REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

JAV automobilių gamintojas paskelbė apie milžiniškus nuostolius trečiajame ketvirtyje, o kitais metais kompanijai gali pritrūkti lėšų atlyginimams ir gamybai.

REKLAMA
REKLAMA

Ketvirčio nuostolis – 4,2 milijardo

Krintanti pardavimo apimtis ir krizė paskolų rinkoje – taip ekspertai trumpai apibūdina katastrofiškų „General Motors“ (GM) rezultatų priežastis. Spalį Europoje GM pardavimas smuko  25  procentais, o JAV rinkoje – net 45 procentais. „Tarsi kas būtų staiga išjungęs šviesas“, - sakė kompanijos pardavimo vadovas Markas LaNeve‘as. Pagal pardavimą vienam gyventojui šis mėnuo buvo prasčiausias nuo Antrojo pasaulinio karo pabaigos.

REKLAMA

Trečiajame ketvirtyje GM pranešė patyrusi net 4,2 milijardo JAV dolerių nuostolių, gerokai daugiau nei tikėtasi. Jei kompanija ir toliau tokiu tempu degins pinigus, jos 16,2 milijardo JAV dolerių grynųjų atsargos gali dar šiais metais pasiekti minimalią ribą. Ekspertai teigia, kad turėdama mažiau nei 10-12 milijardų JAV dolerių apyvartinių lėšų GM nebegalėtų tęsti veiklos.  Jei automobilių gamintojui nepavyks greitu laiku parduoti dalies turto, surinkti pinigų finansų rinkose ar užsitikrinti vyriausybės pagalbos, neatmetama ir finansinio žlugimo galimybė.

REKLAMA
REKLAMA

Žlugti nenori niekas

JAV bankroto įstatymas leidžia verslo įmonėms atlikti finansinę reorganizaciją nenutraukiant veiklos. Šis įstatymas priimtas remiantis prielaida, kad veikianti įmonė dažnai yra verta daugiau nei jos turtas, jei jis būtų parduotas atskirai.  Tokiu būdu pertvarkant įmonę dalis jos skolų anuliuojama, o kreditoriai tampa įmonės savininkais ir vėliau gali ją parduoti bei atgauti savo pinigus.

Dalis specialistų mano, kad tinkamai suplanuota  tokia procedūra padėtų „General Motors“ greičiau atlikti būtinus pokyčius. Viena iš pagrindinių kliūčių – kompanijai beveik neįmanoma gauti finansavimo, reikalingo tokio masto restruktūrizacijai. Paprastai finansuoja bankai, tačiau dėl finansų sektoriaus krizės šiuo atveju jie negali padėti. Vienintelė išeitis – valstybės pagalba.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš tiesų yra kelios kompanijos, sėkmingai veikiančios po tokios bankroto procedūros, pavyzdžiui, „United Airlines“. Tačiau yra ir priežasčių, dėl kurių GM vadovas vis dar tvirtina, kad bankrotas – ne išeitis.

Bijoma išgąsdinti pirkėjus

Viena iš pagrindinių baimių – bankrotas išgąsdins esamus ir būsimus GM automobilių pirkėjus. Apklausos rodo, kad 80 procentų žmonių nepirktų mašinos, kurios gamintojas bankrutuoja. Nors JAV kompanijos bankrotas ne visuomet reiškia įmonės išnykimą, vartotojų mintyse šie žodžiai dažnai yra sinonimai.

REKLAMA

Nemažai specialistų baiminasi, kad „General Motors“ bankroto banga gali nusinešti ir „Ford“ bei „Chrysler“. Taip gali nutikti dėl to, kad šių kompanijų sąnaudos taptų gerokai didesnės ir būtų dar sunkiau konkuruoti. Be to,  „General Motors“ pagrindiniai tiekėjai, kuriems kompanijos bankrotas skaudžiai atsilieptų, dažnai tiekia svarbias dalis ir „Ford“ bei „Chrysler“. Taigi šiems automobilių gamintojams gali iškilti problemų užsitikrinant svarbių detalių tiekimą.

Bene geriausias scenarijus šiuo metu būtų vyriausybės GM suteikta paskola, kuri suteiktų kompanijai daugiau laiko prisitaikyti prie krizinio laikotarpio. Vienas JAV apžvalgininkas šiuos automobilių gamintojus palygino su dinozaurais: „Kai jie susiformuoja, tampa... dinozaurais.“ GM telieka tikėtis, kad palyginimas nebus visiškai teisingas ir verslo „dinozaurams“ pavyks geriau prisitaikyti prie pasikeitusių sąlygų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų