Kvepalų lentyna. ANP / Scanpix nuotr.

Kvepalų lentyna. ANP / Scanpix nuotr.

Nors krizė aptirpdė kone kiekvienos šeimos biudžetą, lietuviai išlaidų kvepalams per daug neapkarpė.

„Kvepintis nėra prabangos reikalas, tai – higienos priemonė. Žmonės įpratę kvepintis, kvepalams jie randa pinigų, kaip kad jų randa maistui, kitiems būtiniems dalykams“, – sakė bendrovės „Frangrances International“ mokymo vadovė Aušra Vareikienė.

„Frangrances International“ kvepalais ir įvairiomis kosmetikos prekėmis aprūpina parduotuves „Kristi Ana“, „Douglas“, „Sarma“ ir kitas. A.Vareikienės teigimu, vasarą vadinamųjų grožio prekių paklausa padidėjo – kvepalų perkama bemaž tiek pat, bet kūno pienelių, želė, priemonių, skirtų atostogoms, įsigyjama daugiau.

„Ir moterims, ir vyrams svarbu, kaip jie atrodo, todėl grožio priemonėms žmonės pinigų atranda. Kvepintis mūsų klientai nenustos“, – įsitikinusi A.Vareikienė. Ji priminė Coco Chanel pasakytą mintį, kad išgyvenę didžiausias krizes, išgyvensime dar didesnes.

Ieško nuolaidų

Parfumerijos parduotuvių „Parfum Express“ mažmenos vadovė Lina Solominienė vis dėlto pripažino, kad krizė kvepalų verslo neaplenkė. Pardavimas esą visiškai nesustojo, bet dabar žmonės jautresni kainai, renkasi tuos produktus, kuriems taikomos didesnės nuolaidos.

REKLAMA

Pastarąjį pusmetį, palyginti su analogišku laikotarpiu 2008 m., „Parfum Express“ apyvarta smuktelėjo dešimtadaliu. „Žaidimo taisykles diktuoja rinka. Darome dideles nuolaidas, nes jeigu jų nedarytume, neturėtume klientų. Nuolaidos dabar taikomos visose parduotuvėse, turime reaguoti“, – sakė L.Solominienė.

Šiuo metu parduotuvėse „Parfum Express“ nuolaidos siekia 60 proc. Daugiau kaip pusę apyvartos sudaro pajamos iš nukainotų kvepalų. Buteliukas kvepalų šio prekybos tinklo parduotuvėse kainuoja nuo 50 iki 130 litų. Pavyzdžiui, „Elizabeth Arden“ kvepalų 30 ml buteliukas neseniai kainavo 49 litus, o kiti prekybininkai tą patį produktą pardavinėjo už 139 litus.

„Tūkstantį šių kvepalų buteliukų pardavėme gana greitai. Dabar žmonės seka akcijas, todėl pastebėję didesnę nuolaidą skuba pasinaudoti proga“, – vertino L.Solominienė.

Krizė keičia įpročius

„Parfum Exress“ duomenimis, vidutiniškai vienas pirkėjas per metus kvepalams išleidžia apie 500 litų. Esą vidutiniškai buteliukas kvepalų kainuoja apie 80 litų, per metus žmogus sunaudoja apie keturis buteliukus. Vasarą paklausesni lengvesni, gaivūs kvapai.

L.Solominienė pabrėžė, kad kituose prekybos tinkluose prekiaujama brangesniais kvepalais – tikėtina, kad dalies lietuvių išlaidos kvepalams didesnės.

A.Vareikienė teigė, kad sunkmečiu lietuviai nelinkę atsisakyti mėgstamų kvepalų. Pripratę prie savo pasirinkto kvapo pirkėjai stebi rinką ir įsigyja keletą buteliukų kvepalų tuomet, kai jiems taikoma nuolaida.

„Lietuviai perka komercinius kvepalus. Pas mus populiaru tai, kas nauja, kas reklamuojama, kas žinoma. Nekomerciniai kvepalai dar ieško savo pirkėjo Lietuvoje“, – įsitikinusi A.Vareikienė.

REKLAMA

Nekuklios kvepalų reklamos

Pavartę bet kurį moterims skirtą žurnalą įsitikinsime, kad viena labiausiai reklamuojamų prekių yra kvepalai. Žinomi kvepalų kūrėjai užsako dideles reklamas per puslapį ar net per du.

„Tas reklamas užsako kvepalų gamintojai. Mūsų biudžetai kuklūs, negalėtume tokių reklamos plotų įpirkti, – pasakojo L.Solominienė. – Iš korporacijų reklamai atplaukiančios lėšos mums, prekybininkams, yra didelė paspirtis“.

„Parfum Express“ skiria lėšų savo parduotuvių ir akcijų reklamai, produktų tinklas nereklamuoja.

Reklamos agentūros „Initiative/VIA“ direktorius Giedrius Butvilas sakė, kad tokia praktika įprasta. Kvepalų reklamos plotus ne visuomet perka tik gamintojai, kartais į rinkodarą investuoja ir prekybininkai.

„Dažniausiai kvepalų, kaip ir kitų produktų ir prekių ženklų, reklama rūpinasi ir už ją moka gamintojas arba atstovas“, – tvirtino jis. Esą kvepalų gamintojų biudžetai išlieka nemenki, tačiau ne didžiausi. G.Butvilas skaičiuoja, kad reklamos rinka pastaruoju metu smukusi 40 proc. Jo duomenimis, kvepalų reklamos televizijoje 2009 m. sausį–gegužę sumažėjo 53 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Spaudoje kvepalai šį pusmetį reklamuoti 44 proc. rečiau, parfumerijos lauko reklamos buvo 86 proc. mažiau. Internete reklamai išleista 47 proc. mažiau.

Daugiausia reklamai išleidžia telekomunikacijų, medikamentų, mažmeninės prekybos, buities, higienos, kūno priežiūros priemonių, nealkoholinių gėrimų, pieno produktų sektorių atstovai.

Klesti prekyba internetu

Parfumerijos parduotuvių tinklų atstovams vis rimtesnę konkurenciją sudaro elektroninės parduotuvės, tą patį produktą galinčios pasiūlyti pigiau.

REKLAMA

Bendrovės „Infoside“, kvepalais prekiaujančios internete www.kvepalai.lt, projektų vadovė Indrė Rimkutė sako, kad kvepalus siūlyti už mažesnę kainą pavyksta, nes nereikia nuomotis patalpų, samdyti parduotuvės darbuotojų.

„Dabar mums užtenka sandėlio. Jeigu turėtume nuomotis patalpas ir samdytis darbuotojus, tokių kainų pasiūlyti negalėtume“, – pagrindinį pranašumą nurodė I.Rimkutė.

Lietuviai kol kas nelinkę daug pirkti e. parduotuvėse, bet įpročiai apsipirkti jose jau formuojasi.



Rūta Stankevičiūtė

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

Pikantiškas moters elgesys ant automobilio: netrukus buvo sulaikyta
DABAR RODOMA
Pikantiškas moters elgesys ant automobilio: netrukus buvo sulaikyta
DABAR RODOMA
Užfiksavo šlykšų pabėgioti išėjusios moters poelgį: paviešino, kad sugėdintų
DABAR RODOMA
Po paviešinto įrašo iš darbo mergina buvo atleista – klientai pašėlo
DABAR RODOMA
Laidotuves pertraukė netikėtumas: vyrui teko šokti į iškastą duobę
DABAR RODOMA
Išgyveno nemaloniausią incidentą lėktuve: keleivei prireikė palydovų pagalbos
DABAR RODOMA
Paviešintas įrašas, kaip siuntų darbuotojais apsimetę vyrai surišo šeimą ir ją apvogė
DABAR RODOMA
Moteris patyrė gyvenimo sukrėtimą: su taksi nevažiuos dar ilgai
DABAR RODOMA
Nufilmuota tragedijos akimirka: neišsiskleidęs nei vienas parašiutas pražudė vyrą
DABAR RODOMA
Paliko vienam kartui su tėčiu: mama išvydusi savo mažylę paklaiko
DABAR RODOMA
Nepaprasta akimirka: draugystė ištirpdė milijonų internautų širdis
REKLAMA
(Fotobankas)
Ketvirtadienį Seime po pateikimo buvo pritarta prezidento pasiūlymui žymėtą dyzelinį kurą branginti labiau nei siūlo Vyriausybė. Primename, kad Vyriausybės registruotas Akcizų ...
NT ekspertas Arnoldas Antanavičius (nuotr. stopkadras)
Nekilnojamojo turto (NT) kainos kyla jau ne vienus metus iš eiles. Spartų NT kainų kilimą turbūt daug kas prisimena ir prieškriziniais metais. Lietuvos ...
Elektros skaitiklis (nuotr. tv3.lt)
Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) elektros skirstymo paslaugų kainų viršutinės ribos 2020 metams didėja, tai turėtų padidinti ir galutinį tarifą ...
Parduotuvė (Fotobankas)
Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų Lietuvoje „Iki“ pradeda elektroninę prekybą – jai tarpininkaus lietuvių startuolis, maisto ir kasdienių prekių pristatymo platforma ...
Galimai kaltas dėl daugiabučio griūties (nuotr. stop kadras)
Griūvančiu daugiabučiu Kaune Biržiškų gatvėje pagaliau susidomėjo ir miesto vadovai, nors namas griūva jau ketverius metus. Miesto meras žeria priekaištus administruojančiai ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų