REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per pastaruosius ketverius metus draudėjų, nepatenkintų dėl tam tikrų draudikų veiksmų, kreipimųsi skaičius išaugo 87 proc. - nustatė Draudimo priežiūros komisija (DPK), išanalizavusi 2006-2009 m. skundų ir ginčų duomenis. Praėjusiais metais DPK iš viso sulaukė 424 tokių gyventojų ir įmonių kreipimųsi, kai 2006 m. šis skaičius siekė 227.

REKLAMA
REKLAMA

Pernai didesniąją kreipimųsi į DPK dalį - 67 proc. - sudarė ginčai tarp draudiko ir draudėjo, kilę dėl gyventojo nepritarimo konkrečiam draudiko sprendimui. Trečdalis, t.y. 33 proc., iš visų kreipimosi atvejų 2009 m. buvo nusiskundimai dėl draudimo bendrovių administravimo veiksmų.

REKLAMA

„Ekonominė krizė pernai akivaizdžiai pakoregavo vartotojų bei jiems paslaugas ar gaminius siūlančių verslo atstovų santykius. Draudimo rinka taip pat yra ne išimtis. Tiek draudėjai, tiek ir draudikai ėmė dar atidžiau kontroliuoti savo lėšas - vartotojai vis drąsiau gina savo teises bei naudojasi finansine draudimo apsauga, o draudimo įmonės didesnį dėmesį skiria savo sprendimų ir administravimo veiksmų kontrolei. Taip pat aktyviai išaugusį draudėjų kreipimųsi skaičių lėmė ir tai, kad šalies vartotojai gauna vis daugiau informacijos apie savo teises, tam įtakos turėjo ir už jas atsakingų institucijų šviečiamoji veikla“, - teigia Draudimo priežiūros komisijos narys Darius Andriukaitis.

REKLAMA
REKLAMA

Iš pernai metais DPK pateiktų skundų ir ginčų skaičiaus 79 proc. buvo susiję su nepasitenkinimu dėl Lietuvoje registruotų draudimo įmonių veiklos, likę 21 proc. - dėl kitų ES šalių draudimo bendrovių filialų veiksmų. 2009 m. šalies draudimo rinka pagal pasirašytų draudimo sutarčių apimtis buvo pasiskirsčiusi taip - 86 proc. užėmė Lietuvoje registruoti draudikai, 14 proc. - registruoti kitose ES šalyse.

2009 m., kaip ir įprasta, daugiausiai ginčų kilo dėl transporto priemonių draudimo - transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo (TPVCAD) ir transporto priemonių valdytojų savanoriškojo draudimo (kasko).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dažniausiai ginčai tarp draudėjo ir draudimo įmonės kilo dėl atsisakytos mokėti draudimo išmokos, išmokos dydžio, įvykio pripažinimo nedraudžiamuoju, atgręžtinio reikalavimo pateikimo, draudimo apsaugos galiojimo bei draudimo sutarties sąlygų.

Išanalizavus pernai metų ginčų ir skundų statistiką, paaiškėjo, kad vyrai yra dažniau linkę ginti savo vartotojo teises. Du trečdalius, t.y. 67 proc., pareiškėjų, besikreipiančių į DPK, sudarė būtent vyrai, 33 proc. sudarė moterys.

Pernai daugiau nei pusė - 56 proc. - ginčų, buvo išspręsti pareiškėjo naudai. Beveik trečdalis - 27 proc. - ginčų baigėsi tarp draudėjo ir draudiko radus abiems pusėms priimtiną kompromisą. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų