REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2010 metų vasario 11 dieną Vilniuje, „Crowne Plaza Vilnius“ seminare „Integruok! Rinkodaros komunikacija 2010“, pranešimą skaitys „M-1“ radijo stočių grupės savireklamos vadovas Saulius Zakarka ir pardavimų direktorė Jolita Pranckevičienė. „Balsas.lt savaitei“ jie papasakojo apie reklamos radijuje specifiką ir šiandienos padėtį.

REKLAMA
REKLAMA

- Kuo išskirtinė reklama radijuje lyginant su reklama televizijoje ir spaudoje?

- Reklama radijuje yra išskirtinė tuo, kad ji skamba čia ir dabar, ji „gyva“ ir nereikalauja papildomo klausytojų laiko. Klausytojai pasiekiami visur – namuose, automobilyje, darbe, parduotuvėje, leidžiant laisvalaikį. Radijas yra ir kultūros, žmogaus gyvenimo stiliaus dalis. O kur dar tuo pačiu skirtingos reklamos formos, emocijos... Reklama radijuje – tikrai išskirtinė, ji retai nusibosta, klausytojai atsakinėdami tiesioginio eterio metu į viktorinos klausimus reklamuoja produktą, .t.y reklama kuriama klausytojo lūpomis.

REKLAMA

- Kokios jos stipriosios pusės?

- Reklama radijuje gali pasiekti labai įvairaus amžiaus, socialinės padėties ir skirtingose vietovėse gyvenančią auditoriją. Būtent todėl radijo reklama pasižymi aukštu tikslinės auditorijos pasiekimo lygiu (pasiekiama net labai siaurai apibrėžta rinkos dalis).

Reikia atsižvelgti ir į tai, kad radijas pasiekiamas bet kuriuo paros metu (nuo ryto iki vakaro) ir į įvykius reaguoja labai greitai, taigi greitai gali ištransliuoti ir žinutę, kurią užsakovas nori pateikti potencialiam vartotojui ar pirkėjui. Sukurti ir pagaminti kokybišką, patrauklų radijo garso klipą ar kitos formos radijo reklamą kainuoja kelis kartus pigiau ir kampaniją pradėti įmanoma gerokai greičiau nei nufilmuoti vaizdo klipą televizijai ar paruošti maketą spaudai. Radijas „gyvas“ – jis ne tik kalba, tačiau ir bendrauja su klausytoju. Be to, radijo laidų vedėjų pateikiama reklaminė informacija dažniau vertinama kaip patikima ir vertinga.

REKLAMA
REKLAMA

- Kokios yra reklamos radijuje formos, be įprastų reklaminių audioklipų?

- Ir reklaminis audioklipas gali būti neįprastas, įdomus ir atkreipiantis dėmesį, o dar svarbiau – parduodantis. Tačiau tam būtina originali idėja ir profesionalus, kūrybiškas jos įgyvendinimas. O pati geriausia reklama skamba kaip radijo stoties programa. Radijo laidų vedėjai apie vieną ar kitą produktą gali pateikti gerokai daugiau ir išsamesnės informacijos, paaiškinti produkto privalumus, nupasakoti išskirtines savybes ir pan. Ir tai gali vykti pačia įvairiausia forma – žaidimai, konkursai, interaktyvios akcijos, radijo savireklamos kampanijos metu, programų rėmimų metu, specialiai tam sukurtų rubrikų metu. Beje, Lietuvoje nepelnytai jau kuris laikas primirštos dainuojamosios reklamos.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Ar reklamos srityje radijuje naujų formų ieškoti lengviau, ar sudėtingiau nei kitose žiniasklaidos priemonėse?

- Manau, kad pačios naujų formų galimybės yra skirtingos dėl radijo specifikos, todėl visai kitaip vyksta ir jų paieška. Tačiau šiandien radijas tikrai neapsiriboja tik garsu. Be to ir komunikacijos ryšys yra abipusis, klausytojas yra aktyvus, reaguojantis. Naujos reklamos formos paprastai labai greitai sulaukia klausytojų reakcijos.  

- Kodėl reklamos užsakovams verta rinktis ne vien įprastą minėtą reklamos formą?

- Paklauskite savęs, kokią reklamą paskutinį kartą girdėjote radijuje, kokia reklama jums labiausiai patiko, kokias laidas klausote radijuje, kodėl? Ir Jūs gretai rasite atsakymą patys į šį klausimą.

REKLAMA

Mano nuomone, labiausiai verta rinktis šių dviejų reklamos formų derinį ir atlikti apgalvotą, kruopštų reklamos planavimą. Labai svarbu Užsakovui pirmiausiai tiksliai žinoti, kokį žmogų aš noriu pasiekti,  ką aš jam noriu pasakyti,  o toliau jau yra mūsų darbas, sukurti ir pasiūlyti geriausią variantą.

- Galbūt yra atlikti tyrimai ar apklausos, kaip radijo klausytojai reaguoja į reklamą? Ar juos ji erzina mažiau, nei reklama televizijoje, o galbūt labiau, ir dėl to reikia ieškoti vis naujų reklamos formų?  

REKLAMA

- Galime tik patvirtinti, kad reklama nepriverčia klausytojo išsijungti radijo. Turime konkrečių pavyzdžių, kuomet visą mėnesį labai intensyviai reklamavus keletą produktų ir su tuo susiejus visą radijo stoties programą, būtent tą mėnesį radijo stoties reitingai buvo patys didžiausi.  

- Kokie reklamos projektai Jums yra smagiausi, labiausiai įsiminę?

- Į šį klausimą geriausiai galėtų atsakyti mūsų klausytojai. Mums, kasdien kuriantiems radijo reklamą, kiekviena iš jų turi savo žavesį, istoriją. Manau ir klausytojams, smagiausia netikėtumas, laukimas kasdien tęsinio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

KONKURSAS

Balsas.lt ir Vilniaus Konferencijų centras dovanoja kvietimą dalyvauti šių metų vasario 11 dieną rengiamame seminare „Integruok! Rinkodaros komunikacija 2010“.

Jums tereikia užduoti klausimą vienam iš mūsų būsimų pašnekovų. Kvietimu bus apdovanotas įdomiausio ir netikėčiausio klausimo autorius.

Mes dar kalbinsime šiuos asmenis:

Viešųjų ryšių agentūros „Viešųjų ryšių technologijos“ direktorių Kęstutį Gečą;

Kino reklamos tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „CinemaAds“ direktoriaus pavaduotoją Matvidą Žalėną.

REKLAMA

Klausimus galite užduoti šio straipsnio komentaruose, nurodydami, kam adresuojate savo klausimą. Tam, kad galėtume su jumis susisiekti, prašome tam skirtuose langeliuose įrašyti savo kontaktinius duomenis.



S. Zakarka



J. Pranckevičienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų