusio vyro žmona: jis sirgo depresija, bet daug metų nesigydė
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
REKLAMA
 (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Nuo liepos 1 d. Lietuvoje įsigalios priimtas įstatymas, numatantis, kad registruojant lengvuosius automobilius bus taikomas registracijos mokestis pagal jų išmetamą CO2 kiekį. ...
Automobilių registracija (nuotr. Fotodiena.lt/Roberto Riabovo)
Dėl karantino susidaręs verslo sąstingis, panašu, kai kuriuose sektoriuose mažėja, nors kilusios problemos vis dar slegia verslininkų pečius – ne išimtis ir ...
BMW 5 (nuotr. Organizatorių)
Vokietijos automobilių gamintoja BMW laikosi numatyto plano ir trečiadienį pasauliui atskleidė oficialiai pristatė atnaujintus 5 serijos modelius, taip pat 6 serijos „Gran ...
autobusų stotis Andrius Ufartas/Fotobankas
Tarpmiestinių keleivių vežėja „Kautra” nuo gegužės 29 dienos atnaujina dar keliolika papildomų reisų. Reisai numatyti į Vilnių, Klaipėdą, Panevėžį, Šiaulius, ...
Saugumo priemonės Vilniaus oro uoste (nuotr. organizatorių)
Karantino metu Lietuvos oro uostuose buvo nutraukti visi reguliarūs skrydžiai. Juose leidosi ir kilo tik krovininiai lėktuvai ir keli keleivinių, kurie pargabeno užsienyje ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų