REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors krizė aptirpdė kone kiekvienos šeimos biudžetą, lietuviai išlaidų kvepalams per daug neapkarpė.

REKLAMA
REKLAMA

„Kvepintis nėra prabangos reikalas, tai – higienos priemonė. Žmonės įpratę kvepintis, kvepalams jie randa pinigų, kaip kad jų randa maistui, kitiems būtiniems dalykams“, – sakė bendrovės „Frangrances International“ mokymo vadovė Aušra Vareikienė.

REKLAMA

„Frangrances International“ kvepalais ir įvairiomis kosmetikos prekėmis aprūpina parduotuves „Kristi Ana“, „Douglas“, „Sarma“ ir kitas. A.Vareikienės teigimu, vasarą vadinamųjų grožio prekių paklausa padidėjo – kvepalų perkama bemaž tiek pat, bet kūno pienelių, želė, priemonių, skirtų atostogoms, įsigyjama daugiau.

„Ir moterims, ir vyrams svarbu, kaip jie atrodo, todėl grožio priemonėms žmonės pinigų atranda. Kvepintis mūsų klientai nenustos“, – įsitikinusi A.Vareikienė. Ji priminė Coco Chanel pasakytą mintį, kad išgyvenę didžiausias krizes, išgyvensime dar didesnes.

REKLAMA
REKLAMA

Ieško nuolaidų

Parfumerijos parduotuvių „Parfum Express“ mažmenos vadovė Lina Solominienė vis dėlto pripažino, kad krizė kvepalų verslo neaplenkė. Pardavimas esą visiškai nesustojo, bet dabar žmonės jautresni kainai, renkasi tuos produktus, kuriems taikomos didesnės nuolaidos.

Pastarąjį pusmetį, palyginti su analogišku laikotarpiu 2008 m., „Parfum Express“ apyvarta smuktelėjo dešimtadaliu. „Žaidimo taisykles diktuoja rinka. Darome dideles nuolaidas, nes jeigu jų nedarytume, neturėtume klientų. Nuolaidos dabar taikomos visose parduotuvėse, turime reaguoti“, – sakė L.Solominienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu parduotuvėse „Parfum Express“ nuolaidos siekia 60 proc. Daugiau kaip pusę apyvartos sudaro pajamos iš nukainotų kvepalų. Buteliukas kvepalų šio prekybos tinklo parduotuvėse kainuoja nuo 50 iki 130 litų. Pavyzdžiui, „Elizabeth Arden“ kvepalų 30 ml buteliukas neseniai kainavo 49 litus, o kiti prekybininkai tą patį produktą pardavinėjo už 139 litus.

„Tūkstantį šių kvepalų buteliukų pardavėme gana greitai. Dabar žmonės seka akcijas, todėl pastebėję didesnę nuolaidą skuba pasinaudoti proga“, – vertino L.Solominienė.

REKLAMA

Krizė keičia įpročius

„Parfum Exress“ duomenimis, vidutiniškai vienas pirkėjas per metus kvepalams išleidžia apie 500 litų. Esą vidutiniškai buteliukas kvepalų kainuoja apie 80 litų, per metus žmogus sunaudoja apie keturis buteliukus. Vasarą paklausesni lengvesni, gaivūs kvapai.

L.Solominienė pabrėžė, kad kituose prekybos tinkluose prekiaujama brangesniais kvepalais – tikėtina, kad dalies lietuvių išlaidos kvepalams didesnės.

A.Vareikienė teigė, kad sunkmečiu lietuviai nelinkę atsisakyti mėgstamų kvepalų. Pripratę prie savo pasirinkto kvapo pirkėjai stebi rinką ir įsigyja keletą buteliukų kvepalų tuomet, kai jiems taikoma nuolaida.

REKLAMA

„Lietuviai perka komercinius kvepalus. Pas mus populiaru tai, kas nauja, kas reklamuojama, kas žinoma. Nekomerciniai kvepalai dar ieško savo pirkėjo Lietuvoje“, – įsitikinusi A.Vareikienė.

Nekuklios kvepalų reklamos

Pavartę bet kurį moterims skirtą žurnalą įsitikinsime, kad viena labiausiai reklamuojamų prekių yra kvepalai. Žinomi kvepalų kūrėjai užsako dideles reklamas per puslapį ar net per du.

„Tas reklamas užsako kvepalų gamintojai. Mūsų biudžetai kuklūs, negalėtume tokių reklamos plotų įpirkti, – pasakojo L.Solominienė. – Iš korporacijų reklamai atplaukiančios lėšos mums, prekybininkams, yra didelė paspirtis“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Parfum Express“ skiria lėšų savo parduotuvių ir akcijų reklamai, produktų tinklas nereklamuoja.

Reklamos agentūros „Initiative/VIA“ direktorius Giedrius Butvilas sakė, kad tokia praktika įprasta. Kvepalų reklamos plotus ne visuomet perka tik gamintojai, kartais į rinkodarą investuoja ir prekybininkai.

„Dažniausiai kvepalų, kaip ir kitų produktų ir prekių ženklų, reklama rūpinasi ir už ją moka gamintojas arba atstovas“, – tvirtino jis. Esą kvepalų gamintojų biudžetai išlieka nemenki, tačiau ne didžiausi. G.Butvilas skaičiuoja, kad reklamos rinka pastaruoju metu smukusi 40 proc. Jo duomenimis, kvepalų reklamos televizijoje 2009 m. sausį–gegužę sumažėjo 53 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

REKLAMA

Spaudoje kvepalai šį pusmetį reklamuoti 44 proc. rečiau, parfumerijos lauko reklamos buvo 86 proc. mažiau. Internete reklamai išleista 47 proc. mažiau.

Daugiausia reklamai išleidžia telekomunikacijų, medikamentų, mažmeninės prekybos, buities, higienos, kūno priežiūros priemonių, nealkoholinių gėrimų, pieno produktų sektorių atstovai.

Klesti prekyba internetu

Parfumerijos parduotuvių tinklų atstovams vis rimtesnę konkurenciją sudaro elektroninės parduotuvės, tą patį produktą galinčios pasiūlyti pigiau.

Bendrovės „Infoside“, kvepalais prekiaujančios internete www.kvepalai.lt, projektų vadovė Indrė Rimkutė sako, kad kvepalus siūlyti už mažesnę kainą pavyksta, nes nereikia nuomotis patalpų, samdyti parduotuvės darbuotojų.

„Dabar mums užtenka sandėlio. Jeigu turėtume nuomotis patalpas ir samdytis darbuotojus, tokių kainų pasiūlyti negalėtume“, – pagrindinį pranašumą nurodė I.Rimkutė.

Lietuviai kol kas nelinkę daug pirkti e. parduotuvėse, bet įpročiai apsipirkti jose jau formuojasi.



Rūta Stankevičiūtė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų